Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg som mann hevde å ha blitt voldtatt basert på dette?

Gjest 8f705...286

Anbefalte innlegg

Gjest 8f705...286
Skrevet

Fatter ikke helt hvor grensen går før en mann kan påberope seg å ha blitt voldtatt av en kvinne.

True med å stjele bilen hans hvis han ikke ser til hælvete å få reisning sporenstreks? At hun står overskrevs med kjevla eller annet kjøkkenutstyr..? Igjen, hvor går grensa? Jeg antar i de fleste tilfeller at mannen som blir voldtatt likevel er fysisk sterkere, hvis ikke dama er bryter, kickbokser o.l og med et mesterbelte.

Dette er ikke for å bagatellisere temaet, dette er bare helt personlig. Har aldri følt meg traumatisert av hendelsen og det skjedde for mange år siden, derfor jeg føler for synspunkter.

Kan jeg virkelig tillate meg å mene å ha blitt voldtatt her? For dette er IKKE en trollestory.

Jeg ble på et nachspiel dyttet inn på badet i hennes egen leilighet. Jeg kjente henne overhode ikke, hadde aldri vært i denne leiligheten før.

Hun slukket lyset og dro hardt av meg dressjakka og krevde med resten av klærne at jeg skulle hjelpe til, dyttet meg igjen, denne gangen ned på gulvet så jeg delvis slo knotten i dass-skåla. Himla godt at det gikk bra. Hun hadde sommerkjole uten noe under, var det planlagt dette her? Så ble det kvelertak faktisk. Jeg valgte å ikke gjøre motstand for jeg var ikke redd i det hele tatt, heller nysgjerrig på hvor langt hun ville gå. Og dermed satte hun seg overskrevs. 

Nå ble jeg, kanskje mot alle odds, ganske horny av dette så jeg hadde ikke problemer med å gi henne denne kravstore bestillingen. Det som var verre var var at hun klarte å holde meg ganske hardt igjen slik at jeg ikke fikk unngått å sprute inne i henne. Dette bekymret meg endel i ettertid. Dette var virkelig ikke mitt ønske.

Denne dama var i denne tiden visstnok sammen med en fyr, en fyr som ikke kunne gi henne barn. Dette fikk jeg vite i ettertid av en kompis som ikke bodde altfor langt unna henne, og han kjente henne og typen helt perifert. Timingen for fødsel stemte overens med dette (overgrepet? / voldtekten?)  Og på toppen av det hele hadde kompisen min sett sønnen (deres?), men først mange år etterpå.

Kompisen min lo meg da midt opp i trynet og hevdet " han har nøyaktig det samme gliset som deg".😁

Jeg er i dag ikke altfor bekymret for at "Tore på sporet" skal ringe på døra..😱 Og jeg er langt over tiden for at et barnebidrag kan kreves.

Så hva blir enden på visa her? Ble jeg faktisk utsatt for voldtekt eller en form for overgrep? Kan liksom ikke fatte det helt.. Føles ikke sånn.

Anonymous poster hash: 8f705...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du selv ikke villig hadde sex med kvinnen så var det voldtekt.

Det er det eneste som har noe å si.

Var du selv villig involvert.

• Innsiktsfullt 2
Gjest 8f705...286
Skrevet
Iki skrev (18 minutter siden):

Så lenge du selv ikke villig hadde sex med kvinnen så var det voldtekt.

Det er det eneste som har noe å si.

Var du selv villig involvert.

Nei, i utgangspunktet var ikke dette noe jeg ba om. Men med en slik voldsom behandling som jeg ikke hadde opplevd før ble jeg likevel pirret likevel. Eller så hadde jo ikke soldaten i buksa reist seg i giv akt.

La oss si: "først voldtatt, og deretter krav om barnebidrag i postkassa." Det ville vært et overgrep mot meg resten av livet.

Skrevet

Syntes du skal la saken ligge død,du har sannsynlig bert med og skape en ny verdensborger og lager du noe rabalder nå ,kan du ødlelegge for for den familien, og trygghet for din sønn videre i livet.La det ligge,voldtatt eller ikke burde ikke være et tema da du ble med på leken.

• Liker 1
Gjest 8f705...286
Skrevet
Jobs skrev (7 minutter siden):

Syntes du skal la saken ligge død,du har sannsynlig bert med og skape en ny verdensborger og lager du noe rabalder nå ,kan du ødlelegge for for den familien, og trygghet for din sønn videre i livet.La det ligge,voldtatt eller ikke burde ikke være et tema da du ble med på leken.

Har ikke tenkt til å gjøre noe som helst jeg. Luktet det det av innlegget? Jeg ville bare sjekke hvor grensene går. F.eks hva ligger i voldtekt og hva ligger i overgrep, hvor stor forskjell er det. Det finnes ikke vold i sovevoldtekter, så hvorfor kaller man det ikke soveovergrep?

Skrevet
Gjest 8f705...286 skrev (9 minutter siden):

Har ikke tenkt til å gjøre noe som helst jeg. Luktet det det av innlegget? Jeg ville bare sjekke hvor grensene går. F.eks hva ligger i voldtekt og hva ligger i overgrep, hvor stor forskjell er det. Det finnes ikke vold i sovevoldtekter, så hvorfor kaller man det ikke soveovergrep?

Fordi voldtekt er definert på den måten i loven. Voldtekt er å ha sex med noen uten deres samtykke.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Har ingenting å si om du ble opphisset av hendelsen.

Om du ikke var villig så var du ikke villig.

• Innsiktsfullt 2
Gjest bfd9b...35b
Skrevet

Jeg sliter med å se poenget med denne tråden. Det er mulig jeg tar feil, men det fremstår som et forsøk på å få til et "gotcha"-øyeblikk for å gå ut mot definisjonen på voldtekt. 

Anonymous poster hash: bfd9b...35b

Skrevet
Gjest 8f705...286 skrev (12 timer siden):

Eller så hadde jo ikke soldaten i buksa reist seg i giv akt.

Eller bare gjorde du det som ble forventet av deg så du ble ferdig med det? Det er enkelte menn som sier det samme om kvinner, hvorfor gjorde du ikke mer motstand liksom? En ereksjon er en helt normal fysiologisk reaksjon så det kan tolkes som refleks og ikke vilje, du får tenke litt mer over det, var dette noe du ville? Du tenker ikke med pikken, hva ville du? Finner du det svaret så har du svaret på spørsmålet ditt. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Gjest e43fc...085
Skrevet

Etter min mening, så lenge du var med dine fulle fem, og ikke sa nei, så kan det ikke betegnes som voldttekt. Du hadde hele tiden muligheten til å si stopp. Og som du selv sier, så ville du se hvor langt det gikk. Det blir like dumt som damer som hevder de ble voldtatt fordi de angrer dagen etter. Man må ta litt ansvar for egne handlinger også.

Anonymous poster hash: e43fc...085

Gjest 80657...25c
Skrevet

Slik du beskriver situasjonen ble du ikke voldtatt nei.

Vi kan si hva vi vil, men det er noe som heter stille samstykke, er det gråsone? Absolutt, derfor mange voldtekssaker går i vasken også. 
Hadde du sagt at du frøs til, følte at dette skjedde mot din vilje og du ikke klarte mentalt å si nei osv fordi du frøs til, igjen i en gråsone, men da hadde historien vært en annen. 

Ang sønnen din hadde jeg personlig spurt om å få ta en test, alle fortjener å vite hvem som bragte den inn i verden.
Ikke bare for det sosiale aspektet, men også sykdom, familie, historikk.

Anonymous poster hash: 80657...25c

Skrevet

Det korte svaret (som er min personlige tolkning). Nei, du ble ikke utsatt for en voldtekt/et overgrep.

Dette frikjenner på ingen måte en voldtekt. Voldtekt handler om hva som skjer i hodet ditt, ikke hvordan kroppen fysisk reagerer.

14 hours ago, Guest 8f705...286 said:

Nå ble jeg, kanskje mot alle odds, ganske horny av dette så jeg hadde ikke problemer med å gi henne denne kravstore bestillingen. 

Det at du blir tent betyr på ingen måte at dette er greit, men det er klart at som mann så må man være klar over at kvinner trenger et tydeligere signal på at man ikke vil dersom penis helt tydelig forteller noe annet. 

Dette derimot er soleklart frikjennende slik jeg ser det.

14 hours ago, Guest 8f705...286 said:

Jeg valgte å ikke gjøre motstand for jeg var ikke redd i det hele tatt, heller nysgjerrig på hvor langt hun ville gå. Og dermed satte hun seg overskrevs. 

Du velger jo å være med på dette. Ikke av frykt, ikke av handlingslammelse, men av nysgjerrighet. Dette er nok en historie du i ettertid angrer på, og ingen voldtekt/overgrep

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Det du beskriver var nok ikke voldtekt da det skjedde. Slik du beskriver det var du ikke ute av stand til å motsette deg den seksuelle omgangen. Det du beskriver er nok også i gråsonen for at hun "skaffet seg" den seksuelle omgangen ved "truende atferd", men da må man legge vekt på de reelle, opplevde maktforholdene dere i mellom. Du sier at at du ikke var redd i det hele tatt, heller nysgjerrig på hvor langt hun ville gå. Der ligger svaret ditt. Hun "skaffet" seg ikke seksuell omgang ved å true deg. Da var det ikke voldtekt. 

I dag er loven annerledes. I dag er det voldtekt om du "verken i ord eller handling har samtykket til" den seksuelle omgangen. Da er dette mer gråsone, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kan nok om dette (nye) straffebudet til å si noe klart om det. 

Du har lov til å føle at dette var et overgrep. Men hun kan ikke straffes for det, og kunne heller ikke vært straffet for det da det skjedde (du sier ikke nøyaktig hvor lenge siden dette er), fordi hun ikke brukte vold eller trusler på en slik måte at det "skaffet" henne den seksuelle omgangen. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

På den tiden dette skjedde (siden du sier det er uaktuelt med barnebidrag antar jeg det er mer enn 28 år siden) fastslo straffeloven 1902 § 192 at "den som ved vold eller ved å fremkalle frykt for noens liv eller helse tvinger noen til utuktig omgang [...] straffes for voldtekt". 

Terskelen for å skaffe seg utuktig omgang ved vold er ikke veldig høy, men det er ofte beskrevet som at gjerningspersonen må ha "overvunnet en alvorlig ment motstand". Siden du ikke gjorde motstand vil ikke dette ha vært voldtekt. 

Etter den nye voldtektsbestemmelsen fra 2025 er dette gråsonevoldtekt. Kriteriet for voldtekt etter ny lov er at du "verken i ord eller handling har samtykket til det". Med egne ord skriver du at du du ble "kanskje mot alle odds, ganske horny av dette så jeg hadde ikke problemer med å gi henne denne kravstore bestillingen". Da har du i handling samtykket til seksuell omgang. Samtykket ditt omfattet ikke ejakulasjon inni henne, og dette aspektet av handlingen utgjør da voldtekt. 

• Innsiktsfullt 4
Gjest 39ae8...b8d
Skrevet
Gjest 8f705...286 skrev (20 timer siden):

Nei, i utgangspunktet var ikke dette noe jeg ba om. Men med en slik voldsom behandling som jeg ikke hadde opplevd før ble jeg likevel pirret likevel. Eller så hadde jo ikke soldaten i buksa reist seg i giv akt.

La oss si: "først voldtatt, og deretter krav om barnebidrag i postkassa." Det ville vært et overgrep mot meg resten av livet.

Det er mulig å få reisning og orgasme under overgrep selv med frykt. Du skriver det ikke var noe du ba om. Var du med på det frivillig eller ikke? Hvis du ble kåt og gjennomførte akten aktivt og med lyst så er det ikke vel ikke veldig voldtektsaktig.

Anonymous poster hash: 39ae8...b8d

Gjest 8f705...286
Skrevet
Gjest 39ae8...b8d skrev (4 timer siden):

Det er mulig å få reisning og orgasme under overgrep selv med frykt. Du skriver det ikke var noe du ba om. Var du med på det frivillig eller ikke? Hvis du ble kåt og gjennomførte akten aktivt og med lyst så er det ikke vel ikke veldig voldtektsaktig.

Anonymous poster hash: 39ae8...b8d

Det er vel et uttrykk som heter "å bli tatt på senga?" Jeg hadde bare måpende munn tenker jeg, jeg skjønte jo ingenting av hvor dette skulle ende. Selvsagt kunne jeg ha feid henne av og vekk fra mr.baltazar og klinket hodet hennes i vaskeservanten. Jeg valgte å ikke gjøre det, så det er der jeg ikke ser grensen for overgrep eller voldtekt egentlig. Selv ikke med gråsone.

Ts

Gjest 8f705...286
Skrevet
Gjest 80657...25c skrev (11 timer siden):

Ang sønnen din hadde jeg personlig spurt om å få ta en test, alle fortjener å vite hvem som bragte den inn i verden.
Ikke bare for det sosiale aspektet, men også sykdom, familie, historikk.

Altså hadde du kanskje gjort det. Mange andre ikke, ikke minst fordi dette ikke var ønsket. Gutten vil etter all sannsynlighet aldri få vite noen ting som helst.

At jeg skal banke på døra der for å fortelle hvilken dysfunksjonell familie jeg er oppvokst i samt en cv av div kjønnssykdommer får jeg ikke til å rime.

Enda verre. Nevnte det ikke. Etter en god del år så jeg igjen dama og der gikk hun sammen med en gutt,(ca 10 år kanskje..) Min sønn?? Jeg rakk kun å se et sekund eller to der jeg gikk samtidig med de inn på en t-bane. Rammet av sjokk stupte jeg nærmest kråke ut av t-bane døren igjen. På den korte tiden måtte jeg bare konkludere med det kompisen min hadde sagt som hadde sett de for endel år tilbake. Ja, mye til felles med det gliset på den gutten gitt..

På den svært korte tiden fikk jeg også en følelse av de hadde det fint sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...