Gjest ad032...5ff Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Jeg kan ikke noe for det, men jeg kikker ofte på SoMe på andre mennesker. Sammenligner meg med de og sier til meg selv hvor bra deres liv er i forhold til mitt. Dette er patetisk men jeg er 43 år og ser på mennesker i slutten av 20 årene til begynnelsen av 30 årene. Både damer og menn, men mest damer. Det har noe med at jeg har ikke så mange venner og er stort sett alene i hverdagen. Må jeg slutte med dette? Anonymous poster hash: ad032...5ff
kremt Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Du ser et glansbilde, en fasade. Du ser stort sett alt det positive de har i livet, ofte er deler av dette falskt eller pyntet på. Sannheten er mer nyansert, alle har sine problemer. 3 1
joandreas Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Bedre bruke tiden på noe annet. https://www.helpguide.org/mental-health/wellbeing/social-media-and-mental-health
Dragavon Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai kremt skrev (18 timer siden): Du ser et glansbilde, en fasade. Du ser stort sett alt det positive de har i livet, ofte er deler av dette falskt eller pyntet på. Sannheten er mer nyansert, alle har sine problemer. Dette. Å sammenligne seg sjølv med det andre poster på some er å ødelegge seg sjølv. 1
Gjest ef746...07f Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Ta en tur på café på Frogner en ukes tid. Sett deg ned, med en kaffe og bolle hvis du liker det..Ikke ta opp telefon..bare stirr løst rundt i lufta. Overhør samtalene damene har. Det går fra sutring, klaging, grining..Til 2 sekunder pose for en selfie med venninna og kaffekoppen hvor de skriver #blessed#friends4lyfe#dyrkaffejegikkeharrådtilsånnegetnlig#venninner#bestelivet Og rett tilbake sutring over at mann nr 15 hittil i år tømte seg i henne og ikke svarer på meldingene hennes. Litt dramatisk for å vise effekt..Poenget er som andre sier..SoMe er fasade for de med lav til ingen selvtillit. De bruker det rett å slett for å lyve til seg selv for å føle seg bedre, og mange har gjort det så lenge og mye at de selv tror på det. Ergo derfor fortsetter det så lenge andre føler det samme. Anonymous poster hash: ef746...07f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå