Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan "lagre" streamingvideo (Autofil)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lastet ned StreamDown, men programmet ber om URL til den snutten jeg vil laste ned.

Finner ingen URL til autofilprogrammene.

(De ligger selvsagt under nrk.no/programmer osv.. men får ikke url på hver episode).

 

Noen som vet hvordan jeg kan lagre autofil-ene ?

Informasjon om programmer som kan lagre streaming video finner du her.

Endret av TeMA
Lenke til kommentar

Logg på nrk tv saken, trykk på slik at klippet begynner å spille. Hent opp kildekoden til rammen videon spilles i og se etter "filename" parameteren. Filnavnet er veeeeeldig langt og begynner ca slik asxmac.aspx?param=znQw.......

Denne filen ligger på http://www.nrk7.no/nrkplayer/filnavnsomdunettoppfant

 

Magisk

 

Mvh

Simen A. Farstad

 

Merk: Det kan hende det er mot nrks betingelsene å laste ned streamer.

Endret av carwash
Lenke til kommentar
Denne tråden strider vel mot retningslinjene siden Autofil er "copyrighted" av NRK?

IANAL

Så vidt det er meg kjent har vi i norge ganske liberale regler som omhandler kopiering av audio og video. Vi har for eksempel lov til å dele musikk med familie og nærmeste vennekrets. Så vidt jeg har forstått gjelder også dette video. Distribusjon av slik kopibeskyttet matriale uten tilatelse fra rettighetsopphaveren er derimot lovstridig og straffbart.

 

Mvh

Simen A. Farstad

Lenke til kommentar
Bare for å forklare hva jeg vil bruke det til da.

Jeg liker å kunne spole under avspillingen for å hoppe over ting som jeg ikke er interresert i .

Dette er vanskelig i streaming siden den da må buffre opp igjen og hvis jeg ikke traff akkurat der jeg skulle.

Hvis du ripper streamen så vil du IKKE ha mulighet til å hoppe fram og tilbake i programmet..

Den beste måten å rippe dem på er å sniffe pakkene som går inn til nettverkskortet ditt. Dette kan gjøres på mange måter men du kan jo bruke et program som er spesielt utviklet for akkurat å sniffe media pakker.

Project URL Snooper v1.1 beta 1 er et fint program;-)

 

Husk bare at du sannsynligvis ikke har lov til å publisere materialet etterpå, men skulle vel ikke by på problemer om du beholder det for deg selv.

 

PS: Let etter "rtsp://straum.nrk.no/..."

 

- fluKe

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar
Logg på nrk tv saken, trykk på slik at klippet begynner å spille. Hent opp kildekoden til rammen videon spilles i og se etter "filename" parameteren. Filnavnet er veeeeeldig langt og begynner ca slik asxmac.aspx?param=znQw.......

Denne filen ligger på http://www.nrk7.no/nrkplayer/filnavnsomdunettoppfant

 

Magisk

 

Mvh

Simen A. Farstad

 

Merk: Det kan hende det er mot nrks betingelsene å laste ned streamer.

Det var jo en sinnsykt tungvint måte å gjøre det på;-)

 

Hvorfor ikke bare høyreklikke i windows media vinduet og velge 'properties' ?

 

- fluKe

Lenke til kommentar
Men må den sniffe realtime da ?

Altså spille inn mens programmet streamer slik at å rippe et program også da tar de 30 minuttene programmet varer ?

Altså først kjører du av streamen på vanlig måte mens du sniffer.. etter at du har funnet URL'en så kan du stoppe streaminga. Deretter bruker du feks. Stream Down og paster inn URL'en. Tiden på rippinga avhenger av hvor kjapp linje du har og hvor kjapp serveren er. (altså vil dette normalt gå fortere enn om du skulle ha sett på innslaget)

Problemet er bare at etterpå når du skal se på videoen så er det ingen index punkter i den og derfor så kan du ikke 'spole' fremover eller bakover.. Dette tror jeg er p.g.a. komprimeringa/manglende keyframes o.l.

 

- fluKe

Lenke til kommentar
Funker virkelig det webtv greiene til NRK hos alle andre?

 

Rundt juletider sluttet det plutselig å fungere her, og det er utelukkende NRK som er skyld i det problemet. Eventuelt min ISP, men kan ikke skjønne hvordan de skulle klare å rote opp i det... Streaming funker jo andre plasser. :(

Funker helt fint hos meg.. Har NGT.

Lenke til kommentar
Logg på nrk tv saken, trykk på slik at klippet begynner å spille. Hent opp kildekoden til rammen videon spilles i og se etter "filename" parameteren. Filnavnet er veeeeeldig langt og begynner ca slik asxmac.aspx?param=znQw.......

Denne filen ligger på http://www.nrk7.no/nrkplayer/filnavnsomdunettoppfant

 

Magisk

 

Mvh

Simen A. Farstad

 

Merk: Det kan hende det er mot nrks betingelsene å laste ned streamer.

Det var jo en sinnsykt tungvint måte å gjøre det på;-)

 

Hvorfor ikke bare høyreklikke i windows media vinduet og velge 'properties' ?

 

- fluKe

Det er ikke alle som har windows media player installert. Og må si at min metode var ca 976345864587637856385765 ganger lettere enn å måtte sniffe seg fram til url'en

 

Simen

Endret av carwash
Lenke til kommentar
Altså først kjører du av streamen på vanlig måte mens du sniffer.. etter at du har funnet URL'en så kan du stoppe streaminga. Deretter bruker du feks. Stream Down og paster inn URL'en. Tiden på rippinga avhenger av hvor kjapp linje du har og hvor kjapp serveren er. (altså vil dette normalt gå fortere enn om du skulle ha sett på innslaget)

Problemet er bare at etterpå når du skal se på videoen så er det ingen index punkter i den og derfor så kan du ikke 'spole' fremover eller bakover.. Dette tror jeg er p.g.a. komprimeringa/manglende keyframes o.l.

 

Jeg bruker denne metoden, men jeg kan fint skippe i filene.

Lenke til kommentar
... Rundt juletider sluttet det plutselig å fungere her, og det er utelukkende NRK som er skyld i det problemet

Siden det fungerer hos alle andre, hvordan kan du da mene at det er NRK som utelukkende er skyld i problemet? Litt selvmotsigende sagt, synes du ikke?

Fordi det plutselig sluttet å fungere på alle PC-ene hjemme rundt juletider, uten at vi hadde foretatt oss noe. Selv en nyinstallert PC klarer ikke å streame videoen.

Har ikke noen problemer med noe annet, og kan f.eks streame video fra tv2.no uten problemer.

 

Her er flere med samme problem: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=199834

 

Det jeg mente med at det var NRK sin feil var at de sannsynligvis roter med tilkoblinger/kommunikasjon med min ISP (som er BKK).

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Det jeg mente med at det var NRK sin feil var at de sannsynligvis roter med tilkoblinger/kommunikasjon med min ISP (som er BKK).

Kanskje det er BKK som roter?

Hadde tilsvarende problem med streaming for over ett år siden, husker ikke om jeg forsøkte mot NRK. Men det viste seg at dersom jeg brukte IPS'ens proxy server ble det problemer. Dersom Windows ikke benyttet ISP'ens proxyserver var det ingen problemer. Dette er nå ett tilbakelagt problem, regner med at det var innstillingen på proxy serveren som var årsak til problemene den gangen.

 

Kanskje det er med deg også?

 

BjarneU

Endret av bjarneu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...