Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er betatt av en som er mer enn 10 år ynge enn meg.....

Gjest ef04f...b45

Anbefalte innlegg

Gjest ef04f...b45
Skrevet

Har begynt på et IT-kurs rundt i mars og er godt igang med mye koding. Trives veldig godt med det men samtidig er det et veldig godt miljø. Et tiltak via nav og en startup bedrift som driver kursing innen IKT og målet deres er å sende ut deltakere i praksis som kan lede til jobb. Det er en dame jeg er ganske betatt av fordi vi deler mye av samme interesser. Problemet her er at hun er 29 år og jeg er 42. Altså hun behandler meg som om jeg var like ung som henne fordi jeg er ikke voksen av meg selv som person tror jeg. Vi har vært på sosiale gathering med andre deltakere. Burde jeg legge i fra meg tanken om å prøve på en date på grunn av alderforskjellen? 

Anonymous poster hash: ef04f...b45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere møtes i en profesjonell setting, som jeg vurderer det til at dere gjør, er det fort gjort å tolke profesjonell og hyggelig kollegial interesse som noe mer om man er i det håpefulle hjørnet. Men det var ikke det du spurte om. Hvis det er noe dere begge er komfortable med, ser jeg ikke noe i veien med aldersforskjellen isolert sett, og det er heller ikke noe som andre har noe med. Det har selvsagt litt å si hvor gamle dere er, og "lovlig" alder kan bære preg av utnyttelse i noen tilfeller, men normalt oppegående 29-åringer greier vanligvis helt fint å avvise uønsket interesse. Om det skulle føre noe sted, er det helt sikkert noen som mener noe om aldersforskjellen, men det vil alltid være noen som mener noe om ting de ikke har noe med, og det er definitivt ikke noe som er sjokkerende med aldersforskjellen.

Gjest 2e294...3c5
Skrevet

Kjæresten min er akkurat fylt 30 og eg er i praksis 40. Ser ikkje noko problem med det, eg visste ikkje på forhånd kor gammal ho var. Tenkte litt på det med alderen når eg fann ut av det men vi var begge enige om at det ikkje var noko problem for oss. 

Kva andre måtte meine er eg ikkje typen til å bry meg om. Viss nokon kritiserar så betyr det at en har gjort noko rett eller så er nokon misunnelige 🤣 

Anonymous poster hash: 2e294...3c5

Skrevet (endret)

Dere er begge såpass voksne at det burde gå helt greit. Og er hun moden så takler hun å ta stilling til spørsmål om dere skal stikke ut og ta en kaffe eller matbit en dag. Kjempebonus dersom noen av deres felles interesser er noe som kan gjøres casual bare dere to.

Minefeltet her sånn som jeg ser det er dersom du i mangel av selvinnsikt gjør deg selv til han ekle og pågående fyren hvis du ikke klarer tolke situasjonen hvis hun ikke ønsker innlede til noe mer enn kollegialt bekjentskap.

Endret av Engelhorn
Skrevet
Gjest ef04f...b45 skrev (8 timer siden):

Burde jeg legge i fra meg tanken om å prøve på en date på grunn av alderforskjellen? 

Nei det er ikke en betydelig aldersforskjell og selv om det var det så har dette mennesket evnen til å tenke å velge selv, personlig mener jeg denne masingen om aldersforskjell som gjerne kommer fra kvinner bare er med på infantilisere nettopp kvinner.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
8 hours ago, Guest ef04f...b45 said:

Har begynt på et IT-kurs rundt i mars og er godt igang med mye koding. Trives veldig godt med det men samtidig er det et veldig godt miljø. Et tiltak via nav og en startup bedrift som driver kursing innen IKT og målet deres er å sende ut deltakere i praksis som kan lede til jobb. Det er en dame jeg er ganske betatt av fordi vi deler mye av samme interesser. Problemet her er at hun er 29 år og jeg er 42. Altså hun behandler meg som om jeg var like ung som henne fordi jeg er ikke voksen av meg selv som person tror jeg. Vi har vært på sosiale gathering med andre deltakere. Burde jeg legge i fra meg tanken om å prøve på en date på grunn av alderforskjellen? 

Herregud dude.  Hvis hun er interessert så kjør på.  42 og 29 er 210% innafor.  Kjør på og lykke til og god påske!

Skrevet
28 minutes ago, skaftetryne32 said:

Nei det er ikke en betydelig aldersforskjell og selv om det var det så har dette mennesket evnen til å tenke å velge selv, personlig mener jeg denne masingen om aldersforskjell som gjerne kommer fra kvinner bare er med på infantilisere nettopp kvinner.

Bra skrevet!

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg (38) er i samme situasjon med ei (25) på jobb. Selv om ho la meg til på snap og er veldig hyggelig og grei på jobb, er det i grunn bare jeg som viser interesse, så jeg tok hintet og la det dødt da jeg skjønte tegninga :)

Er ikke farlig å like noen, men det kan fort bli ukomfortabelt om man ikke tar hint sånn at det blir masete.

• Liker 1
Gjest ef04f...b45
Skrevet

Takk alle sammen for de gode rådene 😀 

Gjest 7cb70...ec5
Skrevet

Jeg syns aldersforskjellen med tanke på alderen til dere begge forsåvidt er innenfor. Men personlig så hadde jeg aldri som 29 åring gått inn i et forhold med en mann på 42. Selv om dere har noe felles interesser, så er dere sannsynligvis på litt forskjellig sted i livet likevel. Tenk deg 30 år frem i tid. Hun er 59, mens du er 72. Det er først når man kommer opp i årene at man merker aldersforskjellen og utfordringene med den tydeligere.

Gjest ef04f...b45 skrev (22 timer siden):

Altså hun behandler meg som om jeg var like ung som henne fordi jeg er ikke voksen av meg selv som person tror jeg.

At du sier at dette bekymrer meg med tanke på et eventuelt forhold. En 29 åring er ikke umoden, eller mindre voksen fordi hun er yngre enn deg, og at du selv sier at du ikke er voksen som person er ikke noe kvinner er så veldig interessert i. Du skal være en god partner for henne, ikke et ekstra barn som hun må deale med / oppdra. 

Beklager at jeg ikke kan gi deg noe bedre råd, men alt i alt så er det opp til dere om dere vil satse på et forhold, så om du liker henne, hva har du egentlig å tape? (annet enn at det kan bli litt ubehagelig å tilbringe tid med henne på tiltaket fra NAV hvis du har blitt avvist). (Den aldersforskjellen deres er forresten akkurat samme aldersforskjell mellom  min svigermor og svigerfar, de har vært godt fornøyde begge 2 med aldersforskjellen, men nå har jo hun da vært uten han i 18 år, så det planlagte pensjonistlivet sammen ble det ikke så mye av). 

Anonymous poster hash: 7cb70...ec5

Skrevet

Aldersforskjellen er jo ikke et problem i seg selv, hadde ikke reagert på det. Men det er ugunstig med tanke på livet som nevnt over her. 

• Liker 1
Skrevet
Cascada81 skrev (På 6.4.2026 den 1.01):

Når dere møtes i en profesjonell setting

Jeg synes ikke skole er en såpass profesjonell setting at dette kan være noe problem. 

TS: dere er voksne nok til at aldersforskjellen nødvendigvis ikke er et problem. Det skader ikke å sondere terrenget i det minste. 

Skrevet
ilpostino skrev (7 timer siden):

Jeg synes ikke skole er en såpass profesjonell setting at dette kan være noe problem. 

TS: dere er voksne nok til at aldersforskjellen nødvendigvis ikke er et problem. Det skader ikke å sondere terrenget i det minste. 

Nei, enig med deg der. Det er jo ikke sånn at hun er selger og han kunde eller noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...