Gå til innhold

Bli kristen, men velge hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Forstår du ikke spørsmålstegn heller? Nei dette er spørsmål, ikke påstander, du burde virkelig vite det.

Kanskje lese din egen siste setning?👇🏼

PÃ¥inter skrev (5 minutter siden):

Menneskene har ikke fri vilje i denne trua. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
PÃ¥inter skrev (Akkurat nå):

Konklusjoner kommer som regel av gode argumenter og forklaringer.

Og de er blitt gitt, du kan være uenig og argumentere mot, du velger heller person angrep og gish gallop, det er ditt valg. 

• Liker 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Og de er blitt gitt

Nei, du svarer ikke på kronargumentet:👇🏼

PÃ¥inter skrev (40 minutter siden):

Venter på svaret ditt……..😴👇🏼

«Hvorfor påvirker skaperens allvitenhet VÅRE VALG?»

Du svarer med: «Du må svare først»

• Liker 1
Skrevet
PÃ¥inter skrev (2 minutter siden):

Nå lyver du igjen, men ja jeg kan gi deg dette inn med teskje for ørtende gang, jeg har gitt mine argumenter for dette, flere ganger, det er opp til deg å gi ett motsvar, jeg har allerede gitt deg svar, nå må du argumentere mot? Vet du hva ett argument er? 

Og jeg svarer med å si at det å svare ett spørsmål med ett spørsmål er frekk oppførsel, fordi det er det, du har fått mine argumenter jeg har allerede svart på spørsmålet ditt, du må bruke huet bittelitt å prøve å forstå det, jeg kan ikke gi deg noe du allerede har fått.

PÃ¥inter skrev (6 minutter siden):

Dette er ikke et argument, vet du virkelig ikke hva ett argument er du, kan du forklare hva det er? Uten bruk av ki? 

• Liker 3
Skrevet
PÃ¥inter skrev (11 minutter siden):

Apropos løgn👇🏼

skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Nå lyver du igjen,

skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Og du har fremdeles ikke svart

skaftetryne32 skrev (48 minutter siden):

Nei jeg venter på ditt, 

skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Svar på mine spørsmål først, 

Skrevet
PÃ¥inter skrev (3 minutter siden):

Apropos løgn👇🏼

skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Nå lyver du igjen,

Og du har fremdeles ikke svart

skaftetryne32 skrev (53 minutter siden):

Nei jeg venter på ditt, 

skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Svar på mine spørsmål først, 

Alt dette som jeg sier er stemmer, og du argumenter fremdeles ikke, du lyver og troller.  Du har fremdeles ikke svart, og ja jeg venter på svar fra deg, og skal man delta i en debatt så svarer man ikke ett spørsmål med ett spørsmål. 

Skrevet
PÃ¥inter skrev (24 minutter siden):

Vi stopper der.

Vi eller jeg? Du er i din fulle rett til å være uenig med mine argumenter, men du må faktisk argumentere mot dem, ikke mot meg, ikke kreve at jeg nok engang skal skrive akkurat de samme argumentene igjen å igjen å igjen, jeg har fortalt deg flere ganger vil du debattere så er det bare å gjøre det, men det er ikke hva du gjør. 

Du stopper, samme for meg, men jeg fortsetter. Er du mann av ditt ord, vi får vente å se. 

• Liker 3
Skrevet

...jeg har fortalt deg flere ganger vil du debattere så er det bare å gjøre det, men det er ikke hva du gjør. 

PÃ¥inter bedriver konsekvent flamebaiting i samtlige tråder. Benytt deg heller av ignorer-bruker-funksjonen først som sist.

• Liker 2
Skrevet
O3K skrev (17 minutter siden):

PÃ¥inter bedriver konsekvent flamebaiting i samtlige tråder.

Ja hen synes det tydeligvis er bedre med person angrep enn å svare på tilsynelatende vanskelige spørsmål, er veldig ærlig om akkurat det i det minste.

Skrevet
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Du stopper, samme for meg, men jeg fortsetter. Er du mann av ditt ord, vi får vente å se.

Blei for vanskelig ja, bekrefter bare det jeg sier. 

PÃ¥inter skrev (Akkurat nå):

Hvordan krasjer en allvitende skaper med fri vilje? Svaret er: Det krasjer ikke. 

Få se argumentet ditt da.

Skrevet
PÃ¥inter skrev (2 minutter siden):

Hvordan krasjer en allvitende skaper med fri vilje? Svaret er: Det krasjer ikke. 

Fri vilje er er forutsetning for mennesket. 

Skrevet
skaftetryne32 skrev (På 17.8.2026 den 12.01):

Blei for vanskelig ja, bekrefter bare det jeg sier. 

Få se argumentet ditt da.

Jehova Gud oppfordrer deg til å ta til deg denne livgivende kunnskap og handle i samsvar med den. Gjennom Bibelen sier han til deg: Min sønn. Glem ikke min lære og la ditt hjerte bevare mine bud. For langt liv og mange leveår og fred skal de gi deg i rikt mål. ...skriv dem på ditt hjertes tavle. Så skal du finne nåde og få god forstand i Guds og menneskers øyne. Sett din lit til (Jehova) av hele ditt hjerte og stol ikke på din forstand. (Ordspråkene 3:1-5)

Bibelen kan gi livet virkelig mening. Det er noe et stadig voksende antall mennesker av alle raser og fra alle land og språkgrupper har erfart. Den kan også gi ditt liv mening. Studer den. La den være din veileder. Lev i samsvar med den. Vis ved din handlemåte at du tror at Bibelen virkelig er Guds Ord. Ja, tiden er inne til å treffe en avgjørelse. Velg da livet, så skal du få leve, du og din ætt.

Skrevet
skalvisi skrev (3 minutter siden):

Jehova Gud oppfordrer deg til å ta til deg denne livgivende kunnskap og handle i samsvar med den. Gjennom Bibelen sier han til deg: Min sønn. Glem ikke min lære og la ditt hjerte bevare mine bud. For langt liv og mange leveår og fred skal de gi deg i rikt mål. ...skriv dem på ditt hjertes tavle. Så skal du finne nåde og få god forstand i Guds og menneskers øyne. Sett din lit til (Jehova) av hele ditt hjerte og stol ikke på din forstand. (Ordspråkene 3:1-5)

Samme hvor mye du gjentar det så blir det egentlig ikke noe sannere, det var et menneske som skrev dette, denne guden finnes det ingen bevis for. 

skalvisi skrev (4 minutter siden):

Bibelen kan gi livet virkelig mening. Det er noe et stadig voksende antall mennesker av alle raser og fra alle land og språkgrupper har erfart. Den kan også gi ditt liv mening. Studer den. La den være din veileder. Lev i samsvar med den. Vis ved din handlemåte at du tror at Bibelen virkelig er Guds Ord. 

Jeg har faktisk lest bibelen, tro det eller ei, og jeg sikker på at bibel kan gi livet mening, men det kan koran og den eldre edda også, og det er ikke sånn at mitt liv ikke har mening så ikke anta det. Og ja jeg har som sagt lest den, det er noe av det mest motbydelige jeg har lest noen gang, og om man ikke bruker utstrakt bruk av kirsebær plukking så blir det temmelig åpenbart temmelig kjapt at denne boken er skrevet for en helt annen tid og er en elendig og om noe en ondskapsfull veileder som fører mange moderne mennesker rett inn ondskapen og onde handlinger, skrevet av en gud som ikke er i nærheten av å kjenne fremtiden, fordi det var mennesker som skrev avføringen, det er absolutt ingenting som tyder på at dette er skrevet av en god allmektig gud, men en sadist uten like.

skalvisi skrev (11 minutter siden):

Ja, tiden er inne til å treffe en avgjørelse. Velg da livet, så skal du få leve, du og din ætt.

Hvem avgjør om jeg eller min ætt skal leve? Du? Er dette en trussel? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...