Gå til innhold

Bli kristen, men velge hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hypotetisk sett, om jeg som hedensk synder uten kontakt med Gud eller Jesus (eller Mars, Zevs, Vishnu, Odin for den saks skyld) ,men ønsker å få det og være mest mulig på linje med Herren. 

Hva skal jeg da velge? Er jo som å være en skrotnisse på Biltema. Alt for mye å velge mellom.

Katolikk eller protestant med undergrupper som baptist, pinsevenn, mormon, Jehovas Vitne, den norske kirke, Læstadianer, Sannhetens Ord, Salem, Smiths Venner, Presbyterianer, Menigheten osv. osv. 

Hvilke av disse er mest tro mot det Gud fikk nedtegnet i sin tid.. og hva er mest tro med Jesus' visjoner da han og "gutta" brøt litt ut fra Jødedommen som vel var gjeldende da han ble født*

De har jo alle hver sin varierte meny av tolkninger, så ikke lett å bli klok.

Hva er fordeler/ulemper styrker/svakheter med de ulike retningene?

*Forbehold om feil historisk konsensus, jeg er ingen ekspert. 

😜🙃🤪😉😝

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er allerede på det beste stedet. Det kan berre bli verre... 

Gjer som meg å gjere verden ei teneste. Definer deg ikkje som ateist men allergisk! 

• Liker 3
Skrevet
Karltorbj skrev (1 minutt siden):

Katolismen.

Der har du avlaten, du kan bare betale deg ut av synden.

Fett. Bare å herje løs med all slags synder å betale seg fri. Kult. 

Skrevet

Det har ingenting å si, så lenge du tror. Som Galaterbrevet forteller oss, så finnes det ikke en "korrekt" eller "flink" måte å være kristen på. På dette forumet vil du hovedsaklig få ignorante og ufine svar fra hatefulle ateister. Jeg er et av de sjeldne anstendige ikke-troende du vil få svar fra her. Ignorer de andre og ta til deg jeg sa. Så får du selv finne ut om kristendom er noe for deg. Det er kun Gud som kan dømme deg. Dette får forbli mellom dere to

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Espressivo skrev (1 time siden):

Det har ingenting å si, så lenge du tror. Som Galaterbrevet forteller oss, så finnes det ikke en "korrekt" eller "flink" måte å være kristen på. På dette forumet vil du hovedsaklig få ignorante og ufine svar fra hatefulle ateister. Jeg er et av de sjeldne anstendige ikke-troende du vil få svar fra her. Ignorer de andre og ta til deg jeg sa. Så får du selv finne ut om kristendom er noe for deg. Det er kun Gud som kan dømme deg. Dette får forbli mellom dere to

Jeg er nok ikke hatefull, men fullblods ateist fra ytterst på tåspissene til ytterste hårlåkk.. 

Prøver bare å forstå opplegget rundt tro.. siden det er så hinsides fjernt i våre dager

Skrevet
Lagabøter skrev (1 minutt siden):

Jeg er nok ikke hatefull, men fullblods ateist fra ytterst på tåspissene til ytterste hårlåkk.

Det høres jo ut som at du er kristen, på førsteposten. Skjønner ikke at du føler du må velge noe.

Skrevet
Lagabøter skrev (7 minutter siden):

Prøver bare å forstå opplegget rundt tro.. siden det er så hinsides fjernt i våre dager

Det er vel ikke det for flertallet av verdens 8 - 8 mrd mennesker, men la gå.

Opplegg og opplegg. Det førte "opplegget" er verdenssyn. Kan alt som finnes observeres og måles, eller finnes det "noe mer"? Om du skulle være en troende blandt en av de utallige retningene som finnes, måtte du tenke det siste. 

Skrevet (endret)
Lagabøter skrev (24 minutter siden):

Jeg er nok ikke hatefull, men fullblods ateist fra ytterst på tåspissene til ytterste hårlåkk.. 

Hvorfor opponerer du ikke, heller i mot, den destruktive blinde troen?

Endret av Karltorbj
Skrevet
1 hour ago, Espressivo said:

Jepp, Bibelen sier den som tro...

Skrevet
Lagabøter skrev (35 minutter siden):

Jeg bruker å si at religion er kommersialisert overtro

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...