Gjest ccc9c...f7f Skrevet 31. august Skrevet 31. august En kvinne i starten av 30-årene og en mann i starten av 60-årene møtes. Det er ingen planer om forhold eller noe seriøst – bare gjensidig lyst og interesse. Ville dere syntes aldersforskjellen var et problem i en slik situasjon, eller spiller alder mindre rolle når begge er voksne og ønsker det samme? Og til dere menn: Ville dere blitt seksuelt tiltrukket av en kvinne som er rundt 30 år yngre enn dere? Anonymous poster hash: ccc9c...f7f
Vokteren Skrevet 1. september Skrevet 1. september Blandede følelser vil jeg tro. Å ha et forhold til en som er yngre enn sine egne barn blir spesielt, men 60-åringen ville nok være stolt og glad over å fortsatt være attraktiv. Hva 30-åringen tenker når den biologiske klokken tikker og partneren begynner å bli impotent eller senil, er vel mer interessant.
robertaas Skrevet 1. september Skrevet 1. september Opprinnelig fra muslimsk tradisjon hvor menn kunne samle opp flere koner gjennom livet og senere i fransk aristokrati hadde man regelen at det optimale var å gifte seg med en kvinne som var halvparten av ens alder pluss 7 år. 1
Gjest ccc9c...f7f Skrevet 1. september Skrevet 1. september Vokteren skrev (52 minutter siden): Blandede følelser vil jeg tro. Å ha et forhold til en som er yngre enn sine egne barn blir spesielt, men 60-åringen ville nok være stolt og glad over å fortsatt være attraktiv. Hva 30-åringen tenker når den biologiske klokken tikker og partneren begynner å bli impotent eller senil, er vel mer interessant. De trenger ikke offentliggjøre det. Tanken var at dette forholdet er av en seksuell karakter. Jasså. Er det vanlig at menn blir impotent med alderen? Anonymous poster hash: ccc9c...f7f
Gjest ccc9c...f7f Skrevet 1. september Skrevet 1. september robertaas skrev (40 minutter siden): Opprinnelig fra muslimsk tradisjon hvor menn kunne samle opp flere koner gjennom livet og senere i fransk aristokrati hadde man regelen at det optimale var å gifte seg med en kvinne som var halvparten av ens alder pluss 7 år. Interessant! Anonymous poster hash: ccc9c...f7f
The Avatar Skrevet 1. september Skrevet 1. september Merk at denne "regelen" om halve alderen pluss 7 år får nokre sære utfall jo lenger opp i alderen den blir brukt. Som tommelfingerregel er den likevel ikkje så dum, for ein 16 åring medfører regelen at jenta ikkje bør være yngre enn 15 år, og for ein 30 åring så bør ikkje dama være ynge enn 22 år. Men når du kjem langt opp i alder så mister den litt sin verdi, der ein 100 år gamal mann etter denne regelen ikkje bør ha ei kone som er yngre enn 57 år. Så lenge begge er voksne og samtykkeføre så skal dei få gjere som dei vil. Om denne aldersforskjellen er problematisk kjem heilt ann på kva du anser som problematisk. Aldersforskjellen er nok stor nok til at folk vil starte å spekulere i motivasjon og formålet til forholdet. Alt frå at denne 60 åringen må være veldig snill og grei for å få ein 30 år yngre kjæreste, til at 60 åringen må være veldig manipulerande for å ha klart å lure ei 30 år gamal dame inn i eit forhold, til at dama sikkert berre er ute etter å sikre seg arva etter 60 åringen, osv. Med tanke på eit forhold så er det nokre praktiske utfordringar med så stor aldersforskjell. Frå dei ganske store problema med 60 åringen ikkje har veldig mange tiår igjen før helsa startar å skrante, til dei litt mindre praktiske utfordringane ved at når 60 åringen om ca 10 år blir pensjonist, så har kjæresten fortsatt 30 år igjen i arbeidslivet før begge to kan være pensjonistar samtidig. Eg tenker også at når denne relasjonen i tillegg er "hemmeleg" og ingen har planar om at det skal bli til eit forhold, så er det heller ikkje så mange som vil oppdage relasjonen og førehandsdømme intensjonane. Kva folk styrer med bak lukkede dører er ei privatsak, forutsatt at det ikkje er snakk om misbruk, tvang eller liknande.
Gjest a8497...c73 Skrevet 1. september Skrevet 1. september Damer som er 30 år er like sexy for en på 60+ som for en 30 åring. Anonymous poster hash: a8497...c73
The Avatar Skrevet 1. september Skrevet 1. september Gjest a8497...c73 skrev (33 minutter siden): Damer som er 30 år er like sexy for en på 60+ som for en 30 åring. Anonymous poster hash: a8497...c73 Damer på 30 år er kanskje i den alderen der spennet av interesserte menn er størst utan å være for ung eller for gamal. Frå tenåringsgutar til aldrande menn. Medan ein 20 åring blir nok fort litt vel umoden for ein 60 åring, og ein 40 åring blir nok litt vel moden for ein 16 åring. 1
Gjest c74d2...515 Skrevet 1. september Skrevet 1. september Det med tenning har flere sider ved seg. Jeg ser at kvinnene som er halvparten så gamle som meg er flotte, men jeg kjenner ingen videre tiltrekning. Kanskje det er fordi jeg er i forhold og ikke vurderer noen andre på den måten. Kanskje det er fordi jeg vet med meg selv at de kvinnene ikke finnes interessert i en som meg (OK, kanskje 1 av 100 ville vært det, men sånn generelt). Kanskje det er fordi jeg vet at vi er på helt ulike steder i livet og ikke ville hatt noe til felles. Kanskje det ville vært annerledes hvis jeg var singel og ble sjekket opp for en kveld. Det er vanskelig å si. Anonymous poster hash: c74d2...515
Gjest 465b5...cac Skrevet 1. september Skrevet 1. september Hvorfor har aldersforskjeller plutselig blitt et problem? Dette er noe som har vært vanlig gjennom hele menneskets historie, men de siste 10-15 åra har det dukket opp flere og flere artikler og poster i sosiale medier om at dette er problematisk, også når det er snakk om langt mindre forskjeller enn 30 år. Da er man en gammel gris, og jeg har til og med sett folk bli kalt pedo selv om den yngre parten var godt oppi 20-åra. Synes ikke det er noe bedre å diskriminere folk for dette enn å diskriminere noen fordi de er sammen med noen av samme kjønn. Anonymous poster hash: 465b5...cac
Philber Desanex Skrevet 1. september Skrevet 1. september Gjest ccc9c...f7f skrev (11 timer siden): En kvinne i starten av 30-årene og en mann i starten av 60-årene møtes. Det er ingen planer om forhold eller noe seriøst – bare gjensidig lyst og interesse. Ville dere syntes aldersforskjellen var et problem i en slik situasjon, eller spiller alder mindre rolle når begge er voksne og ønsker det samme? Og til dere menn: Ville dere blitt seksuelt tiltrukket av en kvinne som er rundt 30 år yngre enn dere? Anonymous poster hash: ccc9c...f7f Her er det som du sier ikke snakk om forhold eller noe seriøst. Begge ønsker det samme. Nei, jeg ser ikke noe problem med aldersforskjellen. Ikke når hun er 30. Hvis hun var 20 ville jeg vært skeptisk. Jeg tenker nok at en 20 åring fortsatt bør beskyttes litt mot seg selv. 1
Gjest ccc9c...f7f Skrevet 1. september Skrevet 1. september The Avatar skrev (8 timer siden): Merk at denne "regelen" om halve alderen pluss 7 år får nokre sære utfall jo lenger opp i alderen den blir brukt. Som tommelfingerregel er den likevel ikkje så dum, for ein 16 åring medfører regelen at jenta ikkje bør være yngre enn 15 år, og for ein 30 åring så bør ikkje dama være ynge enn 22 år. Men når du kjem langt opp i alder så mister den litt sin verdi, der ein 100 år gamal mann etter denne regelen ikkje bør ha ei kone som er yngre enn 57 år. Så lenge begge er voksne og samtykkeføre så skal dei få gjere som dei vil. Om denne aldersforskjellen er problematisk kjem heilt ann på kva du anser som problematisk. Aldersforskjellen er nok stor nok til at folk vil starte å spekulere i motivasjon og formålet til forholdet. Alt frå at denne 60 åringen må være veldig snill og grei for å få ein 30 år yngre kjæreste, til at 60 åringen må være veldig manipulerande for å ha klart å lure ei 30 år gamal dame inn i eit forhold, til at dama sikkert berre er ute etter å sikre seg arva etter 60 åringen, osv. Med tanke på eit forhold så er det nokre praktiske utfordringar med så stor aldersforskjell. Frå dei ganske store problema med 60 åringen ikkje har veldig mange tiår igjen før helsa startar å skrante, til dei litt mindre praktiske utfordringane ved at når 60 åringen om ca 10 år blir pensjonist, så har kjæresten fortsatt 30 år igjen i arbeidslivet før begge to kan være pensjonistar samtidig. Eg tenker også at når denne relasjonen i tillegg er "hemmeleg" og ingen har planar om at det skal bli til eit forhold, så er det heller ikkje så mange som vil oppdage relasjonen og førehandsdømme intensjonane. Kva folk styrer med bak lukkede dører er ei privatsak, forutsatt at det ikkje er snakk om misbruk, tvang eller liknande. Takk for innspill! Enig i det du sier. Anonymous poster hash: ccc9c...f7f
Gjest ccc9c...f7f Skrevet 1. september Skrevet 1. september Gjest c74d2...515 skrev (7 timer siden): Det med tenning har flere sider ved seg. Jeg ser at kvinnene som er halvparten så gamle som meg er flotte, men jeg kjenner ingen videre tiltrekning. Kanskje det er fordi jeg er i forhold og ikke vurderer noen andre på den måten. Kanskje det er fordi jeg vet med meg selv at de kvinnene ikke finnes interessert i en som meg (OK, kanskje 1 av 100 ville vært det, men sånn generelt). Kanskje det er fordi jeg vet at vi er på helt ulike steder i livet og ikke ville hatt noe til felles. Kanskje det ville vært annerledes hvis jeg var singel og ble sjekket opp for en kveld. Det er vanskelig å si. Anonymous poster hash: c74d2...515 Skjønner. Ja, det kan jo være en forklaring. En blir gjerne smigret av at noen en selv finner attraktiv, finner deg attraktiv og på den måten oppstår en gjensidig tiltrekning og kjemi Anonymous poster hash: ccc9c...f7f
Vokteren Skrevet 2. september Skrevet 2. september Gjest ccc9c...f7f skrev (23 timer siden): Jasså. Er det vanlig at menn blir impotent med alderen? Anonymous poster hash: ccc9c...f7f Var dette ukjent ? https://sml.snl.no/ereksjonsproblemer De fleste kvinner ønsker seg egne barn, men den muligheten synker med økende alder. Dette gjelder begge kjønn. Et kortvarig hemmelig forhold mellom en 30-åring og en 60-åring kan være helt ok, men kvinnen på 30 må være klar over at hun sannsynligvis «kaster bort» en viktig reproduksjonsperiode. Å bli mor første gang som 40-50-åring er ikke å anbefale, hverken for avkommet eller for foreldrene.
leticia Skrevet 2. september Skrevet 2. september Gjest ccc9c...f7f skrev (På 1.9.2026 den 0.33): En kvinne i starten av 30-årene og en mann i starten av 60-årene møtes. Det er ingen planer om forhold eller noe seriøst – bare gjensidig lyst og interesse. Ville dere syntes aldersforskjellen var et problem i en slik situasjon, eller spiller alder mindre rolle når begge er voksne og ønsker det samme? Og til dere menn: Ville dere blitt seksuelt tiltrukket av en kvinne som er rundt 30 år yngre enn dere? Anonymous poster hash: ccc9c...f7f I utgangspunktet så ville jeg ikke tenkt at dette var problematisk gitt forutsetningene du gir. (jeg ser på det som svært problematisk hvis det er snakk om et forhold). Men aldri i verden om jeg som 30 år gammel kvinne ville gått for en 60 åring for bare sex når jeg heller kan velge en mann i 20, 30 eller 40 årene for samme opplegg.
Gavekort Skrevet 2. september Skrevet 2. september Generasjonelle aldersforskjeller kan selvsagt by på noen interessante problemer, men å stille tvil til hvor ekte et slikt forhold er blir heller å invalidere en godt voksen kvinne sin evne til å velge en partner. 1
Leo_ Skrevet 4. september Skrevet 4. september Gjest ccc9c...f7f skrev (På 1.9.2026 den 0.33): En kvinne i starten av 30-årene og en mann i starten av 60-årene møtes. Det er ingen planer om forhold eller noe seriøst – bare gjensidig lyst og interesse. Ville dere syntes aldersforskjellen var et problem i en slik situasjon, eller spiller alder mindre rolle når begge er voksne og ønsker det samme? Og til dere menn: Ville dere blitt seksuelt tiltrukket av en kvinne som er rundt 30 år yngre enn dere? Anonymous poster hash: ccc9c...f7f Kar på 51 år her, som singel hadde jeg ikke sett noe problem med å hatt ei lekevenninne fra midten av 20-årene og oppover, men det er antageligvis ganske individuelt. Ser ingen poeng i å overtenke en sånn sak, lev livet som du selv vil og se hvor det bringer deg
Colin. Skrevet 5. september Skrevet 5. september ONS er noe patetisk skvip. Som mann burde man være seriøs og ha selvrespekt nok til å ikke kaste bort andre kvinners viktige tid. Etisk forkastelig.
Vokteren Skrevet 5. september Skrevet 5. september Colin. skrev (1 time siden): ONS er noe patetisk skvip. Som mann burde man være seriøs og ha selvrespekt nok til å ikke kaste bort andre kvinners viktige tid. Etisk forkastelig. Begge er åpenbart voksne mennesker som vet hva de gjør, helt frivillig og etter eget ønske. Selvrespekt gjelder vel begge parter ? 1
barfoo Skrevet 5. september Skrevet 5. september 3 hours ago, Colin. said: ONS er noe patetisk skvip. Som mann burde man være seriøs og ha selvrespekt nok til å ikke kaste bort andre kvinners viktige tid. Etisk forkastelig. Korleis er det etisk forkasteleg at to vaksne personer frivillig har sex med kvarandre? 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå