Gå til innhold

Hvordan vil samfunnet tilpasse seg Robotene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fibonacci skrev (4 timer siden):

Er det staten som skal stå for den væpnede revolusjonen som må til for å innføre et slikt system?

Tror fremtiden er Matrix enn Terminator 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ingen sammenheng i Terminator-unvierset. Det er bare et dårlig omskrevet tyveri av Sci-fi-historiene "Solder from Tomorrow", "Demon with a Glass hand" og "I Have No mouth and I must scream.".

Den egentlige historia handler om nestekærlighet og om vi skaper ei fremtid som er verdt å leve i. Delen om en militær AI er tatt fra "I Have No Mouth..." Roboten som kommer tilbake i tid er tatt fra "Demon with a Glass Hand". Begge disse er bakt inn i rammeverket til "Soldier from Tomorrow."

Den verdenen er allerede skapt. At man ikke bryr seg om sin neste eller at det skal være en verden å leve i. Det er fine ord i taler og intervjuer på TV, men handlingene og utviklinga, sier noe annet. Drapsmaskiner er kun visuelt krydder. Vi trenger ikke opprørske roboter for å skape et fengsel for menneskeheten, det greier vi fint på egen hånd. Oss mot dem-mentalitet.

Det snakkes om at maskiner skal ta over all tenking og alt arbeid, men egentlig er det ei borforklaring for den galskapen som allerede har sitt utspill. Senere tids kriger og AI-hype er det perfekte røykteppe.

Borgerplikten er redusert til at folk skriver noen friske gloser om ledere de ikke liker, mens de selv gjør lite eller ingen ting konstruktivt.

Endret av BadCat
Skrevet
Jobs skrev (17 timer siden):

og gjør husarbeid for deg.

Husarbeidet gjør robotene en del av allerede, uten robotene hadde vi vært i nesten nittende århundre i forhold til husarbeid, roboter tar oppvask, klesvask, og nå gulvvask også. Tenk å måtte vaske klær for hånd. 

nart kan vi kjøpe en robot som kjører bil

Allerede nevnt, men hvorfor skal den kjøre bil? Kjører seg selv vel? Jeg mener det gir mening. 

og handler

Vi har allerede droner som faktisk kan levere allerede, jeg kan se for meg at dette kan bli en større greie i fremtiden.

https://kyte.delivery/en

Skrevet (endret)
34 minutes ago, skaftetryne32 said:

Husarbeidet gjør robotene en del av allerede, uten robotene hadde vi vært i nesten nittende århundre i forhold til husarbeid, roboter tar oppvask, klesvask, og nå gulvvask også. Tenk å måtte vaske klær for hånd. 

Allerede nevnt, men hvorfor skal den kjøre bil? Kjører seg selv vel? Jeg mener det gir mening. 

Vi har allerede droner som faktisk kan levere allerede, jeg kan se for meg at dette kan bli en større greie i fremtiden.

https://kyte.delivery/en

Som allerede skrevet i starten av tråden: Jeg er helt sikker på at TS @Jobs mente humanoide roboter. Alt det andre har vi tilpasset oss for flere årtier.

Men uten presisering - selv om det måtte være i etterkant - er det ikke rart at alt mulig elektrisk dukker opp i tråden.

Endret av trikola
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ønsker meg en robot som går på treningstudio for meg. Kanskje også tar seg en joggetur og slår av en prat med naboen. Så slipper jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...