Gå til innhold

Kjøling på XP2500 1,833 Barton


zupreme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke skal ekstrem-overklokke kan du kjøpe nesten hva som helst av vifter - også den boxed versjonen.

Jeg kjører XP2500+ på XP3200+ og har ingen problemer med CPU-tempen (ca 47-50'C full load). Ikke har jeg egne kabinettvifter heller.

 

Du kan helt klart få tak i vifter som støyer MYE mindre enn Boxed-vifta - men om du har en PSU som støyer mye så har det lite å si...

Lenke til kommentar
Dersom du ikke skal ekstrem-overklokke kan du kjøpe nesten hva som helst av vifter - også den boxed versjonen.

Jeg kjører XP2500+ på XP3200+ og har ingen problemer med CPU-tempen (ca 47-50'C full load). Ikke har jeg egne kabinettvifter heller.

Er det mye forskjell i ytelsen på å kjøre XP2500 og XP3200?? Kan det måles i GHz eller?

Mye pes for å få det til??

Lenke til kommentar

hmmm...I følge Epox skal ikke kortet ditt støtte PC3200 RAM, max 333Mhz.

Da er jeg usikker på hva du kan klokke en XP2500 til :(

Bruker du 670,- får du deg et slikt som jeg har, 8rda3+, så selger du ditt gamle for en pen sum. Med 8rda3+(400Mhz) kan du klokke bare ved å stille opp fsb i bios fra 166 til 200, og vips så har du en XP3200! Rammen din er av rett type, en brikke til og du kjører dual-channel(dobbel båndbredde)

Hva tror du om det?

Lenke til kommentar

Er vel muligens en digresjon dette, men hvilken temperatur bør en amd kjøres på? Har skaffet meg en amd 2800+ og en Termaltake silent viking ultra. Kjører denne foreløpig manuelt med et potmeter. Skal fikse automatisk temperaturstyring så jeg lurer på hvilken temperatur jeg skal bruke som max, min og "vanlig" (hysterese opplegget). For øyeblikket ligger tempen på 57 grader og viftehastighet på 3500 rpm, litt vel høy temp eller :dontgetit: ???

Lenke til kommentar
Er vel muligens en digresjon dette, men hvilken temperatur bør en amd kjøres på? Har skaffet meg en amd 2800+ og en Termaltake silent viking ultra. Kjører denne foreløpig manuelt med et potmeter. Skal fikse automatisk temperaturstyring så jeg lurer på hvilken temperatur jeg skal bruke som max, min og "vanlig" (hysterese opplegget). For øyeblikket ligger tempen på 57 grader og viftehastighet på 3500 rpm, litt vel høy temp eller :dontgetit: ???

Du burde ha en egen topic men amd tåler fint 65 grader

Max heter 85 men du bør ikke gå over 65

Lenke til kommentar
Bruker du 670,- får du deg et slikt som jeg har, 8rda3+, så selger du ditt gamle for en pen sum. Med 8rda3+(400Mhz) kan du klokke bare ved å stille opp fsb i bios fra 166 til 200, og vips så har du en XP3200!

Har ikke kjøpt enda ;)

 

Har i utgangspunktet vært ute etter m_ATX....men men

 

Hva med Epox EP-8KRAi (122197)(545,-)??? Det kortet har det meste føler jeg...noen som har kommentarer til det??

Lenke til kommentar

EP-8KRAi har ikke "det meste", heller sparsomt utstyrt. Dessuten tror jeg KT600(Første utgave, som dette kortet har) ligger dårligere an i forhold til Nforce2 hva gjelder minneutnyttelse, overklokking, grafikk...

Men det hele koker ned til hva du skal bruke maskinen til og hvor mye du legger i resten av oppsettet. "Smaken er som baken...."o.s.v.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...