Gå til innhold

EA-avtalen i boks – eies nå av Saudi-Arabia og Donald Trumps svigersønn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Markiii skrev (1 time siden):

Ja, vi støtter et diktatur som hakker journalister i småbiter for å eie woke!

Sikkert skrevet på en enhet helt eller delvis produsert i diktaturet Kina. Sannheten er er at du som folk flest egentlig ikke bryr seg om dette. Du støtter garantert diktaturer selv, og er absolutt ikke i en posisjon til å belære andre om det.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
firberblad skrev (7 timer siden):

EA var på topp når de stod bak titler som Need for Speed 3: Hot pursuit og oppfølgeren High stakes og Porsche unleased. 

De har vel fortsatt hatt monopol på formel 1 spillet. Dette er såpass bra at førere brukte spillet som plattform når man konkurrerte i covid tiden. Det er Codemaster som har hatt kompetanse på racing, i allefall innen konsoll. Hvordan dette blir nå er heller greske tilstander i tåka..

Endret av Sovna
Skrevet

EA har vært ekstremt uinteressant veldig lenge, selv ved fjerning av woke-innhold i spill så er det mye de må gjøre for å gjøre EA interessant igjen.
I det store og hele så er det en positiv nyhet, men det gjenstår å se på spillene de vil slippe de neste årene.
Time will tell.

Skrevet
17 hours ago, Føniks said:

Hvordan tjener man penger på spill? Jo ved å lage GODE spill

Gode spill må også generere en viss mengde penger til investorgruppa. Da er ofte kvaliteten i seg selv ikke nok. Man må enten innrette seg sånn at spillerne bruker penger ved bruk av spillet, eller så må en sørge for at spillet har en utløpsdato. Og helst må spillet være laget sånn at det ikke lar seg spille etter utløpsdatoen.

Det er dårlig bor businessen å lage et spill brukeren kan betale for én gang, og fortsette å spille så lenge h*n ønsker.

Sånn var det jo ofte rundt tusenårsskiftet - man samlet seg i en kjeller som var stor nok, koblet seg til nettverket og spilte spill mot hverandre, de som var i samme rommet. Var noen ganger jeg holdt på å pådra meg "juling" for unfair game. Det er en tid vi ikke får tilbake igjen.

Skrevet (endret)

Dette oppkjøpet har gitt EA 20 milliarder dollar i ekstra gjeld. Jeg tviler sterkt på at det lar seg hente inn av ren kvalitet på spillene. Jeg vedder på at det vil medføre enshittification på syre i fremtiden, og en masse lootboxes og andre skitne forsøk på å loppe kundene.

EA har blitt enda mer dritt en de allerede var, noe jeg ikke trrodde var mulig.

Og hvaffen er dette tullet med å raljere mot "woke"? Som om de menneskene du ikke liker ikke eksisterer eller skal ignoreres bort??? Hvorfor skal ikke de også representeres i historier vi forteller, uansett om det er spill, TV, film eller litteratur? En fin måte å fjerne all respekt jeg har for noen, er å begynne å rable om "woke".

Endret av Aetius
  • Liker 3
Skrevet
Føniks skrev (På 6.8.2026 den 2.41):

Sikkert skrevet på en enhet helt eller delvis produsert i diktaturet Kina. Sannheten er er at du som folk flest egentlig ikke bryr seg om dette. Du støtter garantert diktaturer selv, og er absolutt ikke i en posisjon til å belære andre om det.

Hva har Kina med saken å gjøre? Her var det snakk om fæle ting som mangfold og inkludering, og derfor, sa noen, var det bra at Saudi-Arabia tok over selskaper. Jeg har aldri sagt noe om at det er bra at Kina tar over noe. Er du forvirret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...