Mag ne Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Google som er et av verdens mest verdifulle selskaper eier og driver Youtube. Youtube alene er verdt kanskje 5000 milliarder kroner. Youtube fylles av AI skvip, og nesten alle annonsene er for svindel. Som AC som er en vifte, eller høytrykk spyler som er et munnstykke til hageslangen. Denne utviklingen må være en valgt retning. Hva er hensikten? At folk ikke skal få tilgang på nyttig informasjon? At vi skal bli dummere? 1
Camlon Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni 7 minutes ago, Mag ne said: Google som er et av verdens mest verdifulle selskaper eier og driver Youtube. Youtube alene er verdt kanskje 5000 milliarder kroner. Youtube fylles av AI skvip, og nesten alle annonsene er for svindel. Som AC som er en vifte, eller høytrykk spyler som er et munnstykke til hageslangen. Denne utviklingen må være en valgt retning. Hva er hensikten? At folk ikke skal få tilgang på nyttig informasjon? At vi skal bli dummere? Du får videoene som algoritmene tror vil få deg til å bruke mer tid på Youtube. Jeg har blokkert shorts og er fornøyd med Youtube. Jeg får ingen AI skvip.
Smule8o Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni (endret) 20 minutes ago, Mag ne said: Hva er hensikten? Profitt. Mest neste kvartals profitt. Endret 25. juni av Smule8o
Iki Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni YouTube og internett ellers er ute etter å tjene så mye penger som mulig. Siste store investeringen er AI, som dem nå oppdager er et feilsteg. Nå må dem tjene inn alt dem har brukt på dette, så da slipper dem til alle reklamer og pøser på med ai funksjoner. 1
Camlon Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni (endret) 16 minutes ago, Iki said: YouTube og internett ellers er ute etter å tjene så mye penger som mulig. Siste store investeringen er AI, som dem nå oppdager er et feilsteg. Nå må dem tjene inn alt dem har brukt på dette, så da slipper dem til alle reklamer og pøser på med ai funksjoner. Det er lite som tyder på at Youtube anser AI som et feilsteg. Det de har sagt er at de ønsker å gjøre det mer tydelig hvilke videoer som er laget med AI og redusere lavkvalitets AI-videoer. Quote “To reduce the spread of low quality AI content, we’re actively building on our established systems that have been very successful in combatting spam and clickbait, and reducing the spread of low quality, repetitive content,” Mohan wrote. ... The company is expanding the way creators can take advantage of AI, he said, including on YouTube’s short-form video offering called Shorts https://www.cnbc.com/2026/01/21/youtube-chief-says-managing-ai-slop-is-a-priority-for-2026-.html Endret 25. juni av Camlon
Fazam Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Mag ne skrev (42 minutter siden): Denne utviklingen må være en valgt retning. Hva er hensikten? At folk ikke skal få tilgang på nyttig informasjon? At vi skal bli dummere? Det er akkurat som Facebook; hvor svindelannonsene og fake-videoer florerer. 1
BadCat Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni (endret) PEBCAK: Problem Exists Between Chair And Keyboard Det har aldri vært mer godt innhold på YouTube. Hvordan du velger å konsumere, er opptil deg. Selv blar jeg gjennom video-katalogen til skapere jeg liker og tredjepartssider som lister det beste innen en kategori eller etter andre kriterier. Med andre ord bruker jeg Internett omtrent som for 30 år siden, ikke etter innholdsplattformenes algoritmer. Endret 25. juni av BadCat 2 1
Zeph Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni AI er komen for å bli, og algoritmer har dei hatt i årevis. Akkurat korleis dei bruker AI kan endre seg, men det vil aldri forsvinne. Og som andre har nemnd, det er profitt som er årsaken.
PosteMonopolet Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni (endret) Raske penger på kort sikt, ellers så tviler jeg på at det er lønnsomt på lang sikt hvis dette fører til at folk slutter å se Youtube. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/flere-youtube-videoer-er-ki-genererte-_-na-forteller-cesar-torrealba-hvordan-han-jobber-1.17822353 Endret 26. juni av PosteMonopolet
agvg Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Mag ne skrev (På 25.6.2026 den 13.20): Denne utviklingen må være en valgt retning. Hva er hensikten? At folk ikke skal få tilgang på nyttig informasjon? At vi skal bli dummere? De beyr seg ikke om og imformere, målet er at du sitter så lenge som mulig og glor, de toner ned alt som kan provosere, dokumentarere, nyheter osv, alt som kan virke støtene og gi ubehag. Du skal sitte og se på kattevideoer med mye reklame, bare feelgood over hele linja. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå