Gå til innhold

trådløskort i linux


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et D-link DWL 650+ kort til min bærbare i dag. Dette fungerer fint under windows, men har bare en dårlig beta.. eller alfa driver til linux. ønsker derfor å kjøpe et billig trådløskort for linux bruk...

 

noen som har tips til kort som funker i linux?

cnet og noen flere har jo kort til rundt 300,- hos komplett. funker disse?

 

-FT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den støtter Linux RedHat står det.... men skulle det da være sansynlig at det fungerer på andre distroer også da?

Nei, det er slett ikkje sikkert. Du risikerer at produsenten har laga drivarar til ein bestemt Red Hat-versjon, og så slår seg på brystet med "Linux-støtte" :( Slik er det iallfall med ein skrivar som ein kamerat av meg har.

 

Eg har sjølv eit Atmel-basert kort, og det funkar for så vidt greitt, bortsett frå at eg må kompilera tredjepartsdrivarar. Ein gong prøvde eg eit Cisco-kort som suste rett opp utan problem i det heile. Eg trur det er nokså dyre kort, men drivaren er iallfall i standardkjerna.

 

Eit tips er å få tak i det nøyaktige modellnamnet på kortet, og søkja på Google. Då finn du ofte erfaringar frå andre som har prøvd kortet med Linux. Det kortet eg har heiter "SMC 2632W V.2". Dette kortet er totalt annleis enn "V.1"-varianten av det same kortet, fann eg ut...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...