Gå til innhold

Noen som har hamstra brus på Rema?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 50% tilbud på små brus fra Coca Cola. Har handlet en del, og skal handle litt til idag, bilde kommer da

Andre som har slått seg løs? Det er siste dag idag

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
onkel_jon skrev (4 minutter siden):

Kjøpt litt men literprisen blir for drøy, greit å ha til selskap og sånn men billigere over grensa for boks brus

Ja, litermessig er det like fullt ikke billigere enn store flasker.... Jeg synes de små flaskene er fine å ha i veska når jeg skal ut. Men du har et godt poeng der

Skrevet
BadCat skrev (17 minutter siden):

Nei, slikt skal man ikke putte i kroppen enten det er halv pris, gratis eller betalt.

Godt vi har moralens vokter på plass i denne tråden...

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
RookieNO skrev (24 minutter siden):

Selv om han brukte ordet "man", så tolker jeg ham som at han kun taler for seg selv, som portvokter for sin egen kropp, og at han svarer konkret på TS sitt spørsmål med en personlig begrunnelse for hvorfor han ikke har hamstret brus.

Blir alle som svarer "nei" på TS sitt spørsmål med begrunnelse i brusens negative helseeffekter å anse som avarter av "moralens vokter"? Er alle som er opptatt av egen helse ikke velkommen til å svare?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
35 minutes ago, RookieNO said:

Det er egentlig godt at vi har sånne. Den normaliseringen av bruskonsum som har skjedd de siste 20 årene er helt vill.

Folk tror at daglig inntak av brus er helt vanlig, men det er et relativt nytt fenomen skapt av bransjen og reklame folk.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
WiiBoy skrev (6 minutter siden):

Det er egentlig godt at vi har sånne. Den normaliseringen av bruskonsum som har skjedd de siste 20 årene er helt vill.

Folk tror at daglig inntak av brus er helt vanlig, men det er et relativt nytt fenomen skapt av bransjen og reklame folk.

Nå er ikke brus det samme.

Du skal drikke ganske store mengder sukkerfri brus hver dag før det er skadelig.

Skrevet
sedsberg skrev (1 time siden):

Heldigvis er det ikke vanskelig å drikke store mengder diabetikerbrus hver dag. Det er jo i prinsippet vann med smak og kullsyre.

Flott svar, heldigvis! 
Jeg må innrømme at kona og jeg gikk fullstendig av hengslene og kjøpte MYE! Veldig mye.
Sverige er ikke alternativ i det hele tatt og vi har Æ-rabatt i tillegg så 14kroner for en liter med sukkerfritt drikke er fint når man har dårlig råd og ikke bruker mange alternativer til drikke, verken kaffe, vann, saft eller melk.. 
Og med min diagnose, Diabetes 2 så er sukker ikke velkommen her.

Skrevet
3 minutes ago, Woff said:

Flott svar, heldigvis! 
Jeg må innrømme at kona og jeg gikk fullstendig av hengslene og kjøpte MYE! Veldig mye.
Sverige er ikke alternativ i det hele tatt og vi har Æ-rabatt i tillegg så 14kroner for en liter med sukkerfritt drikke er fint når man har dårlig råd og ikke bruker mange alternativer til drikke, verken kaffe, vann, saft eller melk.. 
Og med min diagnose, Diabetes 2 så er sukker ikke velkommen her.

Vann er blant alternativene du ikke drikker?!

Skrevet
Atib Azzad skrev (Akkurat nå):

Vann er blant alternativene du ikke drikker?!

Flott at du kan lese!  😜  Jeg bikker 67 år og har drukket brus siden jeg var 10-12 år gammel...

Skrevet

Og kona som er to år yngre og som har vært dama mi i 50 år nå drikker stort sett bare brus.. Er vi så spesielle? 
Jeg VET at jeg bør drikke vann og skal gjøre en stor satsing på det!

Skrevet
Woff skrev (13 minutter siden):

Og kona som er to år yngre og som har vært dama mi i 50 år nå drikker stort sett bare brus.. Er vi så spesielle? 
Jeg VET at jeg bør drikke vann og skal gjøre en stor satsing på det!

Å drikke bare brus er nok ikke heldig.

Skrevet (endret)
kåre b skrev (18 minutter siden):

Å drikke bare brus er nok ikke heldig.

Neida, ingen er så dumme at de tror det, men å leve til du fyller 67 er vel heller ikke fornuftig! 🙂

Selvsagt lever jeg ikke kun av brus, jeg drikker saft, juice, te, kakao og melk (alkoholholdige drikker orker jeg ikke lenger grunnet Ozempic!), men hovedtyngden er Cola sukkerfri (Litt grunnet Diabetes2). Jeg begynte min brus-kariære med Cola vanlig sukker, da eksisterte vel ikke andre søtstoffer, og vet jo at dette er et ultraprosessert stoff vi alle bør styre unna, men jeg tror neppe at det er det som vil bringe meg til en 'tidlig' grav! 😎😋

Endret av Woff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...