Gå til innhold

For eller mot fotball-VM?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle, uavhengig av preferanser har krav på normal respekt, men det kraftige fokuset på Fotball-VM skaper nå uforsonlig polarisering og økende konflikter:

https://www.nrk.no/rogaland/flyktar-fra-vm-braket-i-stavanger_-leiger-ut-heimen-pa-finn-1.17909038

Fotball-VM har etterhvert fått en politisk

https://www.nrk.no/sport/vm-2026__-sportsvasking-uten-flekkfjerner_-1.17915923

og seksualisert vinkling som ikke hører hjemme i grunnskolen.

https://www.tv2.no/sport/bildene-vekker-oppsikt-forelsket/18912265/

Har denne marginale gruppen, fotballsupportere, fått for mye innflytelse når dette er konsekvensen ?
Snart på tide å senke skuldrene ?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Synes det er veldig mye "enten er du med oss, eller mot oss" -holdninger i fotballen. Alle som f.eks ikke heier på Vålerenga blir automatisk stemplet som en Brann-supporter (Kilde: TrustMeBro). Og det vil bare øke polariseringen.

Og grunnen til at fotballmiljøet er såpass ødelagt og ute av kontroll som det er idag, kan vi takke denne feminiseringen av menn, og kvinner i sportspolitikken. Og "Brann-supporter" har blitt et dehumaniserende begrep for å kanselkulturere sine meningsmotstandere. Min favoritt-antiwoke youtuber la ut en video om det. Stoler heller mer på ham enn disse såkalte "ekspertene" fra Mainstream Media. Stoler ikke på dem, de er kjøpt og betalt av eliten. Klaus Schwab og George Soros.

Jeg mener, folk kan spille og se på fotball så mye de vil for min del, men ikke tving det på oss vanlige folk. Jeg har mange venner som er fotballfans, og til og de mener at det kan bli for mye fotball tvunget ned i halsen på folk. Pendelen svinger begge veier, vettu!

Endret av AtterEnBruker
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Mot, men kun for at jeg synes fotball er døllt. 👍

Ja og pga 💩ump selvsagt. 

Endret av Duriello
Hat blir for sterkt ord.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AtterEnBruker skrev (1 time siden):

Alle som f.eks ikke heier på Vålerenga blir automatisk stemplet som en Brann-supporter (Kilde: TrustMeBro).

Du bør revurdere denne kilden.

Jeg heier ikke på verken Vålerenga eller Brann.

• Liker 2
Skrevet

For, men liker ikke formatet, verken i kvalifiseringen eller sluttspillet. Liker heller ikke formatet i Champions League. "Alt var bedre før".

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes folk som liker fotball kan være helt okay. Mange av dem er akkurat som vanlige mennesker. Synes bare de kunne holdt det til èn dag. Blir litt provosert over at de som jobber på Kiwi skal gå i "fotballdrakter" med norske flagg i månedsvis.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Verken for eller mot selve fotballen.

Men jeg er svært imot "fotballsupportere" som kun er der for å lage bråk. Supporterne selv burde klare å regulere dette til å blir mer respektfullt.

Ellers er jeg også svært negativ til en spesifikk gulerots inntrengning.

Skrevet

Er for Fotball-VM selvsagt, men det blir litt mye. De kunne holdt seg til 1 dag. Og det er altfor mye fokus på det i skolen, elevene tvinges til og med til å spille fotball i gymtimene og nektes fritak fra aktiviteten. Minner i grunnen mest om indoktrinering og nå ser jeg at de til og med har begynt å spille fotball i en del barnehager.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (15 minutter siden):

Og det er altfor mye fokus på det i skolen, elevene tvinges til og med til å spille fotball i gymtimene og nektes fritak fra aktiviteten. Minner i grunnen mest om indoktrinering og nå ser jeg at de til og med har begynt å spille fotball i en del barnehager.

Er ikke fotball og innebandy det mest populære i grunnskolen?

Skrevet

Utrolig hva folk klarer å lage "for eller mot"-saker av. Hvis man ikke liker det er det jo bare å ikke følge med på det. Det trenger ikke å gjøres til noe politisk standpunkt. 

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, Kjøleskap said:

Utrolig hva folk klarer å lage "for eller mot"-saker av. Hvis man ikke liker det er det jo bare å ikke følge med på det. Det trenger ikke å gjøres til noe politisk standpunkt. 

Men når vi ikke kan bevege oss utendørs uten å få ørene tutet fulle av fotball har vi ikke lenger noe valg!!

Jeg tror de ender opp med å skade saken, ingen i Norge er mot fotball, men dette voldsomme VM-fokuset skaper splittelse, og folk som egentlig var fotballtolerante ender opp med å hate hele sporten.

For ikke snakke om barna som ikke får velge, får ballen presset mot føttene, og kanskje heller ville spilt håndball eller basket, men nå lures til å tro de må være fotballspillere?!

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Akkurat... Så du ser for deg at barna tvinges til å spille fotball rundt om i barnehager og skoler om dagen?!?

Kanskje ta en tur innom en og faktisk sjekke hva som skjer? I barnehagen til poden så er det helt normale tilstander bortsett fra en ansatt som har satt opp en VM gjetning med noen av barna. Ingen tvang å spore, barna gjør akkurat det de vil innenfor barnehagens rammer. På avdelingen så er 2 av 4 faste ansatte stortilhengere av fotball, allikevel er det ingenting der som tyder på at det er fotball VM...

Skrevet (endret)

Jeg har ikke noe i mot fotballkonkurransen, men ton ned hysteriet slik at det kommer på same nivå som det kvinnelige fotball-VMet hadde.

Jeg synes det er helt tullete å utvide skjenketiden bare for herre fotball VM. Da burde dem heller endre reglene til å gjelde permanent for å likestille herre fotball VM med alle andre arrangement. Selv når vinter-OL gikk om natten norsk tid så ble ikke alkoholen noe tema.

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Atib Azzad skrev (2 timer siden):

Men når vi ikke kan bevege oss utendørs uten å få ørene tutet fulle av fotball har vi ikke lenger noe valg!!

Jeg tror de ender opp med å skade saken, ingen i Norge er mot fotball, men dette voldsomme VM-fokuset skaper splittelse, og folk som egentlig var fotballtolerante ender opp med å hate hele sporten.

For ikke snakke om barna som ikke får velge, får ballen presset mot føttene, og kanskje heller ville spilt håndball eller basket, men nå lures til å tro de må være fotballspillere?!

I matbutikken for eksempel så er umulig å ikke legge merke til all den fotballreklamen, litt på same måte som dem gir julen mye oppmerksomhet i oktober.

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...