IcedStrider Skrevet 2. september Skrevet 2. september Er relativt ny Tesla bruker. Men har lagt merke til en liten ting jeg ikke skjønner noe av de siste dagene. Starter forvarming i appen, går inn på klima hvor det står 19 grader, og satt opp til 22 grader, og den automatisk starter å varme opp i bilen. Men når jeg setter meg inn i bilen, så viser bilen kun 20 grader. Noen som vet hvorfor den ikke setter seg til 22 grader, eller annet jeg ønsker? Har lagt merke til at hvis jeg aktiverer ruteoppvarmingen fra skjermen, så setter den gradene i bilen noen ganger til 20 grader, mens den kan aktiveres i 2 nivåer, og nivå 2 er max grader. 1
Nimrad Skrevet 2. september Skrevet 2. september Bilen husker hvilken temperatur du hadde sist du kjørte bilen og stiller seg inn på den hver gang du setter deg i bilen sånn jeg har forstått det. Forvarming/-nedkjøling er en egen greie, ja. Hvorfor? Tja, vet ikke, men det er egentlig helt greit for meg. Overdriver som oftest litt de gangene jeg bruker forvarming/nedkjøling. 1
IcedStrider Skrevet 4. september Forfatter Skrevet 4. september Nimrad skrev (På 2.9.2026 den 7.34): Bilen husker hvilken temperatur du hadde sist du kjørte bilen og stiller seg inn på den hver gang du setter deg i bilen sånn jeg har forstått det. Forvarming/-nedkjøling er en egen greie, ja. Hvorfor? Tja, vet ikke, men det er egentlig helt greit for meg. Overdriver som oftest litt de gangene jeg bruker forvarming/nedkjøling. Underlig hvis ikke brukeren kan sette ny temp. Men av en eller annen grunn så har det fungert fra appen de siste par dagene.
Nimrad Skrevet 4. september Skrevet 4. september IcedStrider skrev (4 timer siden): Underlig hvis ikke brukeren kan sette ny temp. hva mener du?
Iterion Skrevet 4. september Skrevet 4. september IcedStrider skrev (På 2.9.2026 den 7.02): Er relativt ny Tesla bruker. Men har lagt merke til en liten ting jeg ikke skjønner noe av de siste dagene. Starter forvarming i appen, går inn på klima hvor det står 19 grader, og satt opp til 22 grader, og den automatisk starter å varme opp i bilen. Men når jeg setter meg inn i bilen, så viser bilen kun 20 grader. Noen som vet hvorfor den ikke setter seg til 22 grader, eller annet jeg ønsker? Har lagt merke til at hvis jeg aktiverer ruteoppvarmingen fra skjermen, så setter den gradene i bilen noen ganger til 20 grader, mens den kan aktiveres i 2 nivåer, og nivå 2 er max grader. Nå skal jeg ikke si at det er det, men husker at noe lignende skjedde med min på slutten av tida jeg hadde den. Men da stoppa forvarmingen på 13-14c og da skjønte jeg med engang at det var noe galt. Gikk ned for å sjekke og hørte at bilen dura noe inni helsikkes mye ift det den vanligvis gjør under forvarming. Da var det en feil med AC-kompressoren så måtte ha den inn på service. Ganske så alvorlig når klimaanlegget ikke fungerer som det skal. Sier ikke at det er det samme problemet som det du har, men kan være lurt å følge litt med.
IcedStrider Skrevet fredag kl 07:22 Forfatter Skrevet fredag kl 07:22 Tror jeg fant ut hvorfor dette skjer i dag morges. Jeg skrudde opp varmen på bilen som vanlig, men appen ble liggende på. Da så jeg den justerte ned temperaturen igjen. Når jeg satte den opp igjen, så ble det stående i bilen. Problemet ligger i davlen bilen går i over natten, da sentury mode osv er av når jeg er hjemme. Appen sender ut hva jeg ønsker, men bilen oppfatter ikke dette da den sover, men skjønner signalet at den skal vokne og starte forvarming, men ikke temp justeringen. Så når bilen er våknet, så henter appen inn status, som da er gårsdagens temp innstilling i bilen. Kan nok ungås ved å ha på sentury mode, men gidder ikke sløse så mye med strøm når den står hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå