Gå til innhold

HW.no medlemmer er ikke som andre forum medlemmer


Anbefalte innlegg

QUOTE (ronndi @ 03/02/2004 : 18:38)
QUOTE (Snekker`n @ 03/02/2004 : 17:34)
Jepp det heter snekker , men i dagligtale så sier du feks " har du sett no til snekker`n"

når jeg bygde var det mer som: har du sett noe til den overbetalte ***** som aldri klarer å holde en avtale? :green:

det er ikke snekkern som tar så mye det er firmaet, derfor jobber jeg selvstendig, et byggefirma tar ca 350 kr timen for en snekker og han får ca 150.-

Men dette var nok en avsporing, vi stopper der. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Snekker`n @ 03/02/2004 : 18:42)

det er ikke snekkern som tar så mye det er firmaet, derfor jobber jeg selvstendig, et byggefirma tar ca 350 kr timen for en snekker og han får ca 150.-
Men dette var nok en avsporing, vi stopper der. :cool:

Er vel veldig off topic, men hvis du hadde hatt ansatte så hadde du vel skjønt at lønna kun er en del av kostnaden, og hvis du tror at firma da tjener 200kr er du på ville veier. I min del av håndtverks-bransjen blir det ofte nevnt at man må ta grunnlønn X 3, for å få en grei pris, dette eks.mva selvfølgelig.

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennom inlegget til trådstarter, er jeg fotrtsatt ikke helt overbesvist om at dette er bra. Jeg har ikke lest gjennom alle 10 sidene med poster, kun ca. de 4 første.

 

Mine kommentarer går derfor direkte til trådstarters første inlegg.

 

At det kommer tilbakemeldinger til forumstyret, kan jeg IKKE SE PÅ NOE ANNET ENN POSITIVT.

Selvfølgelig er det en privilegie og ikke en rett, å skrive her og unødvendig syting fra enkelte individer her på forumet er unødvendig.

 

Hw.no sitt forum er jo tross alt norges største møteplass når det er snakk om datateknologi og er det noe som ikke fungerer/fungerer dårlig må det vel være bra at dette blir sagt i fra om. Moderatorene, administratorene er her for oss brukere og IKKE omvendt. De har laget en tjeneste som setter brukerene i fokus, og sansynligvis er nok dette nettverket en non profit organisasjon. (correct me if I'm wrong)

 

Det er derfor viktig å se på handlinger og endringer i dette forumet fra brukerens perspektiv, og ikke eieren/ledelsens.

 

At vi brukere bare skal svelge forkastelige(ikke at jeg har opplevd noen) avgjørelser rått, er jeg totalt i mot. Hvorfor skal ikke vi kunne si i fra når noe er galt?

 

QUOTE

Jeg har stengt temmelig mange emner, men har ALDRI fått tilbakemelding fra noen som er uenig, og synes det var dårlig. Jeg føler jeg kan stenge hva som helst, til og med uten begrunnelse, og allikevel ikke skape noe diskusjon.

Dette sier kanskje mer om brukerene av ditt forum, enn hw.no sitt forum. Jeg mener brukere av alle tjenester skal være kritiske til ledelsens avgjørelser. Dette gjelder ikke bare avgjørelser tatt på et forum, men også i skole, arbeidsliv, politikk osv. Er det noe man er uenig i, ser jeg det som en god egenskap at en tør å si i fra om dette. Selvfølgelig med en hyggelig tone.

 

Derimot drittkasting, uthengning av personer man er uenige i er for meg helt uakseptabelt. Og jeg har selv opplevd og sett dette på forumet her. Derfor er det også viktig at forumstyret tar avgjørelser som kan hindre slike tilfeller. Report knappen, og flere brukermoderatorer er tiltak som har hjulpet. Bra jobbet..

 

QUOTE

Jeg tror grunnen er at alle 60000 medlemmene i det forumet er der KUN for å diskutere det forumet dreier seg om. Og da er det likegyldig hvem som er moderator eller hvorfor emner blir stengt. Og det er ingen krise om det blir gjort en feil.

Klart det ikke er en krise, men mener du at det ikke er på sin plass at den som gjør en feil skal få tilbakemelding på det? Vi brukere får jo tilbakemelding gjenom stengning av tråd og 10% advarsel. Skal moderatorer eller administratorer kunne gjøre hva de vil?

 

QUOTE

Poenget med dette innlegget var kanskje å oppfordre moderatorene til å drite i hva folk medlemmer mener om den og den avgjørelsen, og ikke grunngi hvorfor ting gjøres. Det fører kanskje til at noen blir irritert og forlater forumet, men det er positivt. For de som bryr seg er de som ikke har noe her å gjøre.

 

Dette er vel kjernen av det vi er uenige i GeeZuZz, det er ikke alle som er her for å prate data. At forumstyret eller administratorer bare skal gjøre ting uten å kommentere hvorfor, vil, etter min mening bare gjøre dette forumet mye dårligere enn det er i dag.

 

Jeg synes de som har ansvar her gjør en glimrende jobb.. Og jeg vil ikke at de skal endre sin praksis. Annet enn å slå hardt ned på dem som henger ut andre, eller gjør dette forumet til en mindre trivelig plass å lese nytt om data på.

Lenke til kommentar

QUOTE (yummy @ 03/02/2004 : 19:55)
Helt kort: jeg vil alltid høre på hva brukerne av forumet mener, men jeg akter ikke å bruke silkehansker på obsternasige unger i trassalderen. Og det kommer rett fra levra.

-moderator yummy-

Tok meg friheten til å redigere inn en aldri så liten signatur

 

Godt sagt!

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med trådstarter, det kan til tider være litt for mye syting og klaging på hva moderatorene gjør på. Jeg må ærlig innrømme at jeg føler at enkelte av trådene som har blitt stengt gjerne bare kunne ha blitt elegant flyttet over i relevant kategori i stedet for, men det tjener sjelden eller aldri ens egen sak om en oppretter en ny tråd for å klage over at den andre tråden ble stengt.

 

De fleste moderatorene gjør en mer enn godkjent jobb, noen er kanskje i overkant strenge i forskjell til andre, men folkens, dette er ingenting mot IRC og enkelte andre forum. På IRC (ja jeg vet det ikke er et forum) får jeg inntrykk av at enkelte med "op" status leter med lupe etter anledninger for å kaste andre brukere ut, denne formen for tendenser er for meg ukjent her på forumet.

 

Selv er jeg "administrator" på en side med ca 4000 brukere, og har hatt såkalt "WebMaster" status på BA-Snakk. På sistnevnte har det vært plenty med eksempler på mennesker som etter å ha fått "WebMaster" status rett og slett har gitt seg med chatting og snarere gått over til å lete etter grunner for å gjøre kort prosess med flest mulig på kortest mulig tid.

 

De tre brukermoderatorene som ble pekt ut av forumstyret her inne synes jeg personlig gjorde en god jobb, de var flinke til å flytte feilpostede poster og det lille jeg så av reaksjoner fra deres side var fullt fortjente. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har fulgt deres moderator-karriere med argusøyne, og har kanskje ikke fått med meg om de har gjort noen større overtramp.

 

Jeg registrerer at en bruker begynner å trekke frem den gamle og smålig forslitte floskelen "kunden har alltid rett" og med det putter alle forumbrukerne inn under paraplyen kunder. Personlig har jeg enda ikke kjøpt noe jeg har sett blitt reklamert for ute på hovedsiden, og her inne på forumet har jeg store vanskeligheter for å spore noen som helst former for reklame.

 

Det å være bruker her inne vil jeg snarere sammenligne med å få låne en gi-cart gratis på en go-cart bane. Hadde jeg fått beskjed om at jeg ikke skulle kjøre på det og det viset ville jeg nok pent ha adlydt. Som enkelte andre brukere så fint sier det, Hardware.no forumet er et privilegium, ikke noen menneskerett.

 

Jeg sier dog ikke at det ikke skal være mulighet for å sette spørsmålstegn ved enkelte avgjørelser som en moderator kanskje gjør, men da bør det virkelig være noen hårreisende avgjørelser som har blitt tatt. Man burde dog muligens begrense seg til å sende en PM til en moderator med en høflig forespørsel, og moderatoren burde, om han innså at han hadde gjort noe overilt, burde kunne ta kritikk og unnskylde seg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...