Diskusjon.no Skrevet 5. august Skrevet 5. august Var gratis i 2023. Forbrukerrådet mener prisøkningen er ulovlig.Les hele artikkelen på Tek.no her 1
^fmj Skrevet 5. august Skrevet 5. august (endret) Jeg endret til min far for en stund siden, det tar sin tid. Frister ikke til gjentakelse, Telenor er kyniske igjen. Jeg blir stadig forbauset over lojaliteten enkelte eldre har til Telenor. Endret 5. august av ^fmj 1
Trulss Skrevet 5. august Skrevet 5. august ^fmj skrev (3 timer siden): Jeg endret til min far for en stund siden, det tar sin tid. Frister ikke til gjentakelse, Telenor er kyniske igjen. Jeg blir stadig forbauset over lojaliteten enkelte eldre har til Telenor. Ja, det er helt uforstålig at de har kunder igjen. Mange gamle sliter med å komme bort, og Telenor jugler til de gamle kundene om ha slags abonnement de bør ha. 1
nVIDIAsucks Skrevet 5. august Skrevet 5. august Litt morsomt at det faktisk er dyrere enn eget domene med webhotell og epost hos seriøse norske leverandører.. 1
Fibonacci Skrevet 5. august Skrevet 5. august E-postadresser er bortimot vendor lock-in i egenskap av sin funksjon. F.eks. har min mor en @online.no-adresse som hun har hatt siden vi fikk ISDN i 1997. Å skifte denne alle plasser hun har brukt den som login, og hos alle sine kontakter, er en så omfattende jobb at det er lettere å bare betale for å beholde den. Heldigvis har jeg hatt egne domener og epostadresser siden slutten av 1990-tallet. 1 1
Redshift Skrevet 5. august Skrevet 5. august (endret) Fibonacci skrev (36 minutter siden): E-postadresser er bortimot vendor lock-in i egenskap av sin funksjon. F.eks. har min mor en @online.no-adresse som hun har hatt siden vi fikk ISDN i 1997. Å skifte denne alle plasser hun har brukt den som login, og hos alle sine kontakter, er en så omfattende jobb at det er lettere å bare betale for å beholde den. Heldigvis har jeg hatt egne domener og epostadresser siden slutten av 1990-tallet. Jeg mistenker at dette høres ut som en større jobb enn det faktisk er, men det krever trolig ikke mer enn en ettermiddag med arbeid. Hvis moren din derimot er av den oppfatning at alle leste e-poster skal slettes (som dessverre enkelte praktiserer fordi de tror det tar mye lagringsplass), så er det en mye vanskligere oppgave å gjennomføre. En løsning er å sette opp en ny billigere eller gratis e-post til henne, også sette på videresending fra den gamle. Etter 6-12 måneder bør det viktigste ha blitt fanget opp, også skifter man fortløpende på de tjenestene man ikke oppdaterte første dag. Endret 5. august av Redshift 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå