Gå til innhold

Rema 1000 - Er det nok bonuskaos nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært lojal Rema 1000 kunde i ukjent antall år og egentlig aldri reagert nevneverdig på alle de rare bonusprogrammene de har operert med. Men nå har jeg fått nok. 

Nå kommer de med denne Spenn ordningen:

https://www.nettavisen.no/okonomi/rema-1000-kutter-ut-bonus-i-kroner/s/5-95-3081740

Her blir det bare rot og fra nå av blir det null handleturer til Rema 1000.

Det føles som om de gjør narr av kundene sine. Så her blir det boikott av Rema 1000. Oppfordrer alle andre som ikke liker konseptet å kutte ut Rema 1000

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eg er godt fornøgd med Trumf og kredittkortet deira. Ein slepp å tenkje på noko spesielt, ein får bonus på alt ein handlar, 15% bonus på alt av frukt og grønt på Kiwi, bonusen blir registrert automatisk kvar gong ein handlar og kan overførast til konto kor tid som helst.

Rema var bra den gongen slagordet var "Bare lave priser" og det ikkje fanst noko bonusprogram. I dag har dei alt anna enn låge prisar, samt rÆva bonusprogram.

Endret av torbjornen
  • Liker 6
Skrevet

Så veldig rotete er det vel ikkje? Spenn blir rekna om til kroner i ein app vil eg tippe.

Ein fordel med Spenn er at du kan tjene og bruke poeng på flyreiser, hotell osv.

Akkurat for daglegvarer er det enklaste å få det i kroner og kunne bruke dei i butikken. Der har Trumf eit veldig bra system. Eit trykk i appen så blir bonusen brukt ved neste handel.

Om du ikkje vil betale litt meir enn nødvendig for daglegvarer er i alle fall eit bonusprogram smart. Dei fleste kjedene har det no, med litt varierande prosent avhengig av om du har app, kredittkort osv.

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo bruke Spenn akkurat som du brukte de gamle bonuspoengene for å handle på Rema1000, de har samme verdi. Forskjellen er bare at Spenn er mer fleksibelt fordi det er integrert med flere andre selskaper. Med andre ord er dette minst like bra som det gamle bonusprogrammet, men fortsatt selvsagt ikke like bra som Trumf og Coop. Ingen grunn til å boikotte over at de gir oss et litt bedre fordelsprogram. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
IlIllIIIlllIIlIl skrev (1 time siden):

Du kan jo bruke Spenn akkurat som du brukte de gamle bonuspoengene for å handle på Rema1000, de har samme verdi. Forskjellen er bare at Spenn er mer fleksibelt fordi det er integrert med flere andre selskaper. Med andre ord er dette minst like bra som det gamle bonusprogrammet, men fortsatt selvsagt ikke like bra som Trumf og Coop. Ingen grunn til å boikotte over at de gir oss et litt bedre fordelsprogram. 

Formålet er jo å lure kunden slik at denne ikke har oversikt over hva slags rabatt denne egentlig får. Det er veldig vanskelig å vite verdien av 'Spenn' når dette har ulik verdi hos forskjellige aktører.

Nei,dette er rett og slett et sleipt luretriks. Jeg gidder i alle fall ikke styre med dette og kutter ut Rema 1000 fra nå av.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
obygda skrev (21 minutter siden):

Formålet er jo å lure kunden slik at denne ikke har oversikt over hva slags rabatt denne egentlig får. Det er veldig vanskelig å vite verdien av 'Spenn' når dette har ulik verdi hos forskjellige aktører.

Nei,dette er rett og slett et sleipt luretriks. Jeg gidder i alle fall ikke styre med dette og kutter ut Rema 1000 fra nå av.

Hos Rema1000 er det enkelt. 1 Spenn = 10 øre, men siden du får 10x mer Spenn enn du pleide å få bonuspoeng som var verdt 1 kr, så er resultatet er at du får samme verdi som du fikk før hos Rema1000. At bonusen også kan brukes hos andre aktører er en fordel, men ikke noe du trenger å forholde deg til dersom du ikke ønsker det. Hvis du bare tjener og bruker Spenn hos Rema1000 så blir dette helt likt som det forrige bonusprogrammet. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Spenn er kort og godt noe drit. Jeg ble plutselig overført fra Cash Points hos Bank Norwegian, til Spenn, til tross for at jeg reserverte meg mot det da jeg først ble gjort oppmerksom på endringen noen måneder tidligere. BN nektet å svare, og ignorerte meg deretter glatt.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Livet er for kort til å drive å rote med kundeklubber og bonusprogram. Det er bare vendor-lockin.
Eneste som er interessant er jo tjenester hvor du finner beste pris / tilbud på vare X

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

I stedet for alt dette bonus tullet hadde det vært lettere om de bare satt ned prisene. Nå får du bonus på en vare kun om du har appen.

• Liker 5
Skrevet (endret)
2 minutes ago, Galaxyx32 said:

I stedet for alt dette bonus tullet hadde det vært lettere om de bare satt ned prisene. Nå får du bonus på en vare kun om du har appen.

Men det vil jo ikke butikkene tjene penger på! Mye bedre som nå. Å straffe alle kundene som ikke vil ha app/klubb/medlem/æ eller hva enn alle disse klubbene heter.

Men folk flest tror jo at butikkjedene bare er snille og gir bort penger for ingenting. 😛

Endret av sedsberg
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
sedsberg skrev (1 minutt siden):

Men det vil jo ikke butikkene tjene penger på! Mye bedre som nå. Å straffe alle kundene som ikke vil ha app/klubb/medlem/æ eller hva enn alle disse klubbene heter.

Men folk flest tror jo at butikkjedene bare er snille og gir bort penger for ingenting. 😛

Vil tro de tjener penger på at flere velger å handle på rema? Så lenge de ikke setter ned prisene så de går i minus da

Skrevet
IlIllIIIlllIIlIl skrev (2 timer siden):

Hos Rema1000 er det enkelt. 1 Spenn = 10 øre, men siden du får 10x mer Spenn enn du pleide å få bonuspoeng som var verdt 1 kr, så er resultatet er at du får samme verdi som du fikk før hos Rema1000. At bonusen også kan brukes hos andre aktører er en fordel, men ikke noe du trenger å forholde deg til dersom du ikke ønsker det. Hvis du bare tjener og bruker Spenn hos Rema1000 så blir dette helt likt som det forrige bonusprogrammet. 

Nei..det er ikke enkelt...hvor mye spenn en får varierer fra produkt til produkt. Og at det er 10 øre pr spenn nå legges det jo opp til skal kunne endres ved et slikt system. Mao legger man opp til  nærmest en forvirringsfelle her.

Rema 1000 har gått fra holde opp en fane for at det enkleste er det beste..til å legge tilrette for et uoversiktlig system. De har snudd 180 grader. Jeg liker kiss prinsipper..dette er stikk motsatt. Derfor blir Rema 1000 fra nå av boikottet.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Gjest d59ce...0c7
Skrevet

Kan man overføre fra de andre spenn aktørene til rema? Jeg trenger mat hver dag, men flyreiser og hotell bruker jeg skjeldnere. 

Anonymous poster hash: d59ce...0c7

Skrevet (endret)

Når jeg prøver å koble spenn-appen til R-appen får jeg kun mld at linken ikke eksisterer

Edit, og nå gikk det, men den nekter å koble til, alle andre appet har jeg klart å koble

Endret av Tussi
  • Liker 2
Skrevet
obygda skrev (12 timer siden):

I Rema appen er dette veldig enkelt, kroneverdien for spenn står jo der, i tillegg kan man bruke det andre steder. Jeg bruker det til hotellovernatting som regel. Jeg handler normalt ikke på Rema, men det kan fort hende at jeg kommer til å gjøre det framover, iallefall frukt og grønt for å tjene kjappere opp spenn. Så motsatt opplevelse som deg altså ;) 

Skrevet
Tussi skrev (3 timer siden):

Når jeg prøver å koble spenn-appen til R-appen får jeg kun mld at linken ikke eksisterer

Edit, og nå gikk det, men den nekter å koble til, alle andre appet har jeg klart å koble

Det var rart, men kanskje du trenger å oppdatere R - appen? Jeg måtte det før jeg kunne koble til spenn. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
leticia skrev (1 minutt siden):

Det var rart, men kanskje du trenger å oppdatere R - appen? Jeg måtte det før jeg kunne koble til spenn. 

Det skal jeg prøve, og se om det hjelper 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
leticia skrev (17 minutter siden):

Virker som den er oppdatert,jeg får bare opp dette

Screenshot_20260609_222445_REMA 1000.jpg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...