Gjest 34493...d8b Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Har ikke hard avføring i det hele tatt men systemet har rett og slett blitt helt utrolig tregt, det tar lang tid å få det ut og jeg kan gå flere dager uten resultat. Når jeg først må på do er det vondt og en hel kamp å få det ut, har brukt microlax de siste par gangene for å få ut alt, men kan jo ikke bli avhengig av dette. Drikker mye vann, et par liter daglig og tror jo jeg spiser nok fiber. Har ikke hatt problemer før oppstart av medisin. Anonymous poster hash: 34493...d8b
Uderzo Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Har du prøvd Vi Siblin? Det kan muligens fungere for deg, det er et fiberpreparat, det er ikke vanedannende og det kan gjøre avføringen mer regelmessig. Fortsett å drikk minst 2 liter med vann hver dag, det er viktig at du er godt hydrert, for Vi Siblin virker ved å dra mer vann inn i tarmen. https://www.apotek1.no/produkter/vi-siblin-610-mg-g-granulat-500g-543728p 1
Trulss Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Ta det opp med legen da det finnes et hav av antidep. å bytte til. Fiber kan gjøre vondt verre, særlig om man ikke drikker nok vann. Har også gode erfaringer med Vi-Siblin, men det smaker så vondt. Forsøk 5 mg Bisakodyl / Toilax før du legger deg, og ikke tenk på at du får i deg nok fiber.
Tussi Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Trulss skrev (33 minutter siden): Ta det opp med legen da det finnes et hav av antidep. å bytte til. Fiber kan gjøre vondt verre, særlig om man ikke drikker nok vann. Har også gode erfaringer med Vi-Siblin, men det smaker så vondt. Forsøk 5 mg Bisakodyl / Toilax før du legger deg, og ikke tenk på at du får i deg nok fiber. Vil ikke anbefale toilax, ihvertfall ikke over tid, da det er vanedannende og kan ødelegge tarmen. Heller movicol
Uderzo Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Kan også anbefale Movicol, har brukt det nå over lengre tid av medisinske grunner og den er skånsom mot kroppen. Tar en dose per dag. Men akkurat som Vi Siblin så er det viktig å få i seg væske.
Trulss Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Tussi skrev (45 minutter siden): Vil ikke anbefale toilax, ihvertfall ikke over tid, da det er vanedannende og kan ødelegge tarmen. Heller movicol Movicol har også dette som bivirkning, og dette skal tas hver dag da tar dagesvis før det virker. Fordelen med Toilax er at den tas ved behov. Vil kanskje anbefale disse to i kombinasjon dersom det ikke nytter å bytte antidep.
Uderzo Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Trulss skrev (1 time siden): Movicol har også dette som bivirkning, og dette skal tas hver dag da tar dagesvis før det virker. Fordelen med Toilax er at den tas ved behov. Vil kanskje anbefale disse to i kombinasjon dersom det ikke nytter å bytte antidep. Det stemmer verken at Movicol er vanedannende eller skader tarmen, det er trygt å bruke, selv over en lengre periode. Det er mye bedre å bruke Movicol hvis det ikke er akutt, da det er som sagt skånsomt mot kroppen.
Powertrainer Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Kan ha noe med hvaslags behandling du får i tillegg til antidepprisiva. Depresjon er jo linket til økt aktivitet i det sympatiske nervesystemet noe som kan gi dårlig fordøyelse. Jeg ville kanskje vurdert VNS hvis du får gjennomslag for det men jeg vet ikke hvor vanlig det er i Norge, men er jo en behandlingsmetode som har vært brukt siden 90-tallet.
vidor Skrevet 1. august Skrevet 1. august Psylliumhusk/loppeskallfrø er naturlig fiber uten dårlige tilsetningsstoffer og kan anbefales. De trekker til seg mye vann og kan sånn sett dempe tømming av mage og dempe blodsukker f.eks når en drikker fruktjuice. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå