Gå til innhold

Drapene på Clancy barna og kvinners respons

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da drapene på barna i Watts saken gikk i retten, var holdningen blant publikum, både menn og kvinner, at Chris Watts var skyldig og fortjente lovens strengeste mulig straff.

Nå går det en lignende sak, der en kvinne har utført en lignende avskyelig handling, men svært mange kvinner viser ulogisk dårlig dømmekraft og støtter moren i denne saken. Blant annet har kommentarfeltene flere kvinner som mener at hun er uskyldig, at ektemannen står bak, eller at hun er skylidg men at hun bør slippe fengsel fordi hun angivelig hadde det tøft den tiden hun utførte drapene. Det er til og med en "spleis" for henne, der hun har samlet inn millioner av kroner fra sympatisører.

Dette tyder på en gjennomgående og generell mangel på logikk og forståelse for grove sakers alvorlighetsgrad hos kvinner generelt, hvor emosjonelle og følelsesladde inntrykk gjør at man drar grove feil i avgjørelser om hvor vidt man har sympati for ofrene eller gjerningsmannen.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omtrent alle kommentarfelt på Facebook, YouTube og andre steder er fylt opp med kvinner som i majoriteten mener at alt og alle har skylden utenom hun. Noen kvinner skylder på ektemannen, andre skylder på arbeidsgiver, noen skylder på Trump, andre mener det er mangel på foreldrepermisjon. Jeg har aldri sett menn i så stor grad skylde på andre når en mann begår grov kriminalitet, spesielt i så grove saker som dette.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ingen "hetset" Skjervø; ut av flere titalls tusen kommentarer ble bare et par anmeldt og det ble helt riktig henlagt umiddelbart. Kritikk kan derimot ses på som hets av personer som ønsker å stenge kommentarfeltene og redusere ytringsfriheten, men det er en annen diskusjon.

Ikke alle menn har samme mening om slike saker som dette. Det er som oftest en god blanding, spesielt i saker der menn begår grov vold, men som oftest er den store majoriteten av menn imot gjerningsmannen.

Her ser vi derimot at majoriteten av kvinner mener at kvinnen ikke har skylden. Dette er en skremmende, men ikke overraskende holdning blant kvinner, som desverre er gjennomgående.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Om Skjervø har mottatt troverdige, konkrete drapstrusler, så er det ulovlig, og politiet vil etterforske. Det har derimot ikke forekommet, og derav henleggelsen av politiet. Men denne diskusjonen må du ta videre med politiet, ikke meg.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, FrihetensRegn said:

svært mange kvinner viser ulogisk dårlig dømmekraft og støtter moren i denne saken. Blant annet har kommentarfeltene flere kvinner som mener at hun er uskyldig, at ektemannen står bak, eller at hun er skylidg men at hun bør slippe fengsel fordi hun angivelig hadde det tøft den tiden hun utførte drapene

Women accountability er generelt et problem. De hyler og skriker om at menn må gjøre slik og slik, men vil aldri ta ansvar for sine egne handlinger. Her kan du se noen kvinners meninger. Mange vil banne ting som DNA testing. 

Spoiler

OieCjPG6grhFUyW9mw-IUpUMCfDiG-V0mr2OwJjj

-Jb3uEwAXPnnOZ6FBVxq0HKDkB3jnS7mweL8ihBh

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gavekort skrev (41 minutter siden):

Vet du hva hets er?

Nei. Det er fordi det er relativt. De fleste politikere blir ofte omtalt i ordlag som kan antydes som hets, uten at det egentlig er det. De fleste tåler det fint og fokuserer på oppgavene sine, som for eksempel Trump.

Men dette er off topic, jeg anbefaler at du skiller denne diskusjonen ut i en egen tråd om du ønsker at det skal fortsette.

Skrevet
FrihetensRegn skrev (13 minutter siden):

Nei. Det er fordi det er relativt.

Var det ikke du som skrev i noen snaue innlegg tidligere at PST hadde autoritet til å bedømme hva som er hets?

• Liker 8
Skrevet
2 hours ago, FrihetensRegn said:

Omtrent alle kommentarfelt på Facebook, YouTube og andre steder er fylt opp med kvinner som i majoriteten mener at alt og alle har skylden utenom hun. Noen kvinner skylder på ektemannen, andre skylder på arbeidsgiver, noen skylder på Trump, andre mener det er mangel på foreldrepermisjon. Jeg har aldri sett menn i så stor grad skylde på andre når en mann begår grov kriminalitet, spesielt i så grove saker som dette.

Facebook? hhahaahahahaha hva gjør du der!

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Er jeg den eneste som ikke forstår tråden? Jeg ser nesten ingen sammenheng mellom åpningspost og tittel på den ene siden og resten av diskusjonen på den andre og finner det direkte forvirrende at diskusjonen skrider frem som om det er åpenbart hva som skjer 😛 

• Liker 1
Skrevet
kremt skrev (12 timer siden):

Women accountability er generelt et problem. De hyler og skriker om at menn må gjøre slik og slik, men vil aldri ta ansvar for sine egne handlinger. Her kan du se noen kvinners meninger. Mange vil banne ting som DNA testing. 

Vis skjult innhold

OieCjPG6grhFUyW9mw-IUpUMCfDiG-V0mr2OwJjj

-Jb3uEwAXPnnOZ6FBVxq0HKDkB3jnS7mweL8ihBh

Noen av kommentarene jeg så i denne saken:

*"I think the husband did it"

*"I feel so sorry for her"

*"She was under such pressure"

Kvinner og det å ta ansvar er som kryptonitt.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
13 hours ago, Gavekort said:

Av og til så vet jeg ikke hvorfor jeg gidder å møte folk her inne på grensen til enighet når jeg til og med må jobbe inn hvorfor drapstrusler er hets.

"Dette tyder på en gjennomgående og generell mangel på logikk og forståelse for grove sakers alvorlighetsgrad hos X generelt, hvor emosjonelle og følelsesladde inntrykk gjør at man drar grove feil i avgjørelser om hvor vidt man har sympati for ofrene eller gjerningsmannen."

• Liker 4
Skrevet
13 hours ago, herzeleid said:

Er jeg den eneste som ikke forstår tråden? Jeg ser nesten ingen sammenheng mellom åpningspost og tittel på den ene siden og resten av diskusjonen på den andre og finner det direkte forvirrende at diskusjonen skrider frem som om det er åpenbart hva som skjer 😛 

Om jeg skulle oppsummere tråden vil jeg si den handler om at trådstarter gjør generaliseringer på svakt grunnlag, og deretter bagatelliserer hetsen Skjervø har mottatt, istedet for å inngå med poenget med det eksempelet, som er at man ikke kan ekstrapolere en generalisering om menn som gruppe e.l.fra den samlingen av kommentarer.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...