Gå til innhold

TES: Hjelp til Morrowind


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at daedric-våpnene er så latterlig tunge at man gidder ikke dra rundt på dem uansett. Mener ett daedric longsword veier no sånt som 70kg!

Må ha en veldig veldig sterk fighter for å ha både så tungt våpen+heavy armor.

Selv om du har maxa ut strength vil du slite max med å bære så mye + smådill som masse potions og loot.

Det ser kult ut, men er ikke særlig brukendes når man først finner et.

Ikke har de så gode stats heller ift. andre vanlige sverd man får via quests.

Spesiellt Tribunal-expansion har noen fete våpen som belønning.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

OK!

 

Har et lite problem(som haunter meg hele tiden!!)

 

Veldig ofte på Dagon Fel øya, så møter jeg på necromancer og diverse andre folk som bruker en spells, og jeg sliter med at de hver gang gjør min styrke mindre og mindre...en gang kom den ned i minus 22!!!

Den ligger normalt på ca 100(med equipment som gir + i strength)

Jeg har prøvd noen potions(restore strength), men de virker bare midlertidig(er jeg ganske sikker på)

 

Så da lurer jeg jeg derfor på, finnes det en midlertidig potions som kan "resette" min strength for godt og ikke bare noen minutter ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Alternativ er Restore Strength spell. Hvis du en gang har fått tak i en av "restore attribute" spells, kan du gå til hvilken som helst "Spellmaker" og bestille han å lage alle andre. Ellers kan du bruke Shrine som finnes i mange Ancient vaults.

 

Det som påvirker deg er for eksempel Grave Curse med "damage strength" effekt. Grave curse er tidsbegrenset, akkurat som poison o.l., men resultatet er varig. Den virker på den måten at den reduserer styrken din med 2-3 poeng hver sekund. Når du tar Restore Strength ETTER alle fiender er drept og virkningen av Grave Curse er over, får du hele styrken tilbake.

 

En ting her er at hvis du har noen Fortify items, kommer styrken opp bare til den verdi som er "din". Du må ta av "fortify strength" ring, klær osv., bruke Restore og så ta dem på igjen. (Jeg er ikke sikker at det stemmer for alle versjoner av Morrowind)

Lenke til kommentar
Alternativ er Restore Strength spell. Hvis du en gang har fått tak i en av "restore attribute" spells, kan du gå til hvilken som helst "Spellmaker" og bestille han å lage alle andre. Ellers kan du bruke Shrine som finnes i mange Ancient vaults.

 

Det som påvirker deg er for eksempel Grave Curse med "damage strength" effekt. Grave curse er tidsbegrenset, akkurat som poison o.l., men resultatet er varig. Den virker på den måten at den reduserer styrken din med 2-3 poeng hver sekund. Når du tar Restore Strength ETTER alle fiender er drept og virkningen av Grave Curse er over, får du hele styrken tilbake.

 

En ting her er at hvis du har noen Fortify items, kommer styrken opp bare til den verdi som er "din". Du må ta av "fortify strength" ring, klær osv., bruke Restore og så ta dem på igjen. (Jeg er ikke sikker at det stemmer for alle versjoner av Morrowind)

Ok, men hvordan vet jeg at jeg har grave crse på meg ?

 

jeg finner ingen spor av det som har gjort meg svakere...og det irriterer meg..

Lenke til kommentar

Du får ikon med rød bakgrunn i statuslinjen når du blir truffet av spell fra Bonewalker. Hvis du høyreklikker (får opp kart osv.) og peker på ikonen, får du beskrivelsen, for eksempel "Grave curse. Damage strength 2pt." Den forsvinner etterhvert, men da er styrken din allerede redusert.

Lenke til kommentar

Ta av deg alle items som gir konstant fortify attribute, og så ser du på statsen din, alle atributtene dine som står med rødt i stedet for den vanlig skriftfargen er redusert. For å kurere dette kjøp restore potions, og ikke ta på deg fortify attribute tinga før du har kurert deg.

Endret av The_Zealot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...