Gå til innhold

Hvordan få skudd av at telefonen auto cast'er til en skjerm eller høyttaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppdaget ett par ganger nå at telefonen min ser ut til å caste til en skjerm automatisk.

Jeg bruker ALDRI denne funksjonen i hverdagen, og jeg finner heller ingen måte å se hva eller hvor den sender noe.

Det røde ikonet opp i hjørne, når jeg trekker ned så viser det ikke noe, når jeg trykker, så kommer det neste biten av bildet opp.

Noen måte å finne ut hva som skjer og hvordan jeg kan få det slått av?

Hadde ingen musikk eller video tjenester som kjørte på telefonen når jeg så det være der. Jeg testet å caste fra youtube, men får da ikke opp noen skjermer eller annet å velge iblandt

image.thumb.jpeg.b55e237a75dbade732c3b6ccf7d196d4.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i meldinga at du caster telefon-skjermen, slik skjermdeling er det mogleg å caste utan å bruke youtube, spotify, eller liknande.

Ser også at du har ein Tesla logo, så min fyrste tanke er at du i Tesla appen har aktivert ein funksjon for å automatisk caste telefonskjermen til Tesla-skjermen i bilen din. Det er fleire bilar som har den funksjonen og gjer at du i praksis kan betjene alle mobiltelefonfunksjonane gjennom bilens touchskjerm.

Om du ikkje finn muligheit for å stoppe automatisk casting i Tesla-appen, så er neste steg å sjå om du har aktivert noko autmatikk. Samsung har appen SmartThings som kan brukast til å sette opp automatisk casting når du kjem innafor wifi-rekkevidde, Google Home er samme greia, og andre mobilprodusentar har nok også tilsvarande løysingar.
Det kan være at du med eit uhell har klikka OK når ein slik app har foreslått ein "smartfunksjon" for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...