Gjest 22f92...70d Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Jeg har fått et nytt jobbtilbud som jeg i utgangspunktet tenker takke ja til, men lønnen er litt lavere enn ventet. Håper på å få økt den med 30-50 000. Noen spilleregler her for hvordan man legger opp til å forhandle lønn uten at det blir dårlig stemning? Er det så enkelt som å skrive en høflig mail og høre om de har noe å gå på når det gjelder lønn? Kan man komme med konkrete forslag? Spør for en venn, faktisk. Har ikke forhandlet lønn selv på lenge (foruten vanlige lønnsforhandlinger i eksisterende jobb), så tenkte jeg kunne høre her om noen har gode råd. Et annet spørsmål som har meldt seg er hvor lang betekningstid som er akseptabel når man får et tilbud. Har selv brukt å takke ja dagen etter, typisk, så er litt på tynn is her selv med å dele råd. Synes at å vente en uke virker litt lenge, skjønt det ble sagt at det ikke hastet. Anonymous poster hash: 22f92...70d
Salvesen. Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Jobbtilbud er en forhandling. Det er helt normalt å gå litt frem og tilbake på lønn og andre vilkår. Det kan dog stå en fagforening i veien eller lønnstabell i staten osv men da kan en ofte justere litt på tittel osv.
Jobs Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Spør høflig om det er mulig og forhandle om lønn.de burde være innafor.
Gjest 22f92...70d Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Takk for svar! Min venn fikk forhandlet opp lønnen med cirka 5 %. Ikke noe å rope hurra for, men bedre enn først tilbudt. Ingen avansert taktikk utover å spørre om de hadde noe mer å gå på når det gjelder lønn. Det er nok enklere å forhandle litt hardere om man har blitt forsøkt rekruttert og ikke selv er aktiv søker som i utgangspunktet svært gjerne vil ha jobben uansett. Anonymous poster hash: 22f92...70d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå