Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nei, høystatusmenn er ikke årsak til at du er mann 45+ og barnløs

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 hours ago, knopflerbruce said:

Dessuten er det vanskelig (om ikke umulig) å gjøre noe politisk for å hjelpe de som ikke finner lykken i datingmarkedet. Hva skal en liksom gjøre for å hjelpe Incel-Ola å få purt?

Du ser problemet fra feil ende. Politikkens oppgave er selvfølgelig ikke å fungere som en statlig dating-app for å hjelpe noen i ettertid. Oppgaven er å forebygge at folk faller helt utenfor i utgangspunktet.

Dette forklarer også hvorfor det er så ekstremt vanskelig å fikse fødselstallene etter at de først har kollapset og vi må ikke vente til krisen blir absolutt som i Sør Korea.

Økonomiske insentiver som billigere barnehage eller kutt i studielån fungerer kun for etablerte par som vurderer barn. For de som står helt utenfor familiestrukturene, har slike tiltak null effekt. Du kan ikke stimulere en familieøkonomi som ikke eksisterer.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 hours ago, knopflerbruce said:

Dessuten er det vanskelig (om ikke umulig) å gjøre noe politisk for å hjelpe de som ikke finner lykken i datingmarkedet. Hva skal en liksom gjøre for å hjelpe Incel-Ola å få purt?

Man kan hjelpe Incel-Ola ved å forklare ham at kvinner ikke er objekter og at sex overhodet ikke er en selvfølge eller menneskerett. Livet er ikke rettferdig og ikke alle kan være alfa-hanner.

• Liker 4
Skrevet
13 hours ago, knopflerbruce said:

Statlige bordeller? Er ikke så vanskelig hvis viljen hadde vært der. Men så lenge feministers hovedprioritet er å skamlegge og gjøre narr av menns ønske om nærhet, så skyr de ingenting for å i akkurat dette tilfellet bestemme over andre kvinners kroppslige autonomi. Da er det ikke en "menneskerett" lenger. Hurr durr.

13 hours ago, knopflerbruce said:

Det er vanskelig å ha sympati, når utgangspunktet er å skylde på kvinner og late som at de tar så mange dårlige valg når de uansett hvordan en vrir og vender på det har kommet bedre ut av det enn Colin selv.

Man kan ikke ærlig talt si gode valg tas når man ligger på 1,4. Ærlig talt altså. 

Mange kommer helt sikkert bedre ut av det enn meg, og fint for dem. Jeg unner alle en lykkelig familie der man stiller opp for hverandre i tykt og tynt. Synes dog det er rart at du har tatt på deg rollen som kvinners beskytter, når du selv ikke er en prioritet for dem. 

Ordtaket, den som ler sist, ler best. Mulighetene ligger foran meg, er ingen grunn til å konkludere riktig enda. Men i ditt hodet vil jeg alltid komme dårligst ut, fordi det er ditt håp, fordi hvis jeg lykkes, så må flere ta en god og saftig titt i speilet, der dere sitter å plusser hverandre i ekkokammeret.

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, AtterEnBruker said:

Jepp. Som er en god grunn for gutta å støtte mer forskning på kvinnehelse. For menn som ønsker å ha et aktivt sexliv eller samlivsforhold generelt, er det en investering i å utøve solidaritet med at kvinner blir tatt mer i betraktningen innen helseforsking.

Happy wife happy life. Endel tenker de blir en simp om de gjør enkle grep for å ikke ha en overarbeidet-på-grensen-til-utbrent kjæreste. Livsstil er viktig, og det er mange feller i en ganske travel hverdag for at det første som ryker er en god livsstil. 

Man må nesten tørre å sette litt krav (synes kvinner generelt har altfor lave krav til menn). Ikke la kjøkkenet være rotetet om du vet partneren din trenger kjøkkenet til å lage sin mat på kvelden (ikke alle eter på samme tid). Har partneren en kveldsvakt, lag mat til hun når hun kommer hjem så hun klarer ta det sunne valget. 
Har hun mensen, så stiller eg ekstra opp. Faen så kjipt det må være å slite med dette hver måned. Dette er jo veldig individuelt, men det må gå an å spille på lag som et team uten å tenke at du blir overkjørt og får ingenting tilbake. Er det tørt på sexfronten så går det faktisk an å snakke sammen. Kanskje finner du ut at du har en kjæreste med altfor store forventninger til hva en god dag er, og at alt må bli større og bedre for å kunne være tilfreds. Mental helse er endel av livsstilen

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
2 hours ago, Colin. said:

Når man har datingmakten på sin side, så har man en veldig god mulighet til å ta et fornuftig veloverveid valg som vil føre til en egen familie som holder sammen.

Du forutsetter at alle tenker nøyaktig som deg.Og du tenker at alle tar rasjonelle valg, alltid, og ikkje blir i dårlige forhold, eller konkluderer med at forholdet er greit av x,y,z grunner, men at unger ikkje er OK...

Generelt ønsker menn et ungdommelig individ som har anledning til å få en egen familie. Det er bare sannheten, men man kan jo gjøre seg til å sette det ene kjønn på topp hele tiden nomatterwhat, men det hjelper jo ingen, og bidrar bare til illusjonen om at kun det beste er godt nok.

What, lol. Ønsker menn det? Igjen så generaliserer du og antar at alle er ute etter det samme som deg. Slutt med det, det er feil. Og eg er ikkje sikker på at du faktisk er ute etter det heller, men eg trur nok at du trur du er ute etter det, fordi du ser det som et ideal på grunn av religion...

Da jeg var liten, da vi satt og spilte nintendo, som var kjempe moro, så ville vi som regel oppleve spillet ifra start til slutt, slik at vi fikk med oss hele opplevelsen. Å spille på en annes savegame ble liksom ikke helt det samme.

Du har vel nøyaktig null erfaring med forhold og unger, så det er jo litt morsomt at du skal belære andre.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
55 minutes ago, Colin. said:

Statlige bordeller? Er ikke så vanskelig hvis viljen hadde vært der. Men så lenge feministers hovedprioritet er å skamlegge og gjøre narr av menns ønske om nærhet, så skyr de ingenting for å i akkurat dette tilfellet bestemme over andre kvinners kroppslige autonomi. Da er det ikke en "menneskerett" lenger. Hurr durr.

Skal du ligge, eller skal du stifte familie? Og kva med kvinnene i dei statlige bordella dine? Ifølge deg skal jo kvinner ikkje vere løse på tråden, men velge fornuftige menn i utgangspunktet?

• Liker 5
Skrevet
9 minutes ago, barfoo said:

Du forutsetter at alle tenker nøyaktig som deg.Og du tenker at alle tar rasjonelle valg, alltid, og ikkje blir i dårlige forhold, eller konkluderer med at forholdet er greit av x,y,z grunner, men at unger ikkje er OK...

Som sagt, dårlige valg basert på det fasadiske lønner seg ikke i lengden.

10 minutes ago, barfoo said:

What, lol. Ønsker menn det? Igjen så generaliserer du og antar at alle er ute etter det samme som deg. Slutt med det, det er feil. Og eg er ikkje sikker på at du faktisk er ute etter det heller, men eg trur nok at du trur du er ute etter det, fordi du ser det som et ideal på grunn av religion...

Generellt sett tror jeg det stemmer mer enn ikke.

12 minutes ago, barfoo said:

Du har vel nøyaktig null erfaring med forhold og unger, så det er jo litt morsomt at du skal belære andre.

Man kan tilegne seg kunnskap om noe uten å måtte være midt i det selv. 

Tenker analogien er spot on og veldig treffende, sikkert derfor den trigger enkelte.

16 minutes ago, barfoo said:

Skal du ligge, eller skal du stifte familie? Og kva med kvinnene i dei statlige bordella dine? Ifølge deg skal jo kvinner ikkje vere løse på tråden, men velge fornuftige menn i utgangspunktet?

Hva jeg skal gjøre har jeg sagt flere ganger. Jeg ville bare belyse hykleriet over autonomi og "menneskerett", og at det ikke er gjeldende dersom det er en gulrot for menn i horisonten.

Statlige bordeller hadde kunnet kanskje gjort datingtilværelsen her på berget mer seriøs ved at de med datingmakten mistet litt av sin enorme makt, ved at ONSere heller oppsøkte nettopp statlige bordeller. De kunne også fungert som samtalerom med mer fokus på nærhet for de som trengte mer nærhet og støtte en liten stund, uten at samleie var involvert.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Status og utdanning har lite å si om damer ikke liker utseendet ditt. Å damer er veldig kravstore på nettopp det. Siden de fleste damer jobber nå så spiller mannens status en mindre rolle enn før. Nå er det utseendet, karisma og utadvendthet de er ute etter. 

Hvis du ser på hvem som får mest barn så er det ofte de med best utseendet, uavhengig av "status"

Endret av Galaxyx32
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Camlon skrev (7 timer siden):

Det er bra vi er enige om det viktigste her. At en partner er den absolutt sterkeste beskyttelsen mot ensomhet i voksenlivet for folk flest.

Ja, jeg ser den. Men veldig mange mister partneren sin langs veien, min bestemor levde uten partner i 33 år, og min svigermor har nå levd uten sin partner i 19 år. Men de hadde annet nettverk og familie, så da blir det nok enklere. De ønsket ingen ny mann.  Du tenker vel kanskje mest på de som aldri får mulighet til å danne partnerskap med noen? At de, hvis de heller ikke har et godt samhold med den familien de opprinnelig kom fra (eller at foreldrene er døde), så får de et kjipt og ensomt liv? 

Det er likevel ikke et nytt fenomen at det er endel som går gjennom livet uten å danne partnerskap. Det blir kanskje bare mer synlig og mer fokus på det nå i nyere tid (og ja jeg vet at det også er en økning av det). 

Jeg syns det er andre ting man kan se på også. I dag så må man ha økonomien på plass før man danner partnerskap, og boligmarkedet er jo helt klin kokos høye priser før man får etablert seg. Kvinner tør ikke å ikke være ferdig utdannet og ha en trygg jobb, pga hvordan holdningene på arbeidsmarkedet er, før de blir gravide. Da tar det noen år før man starter med å få barn, og som konsekvens så har vi en høyere gjennomsnittsalder for førstegangsfødende enn det jeg hadde da jeg fikk mitt femte barn. 

Det jeg ikke får helt tak på i dine innlegg er hvordan du tenker at disse stabile rammene og familieplanleggingen skal foregå? Jeg kan ta feil, men det høres ut som det er en undertone her at kvinner bare skal stille kroppene sine til disposisjon for menn de ikke ønsker å ha samleie med eller bli partnere med. Hvis dette stemmer, så er jeg sterk motstander av noe slikt, først og fremst for det frie valget, muligheten til å selv velge med hvem og når man skal være gravid, (familieplanlegging / abort). Samt det faktum at å være gravid og å føde er noe som kan gjøre en varig invalid, eller som i verste fall er dødelig. (t.o.m. i Norge med vårt gode helsevesen så dør det kvinner hvert år av graviditet, fødsel, eller i barsel). Tallene er mye styggere i utviklingsland.

" På verdensbasis er det beregnet at i 2020 døde knappe 300.000 kvinner som følge av komplikasjoner til svangerskap og fødsel."

Blødninger er årsak til flest maternelle dødsfall - NHI.no

Camlon skrev (7 timer siden):

Et samfunn der en stor del av befolkningen blir boende helt isolert hver for seg, blir langt mindre stabilt. Det skaper et press som hverken tilfeldige venner eller velferdsstaten klarer å fange opp alene. Derfor må vi behandle dette som en felles utfordring der samfunnet må legge til rette for stabile rammer og familieetablering, i stedet for å redusere alt til et spørsmål om folks personlige oppførsel på datingmarkedet.

Jeg holder fast ved meningen min at man må først å fremst ha en slik oppførsel at noen ønsker å bli partner med og å få barn med deg. Litt mindre antifeminisme og misogynisme hvis man ønsker å tiltrekke seg kvinner er ikke så dumt. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Philber Desanex skrev (7 timer siden):

Det som kommer frem og som jeg synes er rart er at det ofte blir forsket bare på ett kjønn. Ikke rart det blir noen rare konklusjoner.

For eksempel har forskere tidligere BARE sett på enslige menn, og ikke kvinner. Hvordan skal man da konkludere om noe som helst?

Mulig at fokuset har vært mest på enslige menn fordi man ser at det er der det er størst negativitet tilknyttet både som  problem  for den enkelte og for samfunnet. 

Philber Desanex skrev (7 timer siden):

En annen sak er at alle parter, helt uten videre bare snakker om hvem kvinner velger og velger bort. Aldri at menn velger.

Det virker som man snakker slik for å problematisere kvinners oppførsel og frie valg. "Menn mister muligheter fordi kvinner velger". Men som du sier (og som jeg skreiv tidligere i tråden) Jeg syns det blir for mye fokus på "kvinners valg". Det er jo ikke slik at kvinner bare kan plukke mannfolk slik som man gjør med f.eks epler. Han skal også ta et aktivt valg og ha lyst til å være sammen med henne. 

• Liker 5
Skrevet
Galaxyx32 skrev (27 minutter siden):

Status og utdanning har lite å si om damer ikke liker utseendet ditt. Å damer er veldig kravstore på nettopp det. Siden de fleste damer jobber nå så spiller mannens status en mindre rolle enn før. Nå er det utseendet, karisma og utadvendthet de er ute etter. 

Hvis du ser på hvem som får mest barn så er det ofte de med best utseendet, uavhengig av "status"

Egentlig ikke. Har du sett par på gata, hvor gjennomsnittlige, eller under gjennomsnittlig utseende flesteparten av mennene har som har greid å få seg dame og barn? 

Er enig med deg da at det handler mer om karisma og utadvendthet. Jeg kan ikke se at man kan dokumentere din siste påstand her, om at det er de med best utseende som får flest barn. Isåfall, så har du kanskje en link som kan hjelpe oss på vei som støtter påstanden din?

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
disk skrev (3 timer siden):

Happy wife happy life. Endel tenker de blir en simp om de gjør enkle grep for å ikke ha en overarbeidet-på-grensen-til-utbrent kjæreste. Livsstil er viktig, og det er mange feller i en ganske travel hverdag for at det første som ryker er en god livsstil. 

Man må nesten tørre å sette litt krav (synes kvinner generelt har altfor lave krav til menn). Ikke la kjøkkenet være rotetet om du vet partneren din trenger kjøkkenet til å lage sin mat på kvelden (ikke alle eter på samme tid). Har partneren en kveldsvakt, lag mat til hun når hun kommer hjem så hun klarer ta det sunne valget. 
Har hun mensen, så stiller eg ekstra opp. Faen så kjipt det må være å slite med dette hver måned. Dette er jo veldig individuelt, men det må gå an å spille på lag som et team uten å tenke at du blir overkjørt og får ingenting tilbake. Er det tørt på sexfronten så går det faktisk an å snakke sammen. Kanskje finner du ut at du har en kjæreste med altfor store forventninger til hva en god dag er, og at alt må bli større og bedre for å kunne være tilfreds. Mental helse er endel av livsstilen

Godt innspill! 

• Liker 4
Skrevet (endret)
leticia skrev (39 minutter siden):

Egentlig ikke. Har du sett par på gata, hvor gjennomsnittlige, eller under gjennomsnittlig utseende flesteparten av mennene har som har greid å få seg dame og barn? 

Er enig med deg da at det handler mer om karisma og utadvendthet. Jeg kan ikke se at man kan dokumentere din siste påstand her, om at det er de med best utseende som får flest barn. Isåfall, så har du kanskje en link som kan hjelpe oss på vei som støtter påstanden din?

Vet ikke hvor du bor. Men når jeg ser rundt meg er det mennene med best utseendet og størst selvtillit som har fått mest barn. Men om du er dame så synes du kanskje ikke de ser så bra ut?

Vet at det finnes mye forskning på nettdating at en liten andel menn får nesten alle likes fra damene. Så de fleste damer liker de samme mennene. Da typisk de med best utseendet. I virkeligheten spiller ting som karisma, selvtillit og utstråling større rolle. Men på nett handler nesten alt om utseendet. Så lurer damene på hvorfor mannen er utro, ghoster etc, det er fordi han har 50+ andre å velge mellom på Tinder.

Status og inntekt har noe å si, men langt mindre i dag enn før.

Endret av Galaxyx32
  • Hjerte 1
Skrevet
Galaxyx32 skrev (20 minutter siden):

Vet ikke hvor du bor. Men når jeg ser rundt meg er det mennene med best utseendet og størst selvtillit som har fått mest barn. Men om du er dame så synes du kanskje ikke de ser så bra ut?

Det er ikke den oppfatningen jeg har iallefall. Og jeg var nylig på feriesenter i Danmark hvor man virkelig får sett hvordan menn som har skaffet seg dame og familie ser ut. De fleste er gjennomsnittlige eller under, utseendemessig. Men det skal kanskje endel til for at jeg sier at en mann ser bra ut. 

Jeg tror mer at du treffer blink når du sier at det er menn med selvtillit som har fått mest barn. Har man selvtillit så tør man nok i større grad å kontakte damer, kommunisere med dem, og det vil igjen føre til at det blir lettere å innlede forhold til dem og få barn med dem. 

Jeg syns ikke man skal ta nettdating og den statistikken der så altfor seriøst. Hele "plottet" der er jo at man vurderer folk ut fra utseende / bilder. Men det er ikke mange som bruker disse appene som ender opp i forhold og får barn sammen. Hele forretningsideen bygger jo på at man skal komme tilbake og tilbake, hvis ikke så taper grunnleggerne penger. 

Jeg har en "type" jeg liker best utseendemessig, men det er mer enn utseende som skal til, det gir bare et førsteinntrykk. Det er tross alt personligheten, og hvordan den passer med min, alle feil og mangler veid opp mot alle godheter og vennlighet man skal leve med, ikke bare et fjes eller en kropp. 

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, leticia said:

Ja, jeg ser den. Men veldig mange mister partneren sin langs veien, min bestemor levde uten partner i 33 år, og min svigermor har nå levd uten sin partner i 19 år. Men de hadde annet nettverk og familie, så da blir det nok enklere. De ønsket ingen ny mann.  Du tenker vel kanskje mest på de som aldri får mulighet til å danne partnerskap med noen? At de, hvis de heller ikke har et godt samhold med den familien de opprinnelig kom fra (eller at foreldrene er døde), så får de et kjipt og ensomt liv? 

Det er likevel ikke et nytt fenomen at det er endel som går gjennom livet uten å danne partnerskap. Det blir kanskje bare mer synlig og mer fokus på det nå i nyere tid (og ja jeg vet at det også er en økning av det). 

Jeg syns det er andre ting man kan se på også. I dag så må man ha økonomien på plass før man danner partnerskap, og boligmarkedet er jo helt klin kokos høye priser før man får etablert seg. Kvinner tør ikke å ikke være ferdig utdannet og ha en trygg jobb, pga hvordan holdningene på arbeidsmarkedet er, før de blir gravide. Da tar det noen år før man starter med å få barn, og som konsekvens så har vi en høyere gjennomsnittsalder for førstegangsfødende enn det jeg hadde da jeg fikk mitt femte barn. 

Det jeg ikke får helt tak på i dine innlegg er hvordan du tenker at disse stabile rammene og familieplanleggingen skal foregå? Jeg kan ta feil, men det høres ut som det er en undertone her at kvinner bare skal stille kroppene sine til disposisjon for menn de ikke ønsker å ha samleie med eller bli partnere med. Hvis dette stemmer, så er jeg sterk motstander av noe slikt, først og fremst for det frie valget, muligheten til å selv velge med hvem og når man skal være gravid, (familieplanlegging / abort). Samt det faktum at å være gravid og å føde er noe som kan gjøre en varig invalid, eller som i verste fall er dødelig. (t.o.m. i Norge med vårt gode helsevesen så dør det kvinner hvert år av graviditet, fødsel, eller i barsel). Tallene er mye styggere i utviklingsland.

" På verdensbasis er det beregnet at i 2020 døde knappe 300.000 kvinner som følge av komplikasjoner til svangerskap og fødsel."

Blødninger er årsak til flest maternelle dødsfall - NHI.no

Jeg holder fast ved meningen min at man må først å fremst ha en slik oppførsel at noen ønsker å bli partner med og å få barn med deg. Litt mindre antifeminisme og misogynisme hvis man ønsker å tiltrekke seg kvinner er ikke så dumt. 

Det er faktisk du selv som gir det beste svaret på hvordan disse stabile rammene skal se ut.

Når du peker på at boligmarkedet har "klin kokos høye priser", og at økonomisk utrygghet gjør at unge utsetter å stifte familie, så beskriver du noen av de strukturelle hindringene jeg snakker om. Det er nettopp her utfordringen ligger. Det handler om å skape politiske og økonomiske rammer som gjør det trygt for unge mennesker å etablere seg og stifte familie.

Det er derfor helt unødvendig å dikte opp en dystopisk undertone om å tvinge kvinner til noe som helst, eller å dra inn global dødelighetsstatistikk for fødsler. Jeg har ikke snakket om å fjerne det frie valget. Det er tvert imot snakk om å gi folk den økonomiske og strukturelle friheten til å faktisk kunne velge familieetablering, i stedet for at markedskreftene og boligprisene tvinger dem inn i ufrivillig singelliv og barnløshet.

Hvis vi reduserer en global demografisk krise til at folk bare har "dårlig oppførsel" på Tinder, overser vi de økonomiske hindringene som du selv nevner her.

• Liker 1
Skrevet
Camlon skrev (9 minutter siden):

Det er faktisk du selv som gir det beste svaret på hvordan disse stabile rammene skal se ut.

Når du peker på at boligmarkedet har "klin kokos høye priser", og at økonomisk utrygghet gjør at unge utsetter å stifte familie, så beskriver du noen av de strukturelle hindringene jeg snakker om. Det er nettopp her utfordringen ligger. Det handler om å skape politiske og økonomiske rammer som gjør det trygt for unge mennesker å etablere seg og stifte familie.

Det er derfor helt unødvendig å dikte opp en dystopisk undertone om å tvinge kvinner til noe som helst, eller å dra inn global dødelighetsstatistikk for fødsler. Jeg har ikke snakket om å fjerne det frie valget. Det er tvert imot snakk om å gi folk den økonomiske og strukturelle friheten til å faktisk kunne velge familieetablering, i stedet for at markedskreftene og boligprisene tvinger dem inn i ufrivillig singelliv og barnløshet.

Hvis vi reduserer en global demografisk krise til at folk bare har "dårlig oppførsel" på Tinder, overser vi de økonomiske hindringene som du selv nevner her.

Det var godt å få avklart at du støtter det frie valget. Det er ikke alle som er helt der når de snakker om dette tema. (F.eks konservative politikere (og andre) som vil forby abort, reversere stemmeretten til kvinner o.l). 

• Liker 3
Skrevet
Colin. skrev (21 timer siden):

Hvis man søker internasjonalt, så trenger ikke det alltid være tilfellet. Poenget er at for noen peker kurven nedover, for andre oppover.

Menn og kvinner har forskjellige vurderings-parametre i valg av partner. For min del er ikke økonomisk kapital viktig f.eks. Og mannen skal være tryggheten spør du meg. Men you do you.

Det finnes ikke noe univers hvor den peker oppover etter fylte 40. Uansett kjønn eller legning.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
leticia skrev (12 timer siden):

Du antar jo det motsatte, at man mister "datingmakten" sin som kvinne når man blir eldre. Jeg tenker at en mellomting mellom det du og @knopflerbruce sier kan være riktig. Jeg tenker at tilbudene minker med alderen slik som du tror. Men det virker likevel som at det fremdeles er ganske mye å velge i for kvinner, hvis de vil. Kommer veldig an på om han ønsker barn eller ikke. Menn i 40 årene er gjerne ferdig med den biten stort sett. Når mange skiller seg i 40 - 50 årene så dannes det nye vennskap og kjæresteforhold uten at det er et barneønske der. 

Jeg sier det du sier. Selvsagt vil en kvinne på 20-25 oppleve mer interesse enn en kvinne på 40. Men kvinnen på 40 vil i omtrent alle tilfeller ha mer å velge i enn disse "menn som er valgt bort". Denne ideen om at kvinner som har passert 40 har lite å velge i kan vi nok legge død. Det er vanskelig å finne rett person, mer enn å finne en person i det hele tatt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Colin. skrev (10 timer siden):

Når man har datingmakten på sin side, så har man en veldig god mulighet til å ta et fornuftig veloverveid valg som vil føre til en egen familie som holder sammen. Du vet ikke om de du ser rundt deg bare er sammen, fordi den med datingmakten ikke lyktes i å få det man ønsket, og nå slo seg til ro med noen fordi man rett og slett ikke vil være alene. Det er åpenbart at mye ikke stemmer når faktumet er 1,4, og det kan latterlig nok ikke unnskyldes med dårlig økonomi i et av verdens rikeste land, der familier får ekstremt saftige goder av det offentlige.

Generelt ønsker menn et ungdommelig individ som har anledning til å få en egen familie. Det er bare sannheten, men man kan jo gjøre seg til å sette det ene kjønn på topp hele tiden nomatterwhat, men det hjelper jo ingen, og bidrar bare til illusjonen om at kun det beste er godt nok.

Datingmakten følger muligheten til formeringsevne og forsørgerevne i kombinasjon. Det er biologi. Der formeringsevne er klart viktigst. Så ja, noens datingmakt ebber ut, mens andres øker, ihvertfall hvis man er åpen for å søke i andre land også etter en partner.

Da jeg var liten, da vi satt og spilte nintendo, som var kjempe moro, så ville vi som regel oppleve spillet ifra start til slutt, slik at vi fikk med oss hele opplevelsen. Å spille på en annes savegame ble liksom ikke helt det samme.

Mens din egen savegame skal du presse på en eller annen borte i "utlandet", som er halvparten så gammel som deg (eller deromkring).

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Colin. skrev (9 timer siden):

Man kan ikke ærlig talt si gode valg tas når man ligger på 1,4. Ærlig talt altså. 

Mange kommer helt sikkert bedre ut av det enn meg, og fint for dem. Jeg unner alle en lykkelig familie der man stiller opp for hverandre i tykt og tynt. Synes dog det er rart at du har tatt på deg rollen som kvinners beskytter, når du selv ikke er en prioritet for dem. 

Ordtaket, den som ler sist, ler best. Mulighetene ligger foran meg, er ingen grunn til å konkludere riktig enda. Men i ditt hodet vil jeg alltid komme dårligst ut, fordi det er ditt håp, fordi hvis jeg lykkes, så må flere ta en god og saftig titt i speilet, der dere sitter å plusser hverandre i ekkokammeret.

Vel, dine valg har sendt deg til Thailand i en alder av... 45 eller noe sånt? Du skal ro langt og lenge for å landet at dine valg har vært bedre enn dem som har hatt noen forhold i banken innen de har nådd din alder. Valg handler også om å gjøre seg attraktiv for de kvinnene en vil ha, ikke bare å "velge feil".

En dose ydmykhet hadde ikke vært så dumt. Å late som at de som aldri har vært i et forhold har tatt flere gode valg enn de som har hatt langvarige forhold som har tatt slutt, er hinsides all fornuft. Du viser jo forsåvidt at du ikke aner hvordan et forhold fungerer, heller - det er ikke sånn at du med rimelig grad av sikkerhet kan si at du har "valgt rett" før du har fasiten i hånd. En ting er å date noen en liten stund, det er noe HELT annet å faktisk bo med en annen person over tid. Du finner ikke ut av om det fungerer før du har stått i det, og disse "riktige valgene" dine finnes ikke fordi alle valg i en datingkontekst skjer på ufullstendig informasjon. Vi vet ikke nok, men vi tar en sjans vi oppfatter som ganske god.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...