Gå til innhold

Å dele et abonnement på tv/tidsskrift/avis er en god ide!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Å dele abonnement er en god ide,da alle tilbyderere tillater det i noen grad.Noen tillater 1 deling...andre 5 delinger.Netflix har f.eks.tilrettelagt for deling,slik at prisen blir helt ned i 39.-kr pr.mnd.

Jeg selv har mange"venner/familie",som har delt abo.med meg-og har som en følge av det flere helt lovlige abonementer til diverse nordiske(N/se/dk) og noen engelske/hollandske tv-tjenester.

Jeg har også delt flere avis/tidsskriftabonnemeter med gode venner/husstands-medlemmer....også dette helt innenfor det som er tillatt og helt"lovlig.Prisen for dette blir en helt annen,og langt mer hyggelig enn om jeg selv skulle betalt alle abonnementene.

Med en slik løsning faller behovet for å bruke ulovlige tjenester (som finnes lett tilgjengelig) helt bort!

(bildet er et eksempel fra den hollandske tjenesten "Ziggo")aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg

Endret av klodrik og co.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Streaming tjenester og nettaviser kan ta seg en bolle.

Ikke bare krever de penger for innhold, de har også tatt seg "bryet" der vi betaler for innhold samt servering av reklame i en fin pakke. 

Forstå det den som kan, vi er slappe her i store deler av vesten. Se til Frankrike, de har tatt til gatene i hundrevis av år om en stor del av befolkningen opplever misnøye med noe.

Jeg oppfordrer ikke til vold, men å kansellere abonnement som har reklame i seg er ikke en dum idé

Skrevet

Å dele et abonnement er omtrent like gammelt som abonnementsordninger i seg selv. Før kunne alle i familien lese en avis eller et ukeblad eller se TV-programmer på hver sin TV så lenge noen i familien abonnerte på det ene eller andre. Nå har jo noen funnet ut at alle i familien må ha hvert sitt abonnement, eller i det minste en utvidelse av abonnementet,  for å kunne benytte samme tjeneste.

• Hjerte 1
Skrevet

Selvsagt synes amerikanerne at det er bra at folk betaler 39 kroner ekstra for amerikanskje tjenester framfor å bytte ut disse ut med sjørøver-tjenester. Hensikten med den "gode prisen" er at de får hjelp av vanlige familier til å lokke sine egne yngre familiemedlemer ut fra sjørøver-tjenestene, sånn at disse taper markedsandeler. Målet er på sikt å fange oss alle i deres betalsystemer.

Verden og Norge har for mange TV-kanaler og aviser. Vi drukner i medietilbud dagen lang. I alle former og sjangere. Det hadde bare vært en fordel for kvalitet og kvanta å slanke Norge fra 180+ lokalaviser til f.eks halvparten. 

Skrevet
22 hours ago, vortex said:

Streaming tjenester og nettaviser kan ta seg en bolle.

Ikke bare krever de penger for innhold, de har også tatt seg "bryet" der vi betaler for innhold samt servering av reklame i en fin pakke. 

Forstå det den som kan, vi er slappe her i store deler av vesten. Se til Frankrike, de har tatt til gatene i hundrevis av år om en stor del av befolkningen opplever misnøye med noe.

Jeg oppfordrer ikke til vold, men å kansellere abonnement som har reklame i seg er ikke en dum idé

Jeg er tilbake on the seven seas.   Jeg har lovlig tilgang til Netflix, HBO Nordic og apple TV.  Via meg og samboer, men jeg ser jo stort sett aldri på noe av det, unntatt av når det er noe helt spesielt.   Problemet er ikke at jeg ikke liker å se en film innimellom, men at jeg absolutt hater å må være online for å se på det.

Det samme gjelder musikkstrømmetjenester.  Jeg har apple music og spotify men jeg absolutt hater å måtte være online for å høre på ting.  

Det er knot, krever innlogging, som jeg glemmer hele tiden, dårlig internettforbindelse osv.

Jeg har begynt å lage meg en stor katalog med MP3 filer.  Jeg vil heller ikke støtte AI generert musikk og ihvertfall 1 av 4 låter, kanskje mer på Spotify og apple music er nå laget helt og fullt med AI.

Heldigvis fant jeg et godt tilbud på billige eksterne ssd disker så jeg har hamstra litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...