Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det min skyld at jeg forblir singel?

Gjest 9c480...f60

Anbefalte innlegg

Gjest 9c480...f60
Skrevet

En snart halvveis til 100 år gammal kar som har vært singel i nærmere 20 år. Null sex på 15 år. Det er en del som mener det er min egen feil. Bekjente sier jeg er for kresen på damer. Jeg skal si noe som kan virke total overfladisk men det er min egen personlige mening: Jeg synes ikke damer i slutten av 40 årene og oppover attraktive. Jeg liker helst yngre damer i 30-tallet. Spesielt de som ser fit og trent ut. Desverre så kan jeg ikke noe for det. Det er et ordtak som sier vi må like det vi ser først ikke sant? Men men. Hva sier folk her om dette? Er det min egen feil? 

Anonymous poster hash: 9c480...f60

Videoannonse
Annonse
Gjest 9c480...f60
Skrevet

M49 år igjen her. Må jeg forandre måten jeg tenker på om utseendet? Hvordan kan jeg gjøre dette? Det er tydeligvis at det er et problem som gjør at jeg er fortsatt alene....

Skrevet (endret)

Det som betyr noe er hva du bygger for deg selv, ikke om du fremdeles greier å imponere andre.

Enten det er sengegymnastikk eller forretninger er det lite som skjer uten at en selv tar initiativ. Hvis det plutselig kommer en hærskare av kvinner og stiller seg i kø, må du nesten ha vist frem noe som tiltrekker gullgravere.

Kvinner vil enten ha langsiktig trygghet eller umiddelbare goder som gaver, reiser, middager, status. Hvis du ikke er blant de mest populære der du ferdes, er det sannsynlig at du må opp med lommeboka. Hvis du er nærmere 20, kan du komme unna med å være godt selskap og morsom. Når det går mot 50, ikke fullt så mye.

Hvis jeg var deg hadde jeg heller fokusert på det som gir økonomisk avkastning og økt livskvalitet. Med mindre du blir eremitt, kan det komme kvinner inn i livet ditt når som helst. Likevel er det ikke hva du bør fokusere eller jakte på.

Endret av BadCat
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Gjest 9c480...f60
Skrevet
BadCat skrev (18 timer siden):

Det som betyr noe er hva du bygger for deg selv, ikke om du fremdeles greier å imponere andre.

Enten det er sengegymnastikk eller forretninger er det lite som skjer uten at en selv tar initiativ. Hvis det plutselig kommer en hærskare av kvinner og stiller seg i kø, må du nesten ha vist frem noe som tiltrekker gullgravere.

Kvinner vil enten ha langsiktig trygghet eller umiddelbare goder som gaver, reiser, middager, status. Hvis du ikke er blant de mest populære der du ferdes, er det sannsynlig at du må opp med lommeboka. Hvis du er nærmere 20, kan du komme unna med å være godt selskap og morsom. Når det går mot 50, ikke fullt så mye.

Hvis jeg var deg hadde jeg heller fokusert på det som gir økonomisk avkastning og økt livskvalitet. Med mindre du blir eremitt, kan det komme kvinner inn i livet ditt når som helst. Likevel er det ikke hva du bør fokusere eller jakte på.

Takk for rådet. Kanskje jeg skal oppsøke en terapeut eller psykolog for å gjøre noe med disse overfladiske tankene? 
M49 år. 

Skrevet

Det er ikke uten grunn at mange søker til Asia. Dessverre mye stigma og hat rundt dette fra vestlige, bitre kvinner. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest acdd7...f33
Skrevet

Alle har jo preferanser, og det er ikke crazy at du søker mot noen som er yngre.

Det finnes mange damer der ute som liker, tenner på, og føler trygghet, av age gaps. Så det skal du ikke ta så tungt. Du må bare finne de. ;)

Hvordan er det sosiale livet ditt da? Omgås du noe særlig damer, og i hvilke aldre?

Tanken min er at om du kanskje omgås litt mer med damer i 40+ alderen så vil du antageligvis se at disse også kan være sexy, eller tiltrekkende, pga. flere ting enn bare utseende. Men igjen, vi har jo forskjellige ting vi liker, sånn er det bare. Er ikke noe galt med deg for det.

På datingfronten så ville jeg kanskje frontet dette litt, for å skille deg ut, vise mer identitet, og kunne potensielt tiltrekke deg damer i en viss aldersgruppe. Altså ikke skrik det ut og gjør et stort nummer av det, men at det kan nevnes age gap i en bio/om meg-tekst.

Anonymous poster hash: acdd7...f33

Skrevet
Gjest 9c480...f60 skrev (På 23.5.2026 den 23.34):

Jeg synes ikke damer i slutten av 40 årene og oppover attraktive. Jeg liker helst yngre damer i 30-tallet.

jeg er et par år eldre enn deg og heller mot den samme meningen. Den forrige kjæresten min var 15 år yngre enn meg. Og jeg ser meg ikke tilbake mtp å date damer på min egen alder. Ser etter nye i aldersspennet 35-40 år. 

Skrevet

En snart halvveis til 100 år gammal kar som har vært singel i nærmere 20 år. Null sex på 15 år. Det er en del som mener det er min egen feil. Bekjente sier jeg er for kresen på damer. Jeg skal si noe som kan virke total overfladisk men det er min egen personlige mening: Jeg synes ikke damer i slutten av 40 årene og oppover attraktive. Jeg liker helst yngre damer i 30-tallet. Spesielt de som ser fit og trent ut. Desverre så kan jeg ikke noe for det. Det er et ordtak som sier vi må like det vi ser først ikke sant? Men men. Hva sier folk her om dette? Er det min egen feil? 

Hvorfor så opptatt av negative tanker om skyld og feil ?
Dette bidrar bare til å bygge ned ditt eget selvbilde.

Jobb heller for å trives og bygge deg selv opp.
Hverken menn eller kvinner blir attraktive av selvbebreidelser og selvmedlidenhet.

Skrevet

Spesielt de som ser fit og trent ut. Desverre så kan jeg ikke noe for det.

Tar som en selvfølge at du også er fit og ser trent ut?

Du er ikke alene om slike ønsker men sånn generelt så har endel menn ekstremt feilkonfigurerte speil i heimen.

• Liker 1
Gjest d058b...015
Skrevet
Gjest 9c480...f60 skrev (På 23.5.2026 den 23.36):

M49 år igjen her. Må jeg forandre måten jeg tenker på om utseendet? Hvordan kan jeg gjøre dette? Det er tydeligvis at det er et problem som gjør at jeg er fortsatt alene....

Spørsmålet du bør stille deg selv er egentlig. 
Vil jeg ha en partner i livet basert mest på utseende? Hvis Ja, da får du fortsette som du gjør.
Hvis nei, da kan du begynne å senke standarden, og ta heller tid til å bli kjent med mennesket og se om attraksjon opparbeider seg over tid.

jeg skjønner godt du vil ha en ung dame som man kan håpe rir deg til du ser stjerner, men sannsynligheten der er også veldig liten. Unge folk har mye mindre sex i dag enn det var før..Så trenden går andre veien enn det kanskje mange menn håper på.

Til syvende og sist får du bare unge damer som er fit som også matcher de seksuelle behovene du sikkert ser for deg hvis du har
1. Penger og status.
2. Veldig godt utseende, ( og noe penger/status men på mer jordnært nivå) 

Det finnes selvfølgelig noen som faller utenom, jeg kjenner personlig en som er 48, og har landet en 28 åring som ser helt gudommelig ut hvor hu i praksis er åpen for hva enn han vil gjøre selv etter 4 år sammen, og han har verken penger, utseende eller status..Men han er morsom da.  Men ja..vi som er rundt står der og tenker " hva faen..." når vi er sammen med de hehe.

Anonymous poster hash: d058b...015

Gjest 47f8e...24d
Skrevet

Det er ikke noe galt i å foretrekke yngre damer. Ren biologi det. Men du må ikke si det høyt foran damer. Menn i alle aldre synes damer i alderen 18-35 år ser best ut.

Anonymous poster hash: 47f8e...24d

Skrevet
Gjest 47f8e...24d skrev (4 minutter siden):

Det er ikke noe galt i å foretrekke yngre damer. Ren biologi det. Men du må ikke si det høyt foran damer. Menn i alle aldre synes damer i alderen 18-35 år ser best ut.

Anonymous poster hash: 47f8e...24d

Selvsagt men så går man og ser seg i speilet, ser du Georg Clooney eller noe lignende så OK, gjør du ikke kan du se på lommeboka, renner den over av penger, eller har du høy kulturell, økonomsk status? Kjendis? 

Har snakket med menn som har i femtiårene greid og dra unge kvinner, det var gøy en liten stund, men så inser du at de er en annen plass i tiden, ett sted han ikke var, og ikke alle gamlinger greier og henge med fysisk...

Skrevet

Jeg synes damer +40 blir for like sine eldre familiemedlemmer, sikkert bare noe jeg har opplevd selv men de mister sin egen identitet på ett eller annet punkt og blir som en av tantene sine f.eks. 

Alder er bare ett tall men hadde ikke orket selv og kun forholdt meg til om man er myndig. 

Jeg er 12 år eldre enn min forlovede og mor til mitt yngste barn var det vel 15+år aldersforskjell. Men alle over 25 ivertfall. 

Tror det er en dårlig ide å søke etter yngre som ett mål men valgte selv å gå ned på alder etter skilsmisse med en på samme alder. 

Ikke for å demotivere men man finner fort ut av om man blir snappet opp raskt eller avfeid om man stiller seg til rådighet. 

Jo raskere etter ett forhold man setter igang jo enklere er det men man trenger litt tid også.

Skrevet

Jeg fant ut at jeg forelsket meg i et barn jeg da...
Hun var vel bare 14 første gangen jeg så henne, men det er drøyt 50 år siden og vi elsker hverandre den dag i dag! 🙂
Sammen 17 mai for 50 år siden, forlovet 17 mai 5 år senere og giftet oss 17 mai 2 år etter dette! 😊  
Jada, måtte bare skryte! 🥰

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Woff skrev (2 timer siden):

Jeg fant ut at jeg forelsket meg i et barn jeg da...
Hun var vel bare 14 første gangen jeg så henne, men det er drøyt 50 år siden og vi elsker hverandre den dag i dag! 🙂
Sammen 17 mai for 50 år siden, forlovet 17 mai 5 år senere og giftet oss 17 mai 2 år etter dette! 😊  
Jada, måtte bare skryte! 🥰

Ikke mange av oss som holder sammen i årtier.
Det skal vilje, innsats og jobb til fra begge parter.
I dag er normalen uryddige forhold, stadige skilsmisser eller singel-liv, noe som ikke akkurat er optimalt.
Heia oss !

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
On 5/24/2026 at 7:55 PM, Guest 9c480...f60 said:

Takk for rådet. Kanskje jeg skal oppsøke en terapeut eller psykolog for å gjøre noe med disse overfladiske tankene? 
M49 år. 

Er det noe jeg har forstått, så er det at man må gi slipp på tankene om å passe inn. Bort med den tankegangen, så åpner mulighetene seg. Du kan ikke ta til takke med noen du ikke er interessert i. En terapeut kan ikke feministsnakke deg til å godta noe du vet du ikke blir lykkelig av. Du fortjener vel like mye som alle andre? Hvorfor skal et annet individ ha mer rett til å date noen i sin beste alder, men ikke du? Søk bort ifra denne dating-tilværelsen her på berget, er mitt råd. 👍

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...