Gå til innhold

Xd minne kort


Anbefalte innlegg

vel.. Lurer på om alle xD picturekort er like og passer til alle kamerar som har har xD.

 

f.eks er TwinMOS xD-Picture Card 128MB xD-Card og FUJIFILM xD-Picture Card 128MB

er de den samme brikken med forskjellige navn eller?

 

Har forresten et fujifilm S304 kamera. Det som er det hele her er om jeg kan bruke twinmos sine brikker i dette kamera eller om jeg må bruke fuji sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men kvalitetsforskjellen kan være meget stor.

 

Kjøper du ett dyrere merke, kan det lønne seg, fordi feilraten på disse er mindre. Og da risikerer du ikke å miste alle bildene du har tatt på f.eks en helt fantastisk ferie.

Jeg har aldri hørt om kvalitetsforskjeller på xD-kortene, og jeg har heller aldri hørt om noen som har fått kortet ødelagt eller liknende.

 

Olympus-kortene har en egen panoramafunksjon som Fujifilm- og Twinmos-kortene mangler. Men siden du har et Fujifilm-kamera som uansett ikke kan benytte seg av panoramafunksjonen, vil jeg bare råde deg til å kjøpe det billigste kortet du finner..

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt om kvalitetsforskjeller på xD-kortene, og jeg har heller aldri hørt om noen som har fått kortet ødelagt eller liknende.

Vel, det er ett minnekort, og som alle andre minnekort, er det kvalitetsforskjeller. Det er bare det at teknologien fortsatt er så ny, og at det fortsatt er færre som har XD enn for eksempel CF og SD, som gjør at man hører mindre om problemer med disse kortene.

 

Twinmos er ikke av de beste, heller ikke av de verste. På andre korttyper har Twinmos større feilrate enn de beste. Gå for Fujifilm eller Olympus... med mindre Lexar eller Sandisk har kommet med XD kort den siste tiden. Disse to merkene er de med minst feilrate på andre typer minnekort.

Lenke til kommentar
Twinmos er ikke av de beste, heller ikke av de verste. På andre korttyper har Twinmos større feilrate enn de beste. Gå for Fujifilm eller Olympus... med mindre Lexar eller Sandisk har kommet med XD kort den siste tiden. Disse to merkene er de med minst feilrate på andre typer minnekort.

så du mener jeg gikk på en "smell" ved å bestille TwinMos? :cry:

Lenke til kommentar
Twinmos er ikke av de beste, heller ikke av de verste. På andre korttyper har Twinmos større feilrate enn de beste. Gå for Fujifilm eller Olympus... med mindre Lexar eller Sandisk har kommet med XD kort den siste tiden. Disse to merkene er de med minst feilrate på andre typer minnekort.

så du mener jeg gikk på en "smell" ved å bestille TwinMos? :cry:

Neida, selv om Twinmos ikke er blant de med minst feilrate, er det sjelden feil oppstår også med dette kortet. Det finnes værre merker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...