Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Egen Server


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har hatt webhotell hos en levrandør i ca. 1 år nå. I tillegg har jeg satt opp server og fått knytta et gratisdomene til min egen box ved hjelp av dyndns.org.

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan få mitt kjøpte domene til å bli knytta til min egen server og dermed si opp webhotellet, bare beholdet domenet, og hoste dette selv.. (inkl. mailserver)

 

Mvh. adg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du gjør er å skaffe deg en gratis DNS tjeneste ( Min egen helt gratis favoritt )

 

Så skaffer du deg en et dynamisk dns alias hos for eksempel http://www.dyndns.org

 

Når du da har opprettet et alias der dittnavn.dyndns.org så oppretter du et cname for www på ditt domene som peker til den addressen.

 

Så oppretter du en MX record som peker til den samme. Vips så kjører du ditt eget domene

Lenke til kommentar

Helt riktig. Det kalles en cname record. Din webserver må settes opp til å svare på www.dittdomene.com og ikke på adg.dyndns.org , men det skal være en grei sak.

 

Mail:

Så lenge du har registrert en MX record som peker til ditt dyndns navn, og så lenge din internett leverandør ikke har stengt portene dine for mail server (les UPC/Chello).

 

Her er også et par ting å tenke på:

 

1. Har du en internett IP på maskinen din? Hvis ikke må du sett e opp port routing i din router.

 

2. Er mail serveren satt opp riktig osv slik at den svarer på ditt domene.

 

 

Skulle du ha problemer, så bare spør.

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...