Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør jeg slå av sosiale medier på 17 mai?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å feire alene. Familien er bortreist med vennene sine og den lille omgangskretsen jeg har er opptatt med sine familier. Så det blir null feiring for meg på nasjonaldagen. Det kommer nok hundrevis av mennesker i bunader med venner og kjærestene sine på SoMe den dagen. Da kommer jeg nok å merke at det kniper inni meg at jeg har ingen å dele med den dagen. Så bør jeg bare la vær og se på sosiale medier den dagen og heller bare finne på ting jeg ønsker å gjøre med meg selv? 

  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA! Hvor sosial er du mot de rundt deg med nesa i mobilen? Og med ørepropper også? 
Jeg har hatt samme jente i 50 år akkurat den 17. mai.. Ikke ødelegg ditt forhold til kjære ved å isolere deg i en mobil!
Ha en strålende dag! 😊

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest 2c715...a61
Skrevet
Woff skrev (15 minutter siden):

JA! Hvor sosial er du mot de rundt deg med nesa i mobilen? Og med ørepropper også? 
Jeg har hatt samme jente i 50 år akkurat den 17. mai.. Ikke ødelegg ditt forhold til kjære ved å isolere deg i en mobil!
Ha en strålende dag! 😊

En ide å lese det innlegget man svarer på  kanskje?

Anonymous poster hash: 2c715...a61

Skrevet
Gjest 2c715...a61 skrev (4 minutter siden):

En ide å lese det innlegget man svarer på  kanskje?

Beklager, her går alt i 110% akkurat nå og jeg svarte trådtittel, men selvsagt har du helt rett!
My bad, skal prøve å redusere stress og mas selvsagt, et innlegg fortjener et realt svar fa meg også!
Beklager til deg for denne feilen!

Skrevet
54 minutes ago, ForTheImperium said:

Jeg kommer til å feire alene. Familien er bortreist med vennene sine og den lille omgangskretsen jeg har er opptatt med sine familier. Så det blir null feiring for meg på nasjonaldagen. Det kommer nok hundrevis av mennesker i bunader med venner og kjærestene sine på SoMe den dagen. Da kommer jeg nok å merke at det kniper inni meg at jeg har ingen å dele med den dagen. Så bør jeg bare la vær og se på sosiale medier den dagen og heller bare finne på ting jeg ønsker å gjøre med meg selv? 

Hvor bor du? En nabo borte i veien for meg inviterer folk han ikke kjenner og som ikke har noen å feire med til 17. mai frokost. Kanskje det er sånne i nærheten av deg også, eller kanskje du kan være den personen selv?

  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
ForTheImperium skrev (57 minutter siden):

Så bør jeg bare la vær og se på sosiale medier den dagen og heller bare finne på ting jeg ønsker å gjøre med meg selv?

Som kjærester på 17 mai, som forlovet den 17 mai og gift den 17 mai HÅPER jeg at du ikke må isolere deg med mobilen!
Kom deg ut og nyt de flotte folkene vi har i landet, kos deg uten å være isolert akkurat denne ene dagen, du har jo kunnskaper om hvorfor dagen feires!
Beklager et forhastet svar over her! 🥰 😊

Som @Aetius skriver, hvor bor du? Kanskje du besøker oss (UTEN tlf..) her i Lillehammer?
Jeg tror du lett kan finne selskap denne dagen uansett om du kanskje har en diagnose som vi selvsagt ikke har noe med engang!

Ha en deilig nasjonaldag alle som leser her! 

Endret av Woff
  • Hjerte 2
Skrevet
Aetius skrev (1 time siden):

Hvor bor du? En nabo borte i veien for meg inviterer folk han ikke kjenner og som ikke har noen å feire med til 17. mai frokost. Kanskje det er sånne i nærheten av deg også, eller kanskje du kan være den personen selv?

Jeg bor i Bergen. Klarer nok ikke å eksponere meg og invitere ukjente hit. Har angst desverre. 

Skrevet
Woff skrev (1 time siden):

Som kjærester på 17 mai, som forlovet den 17 mai og gift den 17 mai HÅPER jeg at du ikke må isolere deg med mobilen!
Kom deg ut og nyt de flotte folkene vi har i landet, kos deg uten å være isolert akkurat denne ene dagen, du har jo kunnskaper om hvorfor dagen feires!
Beklager et forhastet svar over her! 🥰 😊

Som @Aetius skriver, hvor bor du? Kanskje du besøker oss (UTEN tlf..) her i Lillehammer?
Jeg tror du lett kan finne selskap denne dagen uansett om du kanskje har en diagnose som vi selvsagt ikke har noe med engang!

Ha en deilig nasjonaldag alle som leser her! 

Oi takk for invitasjonen men er bergenser her. 😊

  • Liker 1
Skrevet
ForTheImperium skrev (2 timer siden):

Jeg kommer til å feire alene. Familien er bortreist med vennene sine og den lille omgangskretsen jeg har er opptatt med sine familier. Så det blir null feiring for meg på nasjonaldagen. Det kommer nok hundrevis av mennesker i bunader med venner og kjærestene sine på SoMe den dagen. Da kommer jeg nok å merke at det kniper inni meg at jeg har ingen å dele med den dagen. Så bør jeg bare la vær og se på sosiale medier den dagen og heller bare finne på ting jeg ønsker å gjøre med meg selv? 

Skjønner deg godt! Slår selv av alt av SoMe rundt jul, nyttår og andre lignende dager. Det er dog etter eget ønske. Er ikke så sosial! 😉

  • Hjerte 2
Skrevet
Subara skrev (9 minutter siden):

Slå av SoMe men ikke diskusjon.no. Hvis du er alene 17. mai er det mye selskap i å skrive på forumet.

Tenkte å tilbringe tid her og på noen subs på reddit 😊

  • Liker 3
Skrevet
ForTheImperium skrev (12 timer siden):

Oi takk for invitasjonen men er bergenser her. 😊

Da vil jeg tro at det bør være mange som kanskje vil ha besøk av deg, Bergen, tross at byen krymper i regn er nok litt større enn Lillehammer (beklageligvis kan det nok regne her også i morgen!).
De over har jo rett, å ha på en pc med forumet her og nødvendige unnskyldninger er jo helt greit da, jeg tenkte meg at du hadde propper i øra og satt inne i et lite hjørne hele dagen! 😉😜
Men jeg skal ikke blande meg for mye i hva du eller andre gjør, jeg skal være god mot jenta mi som jeg har prøvd i 50 år i morgen!🥰💗

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
ForTheImperium skrev (14 timer siden):

Jeg kommer til å feire alene. Familien er bortreist med vennene sine og den lille omgangskretsen jeg har er opptatt med sine familier. Så det blir null feiring for meg på nasjonaldagen. Det kommer nok hundrevis av mennesker i bunader med venner og kjærestene sine på SoMe den dagen. Da kommer jeg nok å merke at det kniper inni meg at jeg har ingen å dele med den dagen. Så bør jeg bare la vær og se på sosiale medier den dagen og heller bare finne på ting jeg ønsker å gjøre med meg selv? 

Ikke alle som er ute på 17. mai er lykkelige, har livet på stell og føler seg tilfreds i livet. For meg er det en dag med forpliktelser, ikke samhold.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er mange år siden jeg selv har markert 17. Mai utover å henge ut flagget på morgenen og ned om kvelden. I mine yngre dager var jeg involvert i korps og opplevde hele 17. Mai som mest mas og en dag jeg helst ville bare ville bli ferdig med. Så nå er jeg bare gla det er en dag jeg kan gjøre minst mulig på. Årets 17. Mai blir nok brukt på å spille Forza Horizon 6. 

  • Liker 2
Skrevet
PosteMonopolet skrev (27 minutter siden):

Jøss, der kom det en sak på NRK som omhandler SoMe-galskapen på 17. mai.

https://www.nrk.no/rogaland/_alle_-skal-ha-botox-for-17.-mai-_-skylder-pa-sosiale-medier-1.17865612

 

– Det gjør kjempevondt.

Mateusz Maik, Botox-kunde

– På 17. mai skal jeg se på toget og ta masse bilder.

– Og se ung og fresh ut.

Ifølge avisa Dagens Næringsliv (2024) har bruken av Botox i Norge økt med 458 prosent de siste 10 årene.

----

Hva gjør folk når de blir enda eldre? Man klarer ikke bli rynkefri når man har nådd en viss alder.

----

– I fjor så vi en økning på 157 prosent i opplasting av data på 17. mai, sammenlignet med en vanlig dag.

Ellen C. Scheen, communications manager i Telia

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Hvis du er av den selvmedlidende typen, så ja - logg av.
Hvis du evner å glede deg over andre sine opplevelser og genuint er interessert i dine venner/familie - motsatt. 

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk lar seg påvirke så voldsomt over sosiale medier; at det er så "traumatisk" med en høytidsdag alene; at man føler man må beskytte seg selv for å bli såret over at man er alene.

De fleste som har levd en stund, har vært alene både en og flere ganger på en høytid eller to. Det er helt vanlig - og en del av livet. 

Og hvorfor er det så ille å være pålogga på en høytid? Du må jo ikke stirre på mobilen hele dagen heller. Og er det ikke kjekt, når du først er alene, å kunne ta del i familie/venners feiring litt på avstand? Jeg hadde følt meg enda mer alene; dersom jeg ikke hadde det "vinduet" åpent. På den måten blir jeg jo indirekte med på feiringen, og kan ta del i samtalen rundt det i ettertid - selv om jeg ikke fysisk var til stede. 

næh
Jeg blir selv hjemme i morra. Er bare glad jeg slipper å være med på noe som helst. :grin2:

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...