Populært innlegg Van Der Linde Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni (endret) Murdered student Henry Nowak told police 'I can't breathe' while handcuffed Lagt i håndjern etter å selv ha blitt knivstukket. Skammelig det som blir sagt til han. Godt at gjerningsmannen er dømt. Vil det bli den samme fordømmelsen fra kjendiser,idrettsutøvere og andre som da Floyd ble drept?. Eller?. Jeg kan ikke si jeg holder pusten akkurat. Hvil i fred Henry. Endret 3. juni av Van Der Linde 17 2 6
Populært innlegg Sjørøver Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni Bare vent, st vanlige hylekoret her på forumet kommer snart å forteller deg at du er en dust som sammenligner Floyd og Nowak. 😂 15 1
Populært innlegg ZiggyStar Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni Forferdelig sak i et allerede fed up UK 9 1 1
Populært innlegg Neptun1 Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni Engelsk politi har et veldig dårlig omdømme etter grooming-skandalen. Og nå måtte en hvit mann dø p.g.a. berøringsangsten deres. Skammelig. Men reaksjoner kommer nok ikke fra andre enn engelskmenn som har fått nok av politikere som ødelegger landet med en innvandringspolitikk som er fullt på høyde med de verste landene i Europa. Selvsagt ikke fra kjendiser og idrettsutøvere i Vest-Europa. 12 4
Populært innlegg DukeNukem3d Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni Veldig stygg sak, politiet er potensielt medskyldige i drap her? Southampton man jailed for life for murder of student with ‘religious’ knife | Crime | The Guardian I det minste en skikkelig straff da, ikke disse Donald Duck straffene vi gir i Norge. 13
The Avatar Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni Dette er ein stygg sak, men eg er usikker på kor godt eihna denne saka er som døme på kvifor det er nødvendig å få på plass endringar. Det er openbart mykje som skulle vært gjort på ein anna måte, men på eit grunnleggande plan så er det også mykje som er korrekt politiarbeid. Politiet skal ta kontroll på situasjonen og gjere det trygt på åstedet for både politiet, helsepersonell, og andre sivile. Ofte medfører det å sette handjern på alle fram til ein har fått avklart kven som er kven. Den måten å sikre folk fører til at framgangsmåten blir fyrst handjern, deretter helseundersøking. Feila som vart begått var mangelfull helseundersøking etter at handjerna vart satt på, og at dei gjorde den generaltabba å ikkje også sikre han som var gjerningsmannen med handjern, med påfølgande helseundersøking og visitasjon. At offeret hadde stor jakke som gjorde det vanskeleg å sjå at han var knivstukket er ein del av forklaringa, men ikkje ei unskulding for mangelfull helsesjekk. Det er også ei forklaring at "alle" klager over å bli påsatt handjern, for det er ikkje behageleg verken fysisk eller emosjonelt å bli satt i handjern. Men det er ingen unskulding for å ikkje sjekke at den som er satt i handjern er uskadd. Eg klarer likevel ikkje å sjå kva politiet skal endre i sin arbeidsmetode. Ein lærdom er sjølvsagt å ikkje tru blindt på det den eine parten påstår har skjedd, men heilt grunnlegande så er konklusjonen at begge skulle vært satt i handjern, og deretter skulle begge vært undersøkt på jakt etter skader, våpen, og bevis for kva som kan ha skjedd. 6
Mannen med ljåen Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni I kampens hete bør politiet ikke automatisk ha tiltro til den undertrykte minoritetens forklaring om at den priviligerte parten har vært rasistisk. De bør sjekke bedre, selv om det fremstår som rasistisk. 4 2
Neptun1 Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni Mannen med ljåen skrev (19 minutter siden): I kampens hete bør politiet ikke automatisk ha tiltro til den undertrykte minoritetens forklaring om at den priviligerte parten har vært rasistisk. De bør sjekke bedre, selv om det fremstår som rasistisk. Politiet i England o.a. naive land som Norge har en lammende frykt for å bli kalt rasister. Derfor griper de ikke inn. Rettsvesenet er også lammet av frykt - lar dem gå fri. Hvordan kunne det gå så galt med Europa? 8 1
Rhabagatz Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni (endret) 35 minutes ago, Mannen med ljåen said: I kampens hete bør politiet ikke automatisk ha tiltro til den undertrykte minoritetens forklaring om at den priviligerte parten har vært rasistisk. De bør sjekke bedre, selv om det fremstår som rasistisk. Dette er jo ikke problemet i denne saken. Ja, det førte til at de feilaktig mistenkte han og satte på han håndjern. Men han døde ikke på grunn av det. Han døde fordi politifolka ikke hørte på hans rop om hjelp. Helt hinsides dårlig politiarbeid. Endret 3. juni av Rhabagatz 3 2
Mannen med ljåen Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni Den privilegerte sa at han var knivstukket. Den undertrykte benektet dette. Hvor lang tid tok det før politiet sjekket? 5
Populært innlegg John-B Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni (endret) 1 hour ago, Rhabagatz said: Men han døde ikke på grunn av det. Han døde fordi politifolka ikke hørte på hans rop om hjelp Nei, han døde fordi han var knivstukket. Det er svært lite trolig at politiet kunne gjort noe som helst for å hindre det selv om de umiddelbart iverksatte førstehjelp. Overskriften i tråden bør endres, for det er jo 100% feil uansett hvordan du vrir og vender på det. Jeg synes dette er en særdeles dårlig sak å bruke som en sammenligning mot Floyd saken. Ut fra videoen, dreier dette seg om politi som rett og slett ikke skjønte hva som skjedde, pga de var løyet til, og fordi de ikke så noe blod eller stikksår. Jeg har ingen tro på at det var noen bevisst handling fra noen av de, og at det har noe rasistisk motiv er nok helt utelukket. De kan nok dømmes til en liten straff for å ikke gjort jobben riktig, men den største konsekvensen av denne saken bør være at politiet gis bedre opplæring. Endret 3. juni av John-B 7 4
Populært innlegg Atib Azzad Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni George Floyd-saken handler om politivold i USA, hovedsakelig rettet mot svarte folk, det må ikke være George Floyd, en kan like gjerne bruke en av de andre hundrevis av eksempler på ubevæpnede mennesker som ble drept, dersom saken må ha bare ett ansikt utad. Det er selvsagt bra for saken at George Floyd ble dråpen som fikk begeret til å renne over i form av oppmerksomhet og solidaritet utover bare det svarte miljøet i USA, men det handler ikke så mye om George Floyd som person som visse ser ut til å inbille seg. Politivold i USA er et problem mange har ønsket seg oppmerksomhet rundt i evigheter. Hvordan denne saken skal ligne utover at begge generelt preges av svært dårlig politihåndtverk sliter jeg med å se, dreier dette seg om et systemisk problem, eller er det snakk om et inviduelt tilfelle? Black Lives Matter handler om at de borgerne betaler for beskyttelse har en tendens til å heller drepe dem, ikke om tilfeldige sammenstøt mellom to mennesker med ulik bakgrunn. Dersom man ønsker seg lignende godvilje som i George Floyd-saken, er det muligens litt uheldig at Nigel Farage har ønsket seg opptøyer, og at Sikh-er som gruppe ser ut til å klandres. 10
Populært innlegg ili Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni Hoved problemet som folk prøver å få frem og som de nå demonstrere mot er at politiet i UK er blitt trent opp til å fokusere på rasister. Dvs om noen blir kalt rasist så skal de arresteres. Og dette kom til uttrykk her. Politiet brydde seg ikke om at en ung mann gjentatte ganger sa at han ikke fikk puste og hadde blitt knivstukket pga han ble beskyldt for å være rasist. Han ligger på bakken og det eneste politiet vil gjøre er å arrestere han. De har skylapper på. Da er det noe veldig gale og det har kommet frem i flere saker. Folket kan ikke klage på tilstanden i landet på nettet lengre en gang uten å bli arrestert. 8 2 1
ps5 Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni (endret) 1 hour ago, John-B said: Nei, han døde fordi han var knivstukket. Det er svært lite trolig at politiet kunne gjort noe som helst for å hindre det selv om de umiddelbart iverksatte førstehjelp. Overskriften i tråden bør endres, for det er jo 100% feil uansett hvordan du vrir og vender på det. Kanskje like greit å se kildematerialet med lyd. Å ikke forstå hva som faktisk skjedde her er ren skjær galskap eller lite troverdig. Endret 3. juni av ps5 4 2 1
Van Der Linde Skrevet 3. juni Forfatter Skrevet 3. juni (endret) Heldigvis finner ikke engelskmennene seg i det som skjedde. Endret 3. juni av Van Der Linde 6 1
Van Der Linde Skrevet 3. juni Forfatter Skrevet 3. juni (endret) 3 hours ago, Sjørøver said: Bare vent, st vanlige hylekoret her på forumet kommer snart å forteller deg at du er en dust som sammenligner Floyd og Nowak. 😂 Det lever jeg helt fint med. Jeg tåler det. Sannheten er at det er to identiske drap. Endret 3. juni av Van Der Linde 5
Populært innlegg KarvaBlad Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni Vi har kommet til et punkt der den anti-hvite rasismen er så systemisk og inngrodd i etablissementet, at hvite folk nå dør som følge av hjernevaskingen. "I've been stabbed", klynket Nowak, men politibetjentet sa bare "I don't think you have, mate" som en god wokefjott. Han trodde jo selvfølgelig på den brune mannen, som politibetjenten har blitt kondisjonert til å tro alltid er offeret. “The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.” ― George Orwell, 1984 13 2 1
Tussi Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni The Avatar skrev (2 timer siden): Dette er ein stygg sak, men eg er usikker på kor godt eihna denne saka er som døme på kvifor det er nødvendig å få på plass endringar. Det er openbart mykje som skulle vært gjort på ein anna måte, men på eit grunnleggande plan så er det også mykje som er korrekt politiarbeid. Politiet skal ta kontroll på situasjonen og gjere det trygt på åstedet for både politiet, helsepersonell, og andre sivile. Ofte medfører det å sette handjern på alle fram til ein har fått avklart kven som er kven. Den måten å sikre folk fører til at framgangsmåten blir fyrst handjern, deretter helseundersøking. Feila som vart begått var mangelfull helseundersøking etter at handjerna vart satt på, og at dei gjorde den generaltabba å ikkje også sikre han som var gjerningsmannen med handjern, med påfølgande helseundersøking og visitasjon. At offeret hadde stor jakke som gjorde det vanskeleg å sjå at han var knivstukket er ein del av forklaringa, men ikkje ei unskulding for mangelfull helsesjekk. Det er også ei forklaring at "alle" klager over å bli påsatt handjern, for det er ikkje behageleg verken fysisk eller emosjonelt å bli satt i handjern. Men det er ingen unskulding for å ikkje sjekke at den som er satt i handjern er uskadd. Eg klarer likevel ikkje å sjå kva politiet skal endre i sin arbeidsmetode. Ein lærdom er sjølvsagt å ikkje tru blindt på det den eine parten påstår har skjedd, men heilt grunnlegande så er konklusjonen at begge skulle vært satt i handjern, og deretter skulle begge vært undersøkt på jakt etter skader, våpen, og bevis for kva som kan ha skjedd. Mener du virkelig at politiets første reaksjon på anklager om rasisme skal være å sette noen i håndjern???? 9
f767if76t Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni Politiet i England gjør jo bare jobben politiet i Norge også skulle gjort i følge mange, så imens må vi ta til takke med Jørgen Riis-Gjertsen osv. Rip Henry Nowak. Måtte din død ikke bli forgjeves. 3
Cyrio Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni The Avatar skrev (3 timer siden): Ofte medfører det å sette handjern på alle fram til ein har fått avklart kven som er kven. Den måten å sikre folk fører til at framgangsmåten blir fyrst handjern, deretter helseundersøking. Utfordringen her er jo at det ikke ble noen helsesjekk.. Et blodsøk tar deg 10-30 sekunder alt ettersom hvor drilla du er, at man ikke tar seg tid til det er ikke manglende opplæring, det er idioti.. Om du hadde spurt "hvor mener du at du er skadet, da tar søket ca 5 sekunder.. 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå