Gå til innhold

Talkmore slutter med kontantkort/forhåndsbetalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår det slik at de som allerede har kontantkort kan fortsette og bruke dette, men nye kunder vil de ikke ha.

Norske operatører blir bare dårligere og dårligere.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Complexity skrev (11 minutter siden):

6.4% av mobilkunder i norge bruker kontantkort (ifølge AI)

Er vel for lite etterspørsel desverre..

Ja, det blir jo ikke mer etterspørsel når operatørene gjør det så vanskelig å skaffe heller. Prisen gjør det jo allerede lite attraktivt. 

Skrevet
14 minutes ago, kremt said:

6 % syns jeg høres mye ut, langt mer enn jeg trodde. 

Er vel gjerne barn eller folk med betalingsannmerkinger som bruker det i hovedsak.
Samt folk som er her bare en kort periode for sesongarbeid eller lignende.

Men jeg var og litt overasket over at det var så mange ja

Skrevet (endret)
kremt skrev (23 minutter siden):

6 % syns jeg høres mye ut, langt mer enn jeg trodde. 

Ca. 5,4% (237 000) av nordmenn over 18 år har minst en betalingsanmerkning. Så 6,4% passer nokså bra med det da disse ikke vil kunne tegne abonnement. 

Endret av Føniks
  • Liker 1
Skrevet
Complexity skrev (5 minutter siden):

Er vel gjerne barn eller folk med betalingsannmerkinger som bruker det i hovedsak.
Samt folk som er her bare en kort periode for sesongarbeid eller lignende.

Men jeg var og litt overasket over at det var så mange ja

Kjenner flere eldre med kontantkort da de ikke har databruk heller.

• Liker 1
Skrevet
Trulss skrev (50 minutter siden):

Kjenner flere eldre med kontantkort da de ikke har databruk heller.

Jeg også, kontanktkort kan også benyttes som reserveløsning / beredskap, altså tilgang til et annet nett enn hovedabo.

• Liker 1
Skrevet
6 minutes ago, mandela said:

Jeg også, kontanktkort kan også benyttes som reserveløsning / beredskap, altså tilgang til et annet nett enn hovedabo.

Som beredskap er det vel ikke så gunstig siden man må fylle på det hver 15 måned minst hvis ikke sperres nummeret.

• Liker 1
Skrevet
Complexity skrev (Akkurat nå):

Som beredskap er det vel ikke så gunstig siden man må fylle på det hver 15 måned minst hvis ikke sperres nummeret.

Du må vel også strengt tatt både bytte ut lagret vann, mat og lade batterier & batteriholdinge produkter fra tid til annen. Beredskapslager må vedlikeholdes.

• Liker 1
Skrevet

Når mobiltelefonene kom så var det gull med kontantkort, da det ikke var noen andre muligheter, foreldre vill gjerne ikke ha  tellerskritt og sms fra tenåringen på sin egen regning.

I dag tenker jeg alle foreldre betaler for ungens mobil abonnement, i bytte mot arbeid i hjemmet, hvertfall fram til de får sin egen jobb. Kjipt for de som ikke er kredittverdig og har backup i form av foreldre eller andre som kan stå som eier av abonnementet

Skrevet

Jeg ser onecall forhåndsbetalt gir samme pris og muligheter for bruk som abonnement med krav om kredittsjekk. Forskjellen er at man betaler på forhånd istedet for etterskudd. Frem til 15 april fikk man bestilt 100 GB til 299 også med forhåndsbetalt hos OneCall. At dyre og dårlige talkmore gir seg med kontantkort er vel bare like greit...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Brukte Happybytes i sin tid for rimelig abo, men når de skrudde opp prisen gikk jeg over til OneCall kontantkort som har fungert bra siden. Fungerer greit med data av og til for f.eks Vipps, nettbank og brower.

Skrevet
Complexity skrev (15 timer siden):

Det er vel bedre å måtte betale 50 kr året enn å betale full månedsavgift?

Kynxx skrev (13 timer siden):

Jeg ser onecall forhåndsbetalt gir samme pris og muligheter for bruk som abonnement med krav om kredittsjekk. Forskjellen er at man betaler på forhånd istedet for etterskudd. Frem til 15 april fikk man bestilt 100 GB til 299 også med forhåndsbetalt hos OneCall. At dyre og dårlige talkmore gir seg med kontantkort er vel bare like greit...

Onecall er vel noe dyrere når det gjelder tellerskritt og oppstart. Dessuten har Talkmore fri bruk av ringeminutter til andre Talkmorekunder.

Så kan jeg også nevne at Talkmore har stengt mine 4G+ routere uten noen fornuftig forklaring. Disse virker fint hos andre operatører. Synes egentlig det er helt greit at Talkmore forsvinner fra markedet.

Skrevet
Føniks skrev (17 timer siden):

Ca. 5,4% (237 000) av nordmenn over 18 år har minst en betalingsanmerkning. Så 6,4% passer nokså bra med det da disse ikke vil kunne tegne abonnement. 

At ein ikkje får teikne abonnment med betalingsanmerking er eit valg som teleselskapa tek, basert på risikoen for at rekninga ikkje blir betalt. Selskapet som kredittvurderer gir søkaren ein score, så er det teleselskapet som vurderer om dette er ein kunde dei vil ha eller ikkje.

Eg er spent på om utfasinga av kontantkort også medfører at teleselskapa blir meir liberale med å tilby abonnement til folk med betalingsanmerkningar. Mange abonnement har blitt såpass billige (og med forholdsvis få direkte kostnadar for teleselskapet), så riskoen dersom kunden ikkje er klarer å betale dei 199 kronene som abonnementet kostar har blitt mykje mindre. Det er ikkje lenger slik at den som ringer og tekster mykje pådreg seg større rekning enn fastprisen.

Skrevet
4 hours ago, Trulss said:

Det er vel bedre å måtte betale 50 kr året enn å betale full månedsavgift?

Om det bare er ett simkort man skal ha liggende og ikke bruke så er det vel det ja.

Skrevet (endret)

For min del handler det mer om å ikke sløse. Hvorfor betale masse i abo for en tjeneste jeg ikke bruker. Billigere med kontantkort hvis bruken er begrenset, selv med relativt høy minuttpris og data.

De som ikke får mobilabo pga mislighold er nok en stor andel av kundemassen de også, logisk sett.

Edit: Spør legen Torkil Færø hva som skjer når du forteller folk genuint hva de burde gjøre; de blir sinte og forteller han at han er en dårlig lege.

Endret av vidor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...