Andre1980 Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni *sukk*... at folk gidder... Alle homofobe har svermet til denne "motstandsbevegelsen". Før så var det kommentarer eller en på trynet... nå er det spleiser og brenning av flagg. 3 1
Vokteren Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni Andre1980 skrev (9 minutter siden): *sukk*... at folk gidder... Alle homofobe har svermet til denne "motstandsbevegelsen". Før så var det kommentarer eller en på trynet... nå er det spleiser og brenning av flagg. Pride/FRI-fantastene lever tydeligvis av å stigmatisere de vantro. Det er nok flere enn «homofober» som er skeptiske til at pressgrupper kupper en offentlig markering og heltedyrker de som bryter ned samfunnet fra innsiden. 3
Rhabagatz Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni 7 minutes ago, Vokteren said: som er skeptiske til at pressgrupper kupper en offentlig markering Nå er det faktisk DNF-48/FRI som startet denne markeringen, og andre har hoppet på. 8 minutes ago, Vokteren said: heltedyrker de som bryter ned samfunnet fra innsiden Dette taler for seg selv. Mørkemann. 4
Red Frostraven Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni (endret) Bare for referanse, mange av aktørene som er anti-gender benekter eksistensen av det å være trans som virkelig tilstand -- de regner det som vrangforestillinger. Noen kamuflerer det bedre enn andre, men aktørene som står bak kampanjene og pengene som har skapt forestillingene vi ser i tråden er stort sett enige: Endret 12. juni av Red Frostraven 3 1
DukeNukem3d Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Rhabagatz skrev (8 minutter siden): Nå er det faktisk DNF-48/FRI som startet denne markeringen, og andre har hoppet på. Svenneby (H): Vil frigjere pride frå FRI – Siste nytt – NRK "Høgre sin nestleiar Ola Svenneby meiner pride bør bli frigjort frå organisasjonen FRI. Han meiner diskusjonen om pride er usunn, og at det då er foreininga sitt ansvar å finne ein felles grunn. – Eg trur at om me hadde gjort pride-arrangementa til ei stifting, så hadde diskusjonen blitt litt sunnare, seier Svenneby. FRI forstår ikkje kritikken. – Me tenkjer at det er ein gode at pride-arrangementa har ein tilknyting til oss, rett og slett fordi me er knytt til meiningsdemokratiet og den skeive befolkninga, seier FRI-leiar Stephen Adom. Han aviser at FRI er for kontroversielle og står i vegen for ein samlande pridefeiring. At homofile Svenneby ikkje kjenner seg representert av FRI, synst Adom er dumt. – Det synst me er veldig synd. Me jobbar trass alt for alle skeive, og det har me gjort i 76 år." Svenneby er en klok fyr 3
Vokteren Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni Rhabagatz skrev (9 minutter siden): Dette taler for seg selv. Mørkemann. Så du mener at heltedyrkelse av lave fødselstall, psykisk uhelse, seksuell utrygghet, ekstrem selvrealisering osv osv er bærekraftige sunnhetstegn ? 3
frohmage Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni (endret) DukeNukem3d skrev (7 minutter siden): Svenneby (H): Vil frigjere pride frå FRI – Siste nytt – NRK "Høgre sin nestleiar Ola Svenneby meiner pride bør bli frigjort frå organisasjonen FRI. Han meiner diskusjonen om pride er usunn, og at det då er foreininga sitt ansvar å finne ein felles grunn. – Eg trur at om me hadde gjort pride-arrangementa til ei stifting, så hadde diskusjonen blitt litt sunnare, seier Svenneby. FRI forstår ikkje kritikken. – Me tenkjer at det er ein gode at pride-arrangementa har ein tilknyting til oss, rett og slett fordi me er knytt til meiningsdemokratiet og den skeive befolkninga, seier FRI-leiar Stephen Adom. Han aviser at FRI er for kontroversielle og står i vegen for ein samlande pridefeiring. At homofile Svenneby ikkje kjenner seg representert av FRI, synst Adom er dumt. – Det synst me er veldig synd. Me jobbar trass alt for alle skeive, og det har me gjort i 76 år." Svenneby er en klok fyr Tror noen har nevnt det før. Endret 12. juni av frohmage 2 1
Vokteren Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): FRI forstår ikkje kritikken. Ikke så merkelig at FRI ikke forstår kritikken. Den stiller jo kritiske spørsmål mot alt FRI står for….. 4
DukeNukem3d Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni frohmage skrev (6 minutter siden): Tror noen har nevnt det før. Dere får sende klage til NRK da, jeg nevner det så mange ganger jeg vil. 2
DukeNukem3d Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Vokteren skrev (3 minutter siden): Ikke så merkelig at FRI ikke forstår kritikken. Den stiller jo kritiske spørsmål mot alt FRI står for….. FRI tåler kritiske spørsmål akkurat like dårlig som forsvarerne av organisasjonen i tråden her. 2
frohmage Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Dere får sende klage til NRK da, jeg nevner det så mange ganger jeg vil. Visste du at Ola Svenneby har foreslått å skape et større skille mellom FRI og Pride? https://www.nrk.no/nyheter/svenneby-_h__-vil-frigjere-pride-fra-fri-1.17916242 3 1
HasuUser Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni 1 minute ago, frohmage said: Visste du at Ola Svenneby har foreslått å skape et større skille mellom FRI og Pride? https://www.nrk.no/nyheter/svenneby-_h__-vil-frigjere-pride-fra-fri-1.17916242 Bra du sprer det gode budskap, da ser dere at det ikke bare er "yTrE hØyRe" som ser problemet. Med mindre dere mener Svenneby er kjøpt av russisk propaganda også 🙄🙄 3
frohmage Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni HasuUser skrev (1 minutt siden): Bra du sprer det gode budskap, da ser dere at det ikke bare er "yTrE hØyRe" som ser problemet. Med mindre dere mener Svenneby er kjøpt av russisk propaganda også 🙄🙄 Jeg tror det er mange på både høyre- og venstresiden som mener Pride kunne ha fordel av å være mere uavhengig. Det er som sagt diskutert tidligere i tråden. 7
Vokteren Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni HasuUser skrev (2 minutter siden): Bra du sprer det gode budskap, da ser dere at det ikke bare er "yTrE hØyRe" som ser problemet. Med mindre dere mener Svenneby er kjøpt av russisk propaganda også 🙄🙄 Tviler på at det å omgjøre Pride til en stiftelse vil ha særlig virkning. Hvis konfliktene skal de-eskalere, må FRI avsløres som den ekstremistorganisasjonen de egentlig er og Pride må sidestilles med enhver annen FN-markeringsdag. 2
Hugo_Hardnuts Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni DukeNukem3d skrev (3 timer siden): Jeg synes kritikken av Pride og spesielt den ekstreme organisasjonen FRI har helt legitim jeg. At svarene på kritikken bare er fjas, personangrep og konspirasjonsteorier forteller jo sitt. Hvorfor ikke bare svare saklig på den kritikken som kommer? Vel, det er jo helt greit å være kritisk til deler av både Pride og den politikken FRI forfekter, men det virker som en del her nærmest behandler det som et binært spørsmål (eksemplifisert ved tittelen på denne tråden) hvor man enten mener Pride burde eksistere som i dag eller avskaffes. Jeg er nå heller av den mening at man både burde kunne diskutere en del av FRI sine synspunkter og hvorvidt enkelte av innslagene i Pride egentlig tjener kampen for skeives rettigheter, samtidig som man mener at den offentlige flaggingen, markeringen Pride utgjør og undervisningen i skolen har sin plass. Det er ikke en av-på bryter det her. 8
Hugo_Hardnuts Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Vokteren skrev (1 time siden): Pride/FRI-fantastene lever tydeligvis av å stigmatisere de vantro. Det er nok flere enn «homofober» som er skeptiske til at pressgrupper kupper en offentlig markering og heltedyrker de som bryter ned samfunnet fra innsiden. Dette er jo i grunnen bare en oppvisning i polarisering. 7
DukeNukem3d Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Hugo_Hardnuts skrev (4 minutter siden): det er jo helt greit å være kritisk til deler av både Pride og den politikken FRI forfekter Takk 👍
Ballalaika Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni (endret) Red Frostraven skrev (4 timer siden): Det er jo brukt mer enn noensinne på de eksakte holdninger som anti-pride sprer også da -- flere av forestillingene og begrepene skapt for anledningen gjengitt ordrett i denne tråden. "A new report reveals how groups critical of so-called gender ideology across Europe raised $1.18 billion to target abortion, sex education and LGBTQ+ rights." Det er vel ingen tvil om fra hvilken side trykket har vært størst. Så kan man jo lure på hvor lurt det var å lage en diskurs hvor motstemmer så lett får gehør for motsigelser. Red Frostraven skrev (4 timer siden): Det er ingen hemmelighet at det er politisk useriøse, religiøse og høyrepopulister som står bak -- og ei heller at (mis)informasjonen de sprer ikke holder vann. Alt du er uenig i er ikke med det misinformasjon, skjønner du. Endret 12. juni av Ballalaika 6
Cascada81 Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni frohmage skrev (2 timer siden): Visste du at Ola Svenneby har foreslått å skape et større skille mellom FRI og Pride? https://www.nrk.no/nyheter/svenneby-_h__-vil-frigjere-pride-fra-fri-1.17916242 Hvis ikke Pride og Foreningen Fri er samme vesen, lever de i hvert fall i den perfekte symbiose. Jeg vet ikke hvorfor enkelte er så opphengte i at de ikke er samme vesen, all den tid de for praktiske formål representerer samme ideologi. Når Pride har gitt Foreningen Fri politisk makt og tyngde, burde dets tilhørere være stolte av prestasjonen! Siden Pride og Foreningen Fri er hevet over enhver kritikk og skal følges blindt, må det jo være noe guddommelig over disse. For alle som elsker religiøse konspirasjoner, er det jo bare å kjøre full diskusjon om det er Pride som er dyret og Foreningen Fri dyrets bilde, eller var det omvendt? De er i alle fall i godt selskap med andre bevegelser som vil påberope seg å besitte sannheten alene og være hevet over kritikk. Disse har jo noe guddommelig over seg, og som det står skrevet: "Det som Gud har sammenføyd, skal mennesker ikke skille" (Matteus 19,6). Den virkelige rosinen i pølsa er jo at jeg gang på gang har blitt fortalt at FRI og Pride ikke er samme greia. To helt forskjellige ting. Du kan støtte det ene uten å støtte det andre. Jeg har blitt fortalt det også i denne tråden. Og tilsvarende tråd samme tid i fjor. Og den året før der. Gang på gang. Som et religiøst dogme. Jeg må jo si at det er et lite antiklimaks når det viser seg at Ola Svenneby må være den som kommer og oppklarer det hele for oss. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå