Blackcomb Skrevet 31. august Skrevet 31. august Hei, har et par Bowers Wilkins 706 S3, Bowers Wilkins 805 Matrix (bakhøyttalere) og 607 S2 til takhøyttalere, pluss en XTZ 12.17 Edge subwoofer. Disse har jeg i dag koblet opp mot TV via en Sony DN1080 hjemmekinoforsterker, for å få Dolby Atmos lyd. Imidlertid merker jeg at lyden ikke er like bra, som om jeg spiller høyttalerne direkte fra Hegel H95 forsterkeren. Men da får jeg jo ikke koblet til tven. Så spørsmålet er vel egentlig om det har noe for seg, å koble Hegel H95 til Sony DN1080 på noe vis, for å bedre lyden? Kobler jeg da kun 706 S3, eller hvordan?
vortex Skrevet 31. august Skrevet 31. august Du trenger en Surround receiver med L/R Front pre-out, det har ikke den Sony receivern din dessverre, hvertfall av det jeg kunne finne av info. Hegel H95 skal ha muligheter for å kobles til surround receiver, men dobbeltsjekk, bytter du ut Sony receivern, sjekk at den nye har de rette tilkoblingene Grunnen til at Hegel ampen høres bedre ut er at den er dedikert til å spille lyd ut av 2 høytalere, Sony receivern spiller ut av flere kanaler samtidig + sub, ikke minst så er det mer kraft og kvalitet i Hegel med 2x 60w @ 8 ohm mot Sony sine 165w @ 6 ohm. De har med andre ord fokus på to forskjellige områder Så enkelt forklart Hegel = Premium for 2 høytalere Sony = Budsjett / mid for surround
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå