Gå til innhold

Tips til shopping i Berlin – hva bør man kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal til Berlin snart og lurte på om noen her har erfaring med shopping der.

Hva er det egentlig verdt å kjøpe i Berlin innen:

• hus & hjem
  • ting til barn
  • ting til katt / kjæledyr
  • eller andre ting

Er det noen spesifikke butikker dere anbefaler?

Tar gjerne imot både tips om vanlige ting og litt mer unike funn 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om jeg har vært i Berlin mange ganger er det ikke noe spesielt jeg handler der. tyskere generelt er mye flinkere til kjøtt enn man er i Norge, så kanskje tatt med noen pølser. Du må definitivt prøve Currywurst. Det er en lokal rett som er fra Berlin. er helt klart favoritten av pølser. 

Selv kjøper jeg Duplo (sjokolade, Knoppers (kjeks) og Fanta med dragefrukt og kiwi (som man ikke får tak i i Norge).

Skrevet
ilpostino skrev (52 minutter siden):

Selv om jeg har vært i Berlin mange ganger er det ikke noe spesielt jeg handler der. tyskere generelt er mye flinkere til kjøtt enn man er i Norge, så kanskje tatt med noen pølser. Du må definitivt prøve Currywurst. Det er en lokal rett som er fra Berlin. er helt klart favoritten av pølser. 

Selv kjøper jeg Duplo (sjokolade, Knoppers (kjeks) og Fanta med dragefrukt og kiwi (som man ikke får tak i i Norge).

Takk for tips! 😊
Currywurst og snacks høres bra ut, men jeg er egentlig mest ute etter tips til shopping innen hus & hjem, ting til barn eller katt.

Er det noen som har erfaring med butikker i Berlin som har noe innen det, eller steder det er verdt å sjekke ut?

Skrevet
kittycat skrev (2 minutter siden):

jeg er egentlig mest ute etter tips til shopping innen hus & hjem, ting til barn eller katt.

Vet, men jeg kom med noen innspill fra sidelinjen åkke som  ;)

Jeg flyttet forresten tråden din til reise-delen av forumet slik at du forhåpentligvis får mer tips på hva du faktisk spør etter. 

Skrevet
ilpostino skrev (1 time siden):

Vet, men jeg kom med noen innspill fra sidelinjen åkke som  ;)

Jeg flyttet forresten tråden din til reise-delen av forumet slik at du forhåpentligvis får mer tips på hva du faktisk spør etter. 

Jeg har ikke vært så mye her inne, så jeg så litt sent at jeg burde lagt det i en annen kategori.🙃

Skrevet

Ting til interiør blir raskt en utfordring når man skal ha dette transportert til Norge.

Et sted som tradisjoinelt har bredt utvalg er DeKaWe som tilsvarer gamle Sten&Strøm i Oslo, El Corte Ingles i Spania eller Macys i USA. Du finner nye spennende innen mange kategorier, men det er høy pris. Skal du gjøre et godt kjøp og du vet merke og produkt må du gjøre mer spisset research. Outlets som man finner utenfor byen er nesten bare for klesbutikker. 

Ellers har Berlin mange bra museer.

Og fra Tyskland bruker jeg alltid legge opp et lite lager med BiFi currywurst eller hot dog i reisesekken min. De er nesten evigvarende og sparer meg for tid under reise.

Skrevet

Når det kommer til pris, kommer det an på hvilke butikker man drar til. Jeg skal hovedsakelig handle en del på Primark og lignende butikker med bra priser. Når det gjelder plass i bagasjen, tror jeg ikke det blir et problem når det kommer til dekor til hjemmet. Vi skal reise hjem med fire kofferter og håndbagasje. Det eneste jeg er litt redd for, er ting til barnet som tar mer plass, som for eksempel en SleepCarrier, siden den tar en del plass.

Skrevet
kittycat skrev (3 timer siden):

Når det kommer til pris, kommer det an på hvilke butikker man drar til. Jeg skal hovedsakelig handle en del på Primark og lignende butikker med bra priser. 

Jeg prioriterer knallhard for å kunne bruke penger på reise og kjenner derfor godt til Primark, C&A (KlamottenAnton kaller en tysk venn dem, det er en tysk variant av fillefrans) og Lager 157 i Norge. Er man selektiv kan man finne bra ting hos dem alle.

Skrevet
robertaas skrev (14 minutter siden):

Jeg prioriterer knallhard for å kunne bruke penger på reise og kjenner derfor godt til Primark, C&A (KlamottenAnton kaller en tysk venn dem, det er en tysk variant av fillefrans) og Lager 157 i Norge. Er man selektiv kan man finne bra ting hos dem alle.

Det er mulig at prisnivået er ganske likt hos Lager 157 og Primark, men utvalget er mye bedre hos Primark.

Skrevet

VW selger currywurst i Tyskland. Så du kan jo vurdere en pakke eller to derfra. Definitivt en kuriositet å ta med på grillings i Norge.

Skrevet
Føniks skrev (8 minutter siden):

VW selger currywurst i Tyskland. Så du kan jo vurdere en pakke eller to derfra. Definitivt en kuriositet å ta med på grillings i Norge.

Jeg tror ikke vi kommer til å kjøpe med oss noe mat hjem, men vi kommer til å prøve en del forskjellig mat der.

Jeg drar dit mest for å shoppe, mens mannen min drar dit mest for å prøve maten der.

Skrevet
kittycat skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke vi kommer til å kjøpe med oss noe mat hjem, men vi kommer til å prøve en del forskjellig mat der.

Jeg drar dit mest for å shoppe, mens mannen min drar dit mest for å prøve maten der.

De har et spesielt konsept der som jeg enda ikke har prøvd. Et blindt par startet en resturant hvor man sitter og spiser i fulllstendig mørke. Det ble så populært at flere har kopiert konseptet.

Skrevet

Tyskerne er helt ville etter Haribo godteri, så om man går inn på kolonialbutikker så har de et megautvalg av Haribo. 
Har bare vært i Berlin en gang, men skal definitivt tilbake.

Skrevet

Takk for alle tipsene! 😊 Men jeg er mest ute etter konkrete forslag til ting man kan kjøpe i Berlin innen hus & hjem, til barn eller til kjæledyr – og gjerne hvilke butikker som er bra for det. Noen som har erfaringer?

Skrevet
abrj skrev (53 minutter siden):

Tyskerne er helt ville etter Haribo godteri, så om man går inn på kolonialbutikker så har de et megautvalg av Haribo. 
Har bare vært i Berlin en gang, men skal definitivt tilbake.

Hans Riegel Bonn ble startet av Hans Riegel i Bonn for over 100 år siden. Det største utvalget finner du antagelig i Bonn. Var på et utsalg der som påstod å ha alle varianter inkludert lokale varianter fra mange land.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...