Jutviiark Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Heisann! Jeg skal begynne på BI til høsten, men har hørt litt av både det ene og det andre om at de har en del uskrevne regler (feks rygsekk og Ellos klær er visst sosialt selvmord). Men nå har det seg slik at jeg har ikke iPhone, men en Galaxy Z Flip. Er det fare for at jeg kan bli ekskludert fra det sosiale liv på campus eller sett ned på hvis jeg ikke har iPhone eller går dette stort sett greit? 1
Populært innlegg Zepticon Skrevet 6. juli Populært innlegg Skrevet 6. juli Jutviiark skrev (40 minutter siden): Heisann! Jeg skal begynne på BI til høsten, men har hørt litt av både det ene og det andre om at de har en del uskrevne regler (feks rygsekk og Ellos klær er visst sosialt selvmord). Men nå har det seg slik at jeg har ikke iPhone, men en Galaxy Z Flip. Er det fare for at jeg kan bli ekskludert fra det sosiale liv på campus eller sett ned på hvis jeg ikke har iPhone eller går dette stort sett greit? Folk som eksluderer deg pga klær, rygsekk eller mobil er søppelmennesker og er ikke verdt ett gram av din energi. 16 2
PosteMonopolet Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Tja, hvis du ønsker å henge med de mest jålete studentene så stemmer det kanskje.
obygda Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Jutviiark skrev (1 time siden): Heisann! Jeg skal begynne på BI til høsten, men har hørt litt av både det ene og det andre om at de har en del uskrevne regler (feks rygsekk og Ellos klær er visst sosialt selvmord). Men nå har det seg slik at jeg har ikke iPhone, men en Galaxy Z Flip. Er det fare for at jeg kan bli ekskludert fra det sosiale liv på campus eller sett ned på hvis jeg ikke har iPhone eller går dette stort sett greit? Hva snakker vi om her? Bærum internatskole? Eller er det Burres bursdagInvitasjon?
Salvesen. Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Gjør deg selv en bjørnetjeneste og dropp privat skole, du får god betalt utdanning samt slipper slikt jåleri. 1
Mag ne Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Salvesen. skrev (16 minutter siden): Gjør deg selv en bjørnetjeneste og dropp privat skole, du får god betalt utdanning samt slipper slikt jåleri. Noen studier på oslomet er like ille. Og mange arbeidsplasser for den del, ref DN om hva du må holde på med. Og hvordan. Hvis noen vil drives av ytre bekreftelse og fasade teller mye, så er BI heller en smule sent å komme i gang tenker jeg. Pluss feil sted å spørre, åpenbart. 1
Smule8o Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Er gjennomsnittstudenten på BI en usikker 15-åring? Høres nesten sånn ut. 1 1
Populært innlegg RRhoads Skrevet 6. juli Populært innlegg Skrevet 6. juli Salvesen. skrev (1 time siden): Gjør deg selv en bjørnetjeneste og dropp privat skole, du får god betalt utdanning samt slipper slikt jåleri. Bjørnetjeneste betyr ikke det du tror det betyr 7 3
Kajac Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Jutviiark skrev (3 timer siden): Heisann! Jeg skal begynne på BI til høsten, men har hørt litt av både det ene og det andre om at de har en del uskrevne regler (feks rygsekk og Ellos klær er visst sosialt selvmord). Men nå har det seg slik at jeg har ikke iPhone, men en Galaxy Z Flip. Er det fare for at jeg kan bli ekskludert fra det sosiale liv på campus eller sett ned på hvis jeg ikke har iPhone eller går dette stort sett greit? Om noen hadde ekskludert meg pga. hvilken mobil jeg hadde, hadde jeg vært stolt av å slippe å ha noe med de idiotene å gjøre. 4 1
obygda Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli MailMan13 skrev (53 minutter siden): Er dette parodi på noe som går over hodet på alle her? Når jeg så spørsmålet tenkte jeg på denne karen 1
PosteMonopolet Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli (endret) Mag ne skrev (21 timer siden): Og mange arbeidsplasser for den del, ref DN om hva du må holde på med. FA er nok enda verre. Legg merke den ekstremt høye dressfaktoren blandt de avbildede personene på forsiden: https://www.finansavisen.no Endret 7. juli av PosteMonopolet
logaritmemannen Skrevet fredag kl 09:22 Skrevet fredag kl 09:22 Smule8o skrev (På 6.7.2026 den 17.42): Er gjennomsnittstudenten på BI en usikker 15-åring? Høres nesten sånn ut. Det var sånn på NTNU da jeg begynte å studere der for 15 år siden. Mange som kom rett fra VGS og fortsatt var veldig opptatt av å være kule og unngå "ukule" personer og ting. 1
obygda Skrevet fredag kl 09:40 Skrevet fredag kl 09:40 logaritmemannen skrev (15 minutter siden): Det var sånn på NTNU da jeg begynte å studere der for 15 år siden. Mange som kom rett fra VGS og fortsatt var veldig opptatt av å være kule og unngå "ukule" personer og ting. Må være noe galt med samfunnet. Var ikke slik når jeg studerte på 90 tallet. Men ser det jo rundt meg i dag. Folk dyrker personer og skal ha alt det den de følger på SOME har. Folk kjøper merch og fremstår som usikre kveg. 1 1
Smule8o Skrevet fredag kl 10:30 Skrevet fredag kl 10:30 1 hour ago, logaritmemannen said: Det var sånn på NTNU da jeg begynte å studere der for 15 år siden. Mange som kom rett fra VGS og fortsatt var veldig opptatt av å være kule og unngå "ukule" personer og ting. På Gløshaugen? Kan ikke si jeg la merke til mye slikt for 20+ år siden. Men kom vel kanskje an på hvem man tilfeldigvis endte opp med
Sjørøver Skrevet fredag kl 10:40 Skrevet fredag kl 10:40 Søsteren min gikk på BI for noen få år siden. Reagerte på at hun endret seg mye etter at hun begynte der og ble sykelig opptatt av enkelte ting, hun ville feks ikke stå i samme kø sol meg på flyplass fordi jeg hadde ryggsekk. Du må nok stålsette deg for det værste. Høres ut som du burde gå et annet sted en BI. Tror ikke BI gir noen særlig fordel lenger, med mindre du skal gjøre en spesiell type karriere. 1 2
obygda Skrevet fredag kl 12:45 Skrevet fredag kl 12:45 Sjørøver skrev (2 timer siden): hun ville feks ikke stå i samme kø sol meg på flyplass fordi jeg hadde ryggsekk. Det høres ut som en diagnose dette. Virker ikke som den generasjon er særlig robust. 1
logaritmemannen Skrevet fredag kl 19:55 Skrevet fredag kl 19:55 Smule8o skrev (9 timer siden): På Gløshaugen? Kan ikke si jeg la merke til mye slikt for 20+ år siden. Men kom vel kanskje an på hvem man tilfeldigvis endte opp med På bygg på Gløshaugen. Det er ikke nødvendigvis slik på alle studieretninger der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå