Gå til innhold

XP2500 umulig på mitt hovedkort uten agp/pci lås?


Deidei

Anbefalte innlegg

Som dere kansje ser i signaturen min, begynner prosessoren min å bli litt utdatert, tenkte på en større oppgradering etterhvert, men hadde nå lyst på en raskere prosessor, og valget blir vel xp2500 barton, men denn kjører på 166 mhz fsb, og jeg har ikke agp/pci lock på hovekortet, så jeg lurte på om pci/agp-enhetene mine blir overopphetet hvis jeg setter fsb fra 133 til 166 (evt høyere for klokking)?

blir det et stort problem at jeg har 266 mhz ram (pc2100)? :dontgetit:

Endret av Stilus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fsb= 100/133/166 vil gi en normal pci/agp hastighet så det skal gå greit uten lås, men minne vil ikke klare det og sjekk om hovedkortet klarer det

Jada, hovedkortet støtter prosessorer opp til xp2700...med nytt minne går det vel greit? Går det greit å overklokke?

Lenke til kommentar

Hei !

 

Har MSI KT3 Ultra !

Dette var vel et HK som kom før ditt kort visst jeg ikke husker helt feil !

Kjører selv barton 2500 med pc2700 ram!

 

Klarer ikke mere enn 184 på FSB før det koker.. Windows XP starter greit, men får stadig explorer feil ved denne hastigheten.. Så det er vel minne og HK som setter begrensinger... Så får klokka en 100+ MHz greit...

LÅST barton desverre.. Fikk ikke tak i noe annet :(

 

Lykke til

Lenke til kommentar
oppgradering fra xp2000+ til xp2500+ er vel ikke akkurat noen STOR oppgradering? :shrug:

Var ikke meningen heller, ville bare ha en raskere prosessor, tenkte på stor oppgradring til jul elr noe.

Dessuten kan jo prosessoren overclockes, får håpe jeg får en ulåst prosessor da, hvis kortet ikke går lengre enn 184 fsb. Er jo en god del bedre enn min cpu nå uansett, nye spill som Far Cry eller Halo takler ikke prosessoren min. KOTOR komer ofte under 20 fps.

Lenke til kommentar

Hadde det samme Hk selv sammen med en barton. Brukte en stund fsb på 166 men opplevde stadig vekk korrupt data fra hd, det normaliserte seg ved fsb på 133.

 

Men med mitt abit NF7-s kort skjer dette ikke.

 

Mulig du kan få tak i noen brukbare bartons gjennom forman på overklokking forumet.

 

Du burdet også få tak i noe bra minne for en gunstig oc sammt en bra kjælelæsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...