xlarge Skrevet onsdag kl 12:44 Skrevet onsdag kl 12:44 Jeg har i årevis videresendt inngående epost til en "hoved-epostkonto". Denne brukes bare på pc og har masssse eposter. De epostkontiene som videresender inngående eposter brukes i utgangspunktet på iphoner og ipad. Nå har jeg for mye GB på alle epostkontiene og holder på å rydde opp, men leter etter et verktøy som kan gjøre at jeg slipper å gjøre det manuelt. Det er veldig mye bilder og videoer fra familien og de utgjør nok 90% av GB-ene. Disse vil jeg ha et annet sted enn som vedlegg i eposter. Det er altså to formål, 1) Ta vare på ett eksemplar av bilder og videoer og 2) Fjerne duplikater av eposter inkl. vedlegg. Er det noen smarte hoder her som kan foreslå løsninger for meg?
trn100 Skrevet onsdag kl 19:37 Skrevet onsdag kl 19:37 (endret) Du trenger egentlig ikke spesielle verktøy for å rydde i e-postene dine. Informer venner og familie om din "viktige" e-post adresse slik at de bruker den og så sjekker du innimellom "søppelposten" for å se hvem som fremdeles bruker feil adresse. Doble filer/bilder finnes det andre verktøy for. Endret onsdag kl 19:37 av trn100 1
xlarge Skrevet i går, 13:53 Forfatter Skrevet i går, 13:53 Takk for svar, men. Jeg har som nevnt en hoved-epostadresse, men da jeg synes det er nyttig å lagre langt bakover, er det mange eposter. Veldig greit når jeg lurer på noe. Da dette blir for mye for iphone og ipad har jeg annen epostkonto mest for familiebruk. Der er det mye bilder. Litt dumt kanskje, men jeg videresender automatisk fra denne til hovedpostkontoen. Altså har jeg epostene begge steder, ja i praksis både på iphone og ipad i tillegg til stasjonær pc. Det kompliserer ytterligere at kona ofte får kopi av epostene fra familien til sin ipad. Så lagt finnes altså samme epost 4 steder. Konas epostkonto inneholder av og til eposter med bilder som jeg ikke har fått ellers. Målet er å få bilder over på pc for sortering og tilbake til både konas og min egen ipad via itunes. (Alle epostkontiene er på mitt eget domene).
ilpostino Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden hva med å sortere e-postene ved vedlegg, lagre vedleggene du vil ha og slette e.postene? 1
xlarge Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden ilpostino skrev (28 minutter siden): hva med å sortere e-postene ved vedlegg, lagre vedleggene du vil ha og slette e.postene? Ja, det er målet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå