Gå til innhold

Noen som har hamstra brus på Rema?

Tussi

Anbefalte innlegg

Skrevet
BadCat skrev (41 minutter siden):

Det kan ta flere tiår før man betaler prisen for det man gjør dag.

Jeg har betalt, med en idiotisk overvekt på 140 kilo, men har nå halvert dette, 70 kilo er greit nok og da er sukkerfritt mye av grunnen!

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi likevel er på emnet, vil jeg slå et slag for Grans Cola X. Som er Grans/Remas versjon av Coca Cola Light. 

Den vant i en stor blindtest av sukkerfrie Cola-varianter, og jeg har alltid synes den har vært bedre enn både Coca Cola Light/Zero og Pepsi Max (men smaken er som baken). Også unngår man å støtte et erkeamerikansk selskap som Coca Cola. Og mye rimeligere.

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Sukkerfri brus smaker ikke noe godt, den beste som er nesten sukkerfri er Mozell light. Har kjøpt meg noen bokser vanlig cola siden det var så billig. Kanskje jeg drikker en boks i måneden. 

Aldri skjønt hvorfor folk heller innpå med slikt, er ikke noe bra for kroppen. Kullsyremaskin er veldig kjekt, ha i en skvett juice for smak.

Skrevet
^fmj skrev (14 minutter siden):

Aldri skjønt hvorfor folk heller innpå med slikt, er ikke noe bra for kroppen.

Avhengighet.

Selv drikker jeg Battery (nesten) hver dag. Vet at det ikke er optimalt, men er man hekta, så er man hekta...

For å svare på spørsmålet i trådtittelen : Nei, det har jeg ikke.
For det første handler jeg stort sett bare på Kiwi.
For det andre kjøper jeg alltid varer når jeg har lyst på/trenger det. Om det er på tilbud eller ei, har ingen betydning.

Skrevet

Problemet med slike tilbud, er at konsumet blir større - fordi tilgjengeligheten er der.
Så man "tror" man sparer masse. Men i realiteten; så vil man bare drikke mer...

Er selv glad i brus, Battery og alt det skvipet der. Men det blir i mitt hode helt feil å kjøpe store mengder inn bare fordi det er billigere enn normalt.

Jeg ser blant annet når Coop OBS har kampanje på Pepsi Max (rettere sagt; det er bryggeriet som kjører kampanjer...) - folk triller jo ut handlevogner fulle med væske som har 0,- næringsverdi. Jeg forstår ikke at folk ikke blir flau av slikt.

Skrevet
Milhouse85 skrev (3 minutter siden):

Jeg ser blant annet når Coop OBS har kampanje på Pepsi Max (rettere sagt; det er bryggeriet som kjører kampanjer...) - folk triller jo ut handlevogner fulle med væske som har 0,- næringsverdi.

Pepsi Max er svært avhengighetsskapende, mye mer enn andre coladrikker. Grunnen til det er at Pepsi Max har et mye større koffeininnhold. Og når man blander denne store mengden koffein med den søte smaken av søtningsmiddel, så gjør det avhengigheten større enn om man bare drikker kaffe.

Sleipt, men ikke ulovlig.

Jeg drikker alt for mye cola (Grans Cola og Cola X), men testet meg selv nylig og kuttet det helt ut i en uke, og det gikk helt fint. De som drikker mye Pepsi Max rapporterer derimot at det ikke går, at de får hodepine, føler seg uvel, uopplagte....

• Hjerte 1
Skrevet
Lenvar skrev (5 timer siden):

Når vi likevel er på emnet, vil jeg slå et slag for Grans Cola X. Som er Grans/Remas versjon av Coca Cola Light. 

Den vant i en stor blindtest av sukkerfrie Cola-varianter, og jeg har alltid synes den har vært bedre enn både Coca Cola Light/Zero og Pepsi Max (men smaken er som baken). Også unngår man å støtte et erkeamerikansk selskap som Coca Cola. Og mye rimeligere.

Støttes! Begynte å kjøpe den for over et år siden, og har ikke kjøpt noe annet siden.

Smaker helt kurant, er har grei pris og man støtter norsk næringsliv.

Skrevet
Milhouse85 skrev (2 timer siden):

Problemet med slike tilbud, er at konsumet blir større - fordi tilgjengeligheten er der.
Så man "tror" man sparer masse. Men i realiteten; så vil man bare drikke mer...

Er selv glad i brus, Battery og alt det skvipet der. Men det blir i mitt hode helt feil å kjøpe store mengder inn bare fordi det er billigere enn normalt.

Jeg ser blant annet når Coop OBS har kampanje på Pepsi Max (rettere sagt; det er bryggeriet som kjører kampanjer...) - folk triller jo ut handlevogner fulle med væske som har 0,- næringsverdi. Jeg forstår ikke at folk ikke blir flau av slikt.

Noen har litt selvkontroll også da.

Skrevet (endret)
Atib Azzad skrev (8 timer siden):

Vann er blant alternativene du ikke drikker?!

Ja, naturleg det når en har dårleg råd. Eller var det omvendt? 😅 

Kjenner til en del personer som ikkje er så gode på økonomien, slike som lev heile livet fra hand til munn. Der en 200 lapp brenne så jævligt i lomma at det er uråd å styre. 

Ser aldri desse ete nistepakke heimafrå, drikke vatn gå/sykle osv. Men ferdigmat, dagligvarer/røyk/snus fra bensinstasjon, enorme mengder med brus og/eller energidrikk. Nokon seier at det ikkje er dårleg for kroppen. Sist eg sjekka så er tenner ein del av kroppen og desse påvirkast av kolsyre. Sukker eller ei. 

No får eg sikkert kjeft. 

Svar på spørsmålet, nei. Eg får 1-3 Cola av Stordalen såpass mange gongar i løpet av eit år at det dekka årsbehovet og vel det. 

Sukkerfri brus/energidrikk drikke eg ikkje. Heller ikkje labratoriesaft. Kun juice/Lerum solbærsirup/melk/vatn/kaffi. Sukkerfri brus tømmer eg i vasken om eg får det i hus. 

Endret av locked
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Tussi skrev (11 timer siden):

Det er 50% tilbud på små brus fra Coca Cola. Har handlet en del, og skal handle litt til idag, bilde kommer da

Andre som har slått seg løs? Det er siste dag idag

Det tilbudet har gått meg hus forbi, eller så finnes det ikke her jeg bor. Hva var prisen?

Jeg handler derimot inn et par esker med bokser fra eurospar. De tok 4,30 per boks.

Skrevet
Simen1 skrev (Akkurat nå):

Det tilbudet har gått meg hus forbi, eller så finnes det ikke her jeg bor. Hva var prisen?

Jeg handler derimot inn et par esker med bokser fra eurospar. De tok 4,30 per boks.

En 0.5l flaske var ca 10kr, og en pakke med 10 bokser fanta zero var 35kr, men det varte kun mandag til onsdag

Skrevet (endret)
Milhouse85 skrev (3 timer siden):

Tja, jeg har alltid brus i huset, men holder likevel konsumet til 1-2 bokser per uke. Eneste forskjellen her er at jeg sparer litt penger på å bunkre opp når det er på tilbud. Noe jeg er flink til å gjøre med mye annet også.

fwj__ skrev (49 minutter siden):

Brus? Er dere 14 år eller yngre?

Jeg er lei av øl, det brukes i helt ulike settinger, det er langt dårligere for helsa og jeg liker å ha friheten til å kunne hoppe i bilen på impuls og dra på besøk, kjøpe noe på finn eller bli med på ting som skjer når noen plutselig ringer og ber meg med. Du er kanskje for ung til å forstå. Det er sånn det blir når du får rast fra deg .. ;) 

Lenvar skrev (8 timer siden):

Helt enig! Jeg har kjøpt flere 1,5L varianter fra Grans fast for å slippe å sponse amerikanerne og helt ærlig så smaker jeg ikke forskjell på Cola X og Coca Cola Light. De har vært dyktige til å etterligne oppskrifta.

Endret av Simen1
Skrevet

Noen trenger det nok til 17. mai. Har ikke selv benyttet tilbudet. 

Det gir vel en luksusfølelse å åpne en boks med et klikk, og helle i seg den sprudlende væsken.

Men i senere år har jeg sett mer på alternativ brusbruk, som å anvende den i renhold. 

Skrevet

Sjekket dette med innhold av koffein, mengden er ikke oppgitt på brus, men der står koffein på innholdslisten om der er det.

Urge: 2,9 mg / 100 ml (ca. 14,5 mg per 0,5 L)
Coladrikker: 10 mg / 100 ml (f.eks. Coca-Cola)

Pepsi Max 12 mg / 100 ml (I følge Ringnes)
Energidrikker: 32 mg / 100 ml (standard)

Filterkaffe/Traktekaffe: 40–60 mg / 100 ml

Skrevet

Tok en sjekk på sukker mengden også (tall fra Google Ai). Men om en drikker sukkerfri brus så slipper en sukkeret.

Sukkerinnhold (estimert per 100 ml / 1 dl)

Brus (med sukker): ca. 10–11 gram. En halvliter (0,5 l) inneholder ca. 50-55 gram sukker.
    Vørterøl: ca. 7–10 gram. Vørterøl har et høyt sukkerinnhold, på linje med brus, fordi det ikke er gjæret ut.
    Saft (blandet): Varierer sterkt, men typisk 5–10 gram i ferdig blandet saft.
    Alkoholfritt øl: ca. 2,5 gram. Mye lavere enn vørterøl og brus.
    Vanlig pils (4,5 %): Lavt sukkerinnhold (restsukker), men høyt kaloriinnhold pga. alkohol

Skrevet (endret)
Svein M skrev (16 minutter siden):

Filterkaffe/Traktekaffe: 40–60 mg / 100 ml

Her må man ta med at man drikker langt mindre kaffe enn en halvliter slengen. Jo sterkere kaffe, desto minde mengde. En enkel espresso-shot er bare ca 35 ml. Enkel eller dobbel shot er utgangspunktet for mange utblandede kaffevarianter som latte, macchiato, cappuchino osv.

Endret av Simen1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...