Zaboreka Skrevet 1. august Skrevet 1. august (endret) Ønsker en god flatskjerm som egner seg til både film, serier og spilling på PS5. Vil også unngå at lys ødelegger / speiles i skjermen. Og til slutt; best pris! Noen som har god peiling? Her er tre utvalgte (den siste kjøper jeg uansett ikke før den evt. kommer på tilbud): https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/lg-77-c5-4k-oled-evo-tv-2025/912308 https://www.power.no/tv-og-lyd/tv/lg-75-4k-qned-evo-edge-miniled-tv-2025-75qned87a6b/p-3990449/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/sony-77-bravia-8a-4k-oled-smart-tv-2025/987971?qid=78d46add4ef4779134d1a87526d88d39 Andre flatskjermer kan også foreslås. Endret 1. august av Zaboreka
vidor Skrevet 1. august Skrevet 1. august (endret) Power-tilbudet så veldig bra ut. Braviaen er neppe verdt det prismessig, selv om det er gode apparater. (tilbud utgått?) OLED blir fort for mørkt i en lys stue, men kan fungere veldig godt i kjellere eller mer lysdempede stuer. Endret 1. august av vidor 1
OC-Freak Skrevet 2. august Skrevet 2. august Alle oled skjermer utenom Samsung sine toppmodeller har blank overflate, så lys reflekteres. Matte skjermer sprer refleksjoner på litt annen måte, men også her så ødelegges bildekvalitet av lys på skjermen. Du må nesten se selv i butikk. Har selv oled og blank skjerm, men ingen vinduer rett mot TV, så går fint for meg og bildekvalitet føles skarpere med blank overflate. Verdt å se på TCL MQLED80L også, mye for pengene når den er på tilbud (75" til 18k). Dvs ikke nå.
vidor Skrevet 2. august Skrevet 2. august (endret) Det er en uting at mange produsenter fremdeles bruker glossy og halv-glossy skjermer. Dette er enda en ting de kan putte i premium-features og tjene enda mer for heller å inkludere det som standard. De færreste gidder å montere på egen antirefleks-folie selv med mindre det blir veldig irriterende. Endret 2. august av vidor
vidor Skrevet 3. august Skrevet 3. august Hvis du graver deg ned i det tipper jeg det er halvbra. Skal du ha det beste får du det neppe for halv pris, med mindre det er en eldre toppmodell.
Zaboreka Skrevet 3. august Forfatter Skrevet 3. august vidor skrev (5 minutter siden): Hvis du graver deg ned i det tipper jeg det er halvbra. Skal du ha det beste får du det neppe for halv pris, med mindre det er en eldre toppmodell. Har du noen konkrete forslag?
PÃ¥inter Skrevet 3. august Skrevet 3. august (endret) Veldig bra tv til veldig bra pris. «Bare» 65 tommer riktignok. The Philips OLED910 (OLED+910) features a very low input lag of roughly 5ms at 120Hz and about 12.6ms to 13ms at 60Hz, supporting up to 144Hz refresh rates, VRR, and ALLM. Endret 3. august av PÃ¥inter 1
Zaboreka Skrevet 3. august Forfatter Skrevet 3. august PÃ¥inter skrev (16 minutter siden): Eller 77 tommeren. Er ikke LG OLED-TVn på tilbud hos Elkjøp bedre da (se lenke i innlegget)? Den får du til 20k nå.
Zaboreka Skrevet 3. august Forfatter Skrevet 3. august Evt denne https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/philips-77-oled760-4k-oled-smart-tv-2025/914143?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO - Shopping - AO - OTHER - Generic&utm_id=22295214390&gad_source=1&gad_campaignid=22295214390&gbraid=0AAAAAD-SSgRjb-gyLHaGZ-TMUZuJobqww&gclid=Cj0KCQjw-MDTBhCgARIsAKAkdlT9ggt8KHE8CXY1jSDrqfcpsvf1cC4cQuP23VM-JY11HLK0Z327NdgaAsSkEALw_wcB
PÃ¥inter Skrevet 3. august Skrevet 3. august (endret) Zaboreka skrev (50 minutter siden): Er ikke LG OLED-TVn på tilbud hos Elkjøp bedre da (se lenke i innlegget)? Den får du til 20k nå. Usikker på preferansen din, Philips tv har enormt bedre lyd hvis det er viktig, og bra preppet for gaming. Philps`n du lenker til er nok mer enn nok til det du skal ha, den jeg lenket til er toppmodell spekket med div og eksepsjonelt bilde. Philips er knallgode på tv bilder. Endret 3. august av PÃ¥inter
Zaboreka Skrevet 6. august Forfatter Skrevet 6. august (endret) Hvilken av disse 4 er best kjøp? https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/lg-77-c5-4k-oled-evo-tv-2025/912308?qid=8619429cb50c3f049219807e2b1f3b8c https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/lg-77-c5-pro-4k-oled-evo-tv-2025/912295?qid=4b39a87d22777e40729a1fe2625e4d0b https://www.power.no/tv-og-lyd/tv/lg-75-4k-qned-evo-edge-miniled-tv-2025-75qned87a6b/p-3990449/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-75-qn1ef-neo-qled-4k-edge-miniled-smart-tv-2025/906416 Endret 6. august av Zaboreka
Neptun1 Skrevet 6. august Skrevet 6. august LG OLED EVO C5 er helt super til alt - om du ikke har direkte sollys på skjermen. Jeg har den. Det er også en intelligent og brukervennlig TV med god fjernkontroll. Om du bruker TV mest til film/serier så er OLED overlegen på svart og innsynsvinkel. QLED/mini-led er begge LCD med sine styrker og svakheter. De har blitt veldig bra de også men når jeg sitter i ei halvmørk stue og skal ha den store filmopplevelsen så er det OLED som er tingen.
Zaboreka Skrevet 6. august Forfatter Skrevet 6. august Neptun1 skrev (1 minutt siden): LG OLED EVO C5 er helt super til alt - om du ikke har direkte sollys på skjermen. Jeg har den. Det er også en intelligent og brukervennlig TV med god fjernkontroll. Om du bruker TV mest til film/serier så er OLED overlegen på svart og innsynsvinkel. QLED/mini-led er begge LCD med sine styrker og svakheter. De har blitt veldig bra de også men når jeg sitter i ei halvmørk stue og skal ha den store filmopplevelsen så er det OLED som er tingen. Takk for svar, ser C5 Pro koster det samme som C5? Ser de ikke har HDR, ifølge Elkjøp ? Har store vinduer i stua, er OLED fremdeles best da?
Neptun1 Skrevet 6. august Skrevet 6. august (endret) Zaboreka skrev (27 minutter siden): Takk for svar, ser C5 Pro koster det samme som C5? Ser de ikke har HDR, ifølge Elkjøp ? Har store vinduer i stua, er OLED fremdeles best da? PRO skal ha bedre lys enn forrige versjon. (jeg har PRO) HDR10 har den (ikke HDR+ om det har noe å si), men Disney og Netflix f.eks. opererer med Dolby Vision som visstnok skal være litt bedre på detaljer i mørke scener. Evt. kan du velge HDR i mediaspillere som Apple TV. Denne TVen har en helt fargeriktig "filmmaker modus" - så velg den til TV og Blu-ray) dersom du går for en slik. Det er mitt råd etter mye testing. Bare vær obs på å bruke "Kino-hjem" (eller annet) på Dolby Vision ellers blir det veldig mørkt. Ikke filmmaker modus! Til det siste, jeg har store vindu men TV vender inn mot rommet. Allikevel er det jo lyst i rommet på dagtid. Mer enn nok lys på TV-bilde da. Er kun direkte sollys jeg er litt usikker på. Men hvem ser film med direkte sollys Endret 6. august av Neptun1
vidor Skrevet 6. august Skrevet 6. august (endret) Denne karen er ikke så keen på LG OLED. Får mye tull med produktene fra fabrikk. Holder en knapp på miniLED. Dette gjør den mindre reflektiv også p.g.a høyt lysnivå. Endret 6. august av vidor
Neptun1 Skrevet 6. august Skrevet 6. august vidor skrev (3 minutter siden): Denne karen er ikke så keen på LG OLED. Får mye tull med produktene fra fabrikk. Man må alltid se på/lese mange tester og forbruker-undersøkelser gjerne slike som går over tid. Flere aktører har sin egen agenda.
Zaboreka Skrevet 6. august Forfatter Skrevet 6. august Skal ikke LG være bedre enn Philips og Samsung da? Vanskelig å finne TV, synes jeg. Liker skarpe og klare bilder.
vidor Skrevet 6. august Skrevet 6. august Ingen er perfekte. Du kan sannsynligvis finne det samme om mange av de andre også. Sony er en av de få igjen som satser på langvarig kvalitet, men disse må en vanligvis betale godt for. Ellers, som jeg har sagt før ,TCL i miniLED sjiktet er presumptiv et godt valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå