Evil-Duck Skrevet 28. august Forfatter Skrevet 28. august Fantomtegningen skrev (På 27.8.2026 den 7.09): AI har jeg ikke så stor tro på enda, men kan jo forsøke slik at jeg ikke lesser ned tråden med dårlige spørsmål. Ingen spørsmål er dumme eller dårlige å stille. Å lære seg et nytt OS er jo litt som å lære seg et nytt språk, for å sette det på spissen. Det er lite som har utviklet min datakunnskap og forståelse såpass mye som byttet over til Linux, som jeg gjorde for et drøyt år siden. Fordelen med AI i denne konteksten når en støter på problemer, er litt dette med "on the fly" feilsøkingshjelp, selv om en ikke blindt skal klippe og lime inn kommandoer fra AI uten at en forstår hva de faktisk gjør. ChatGPT har i hvert fall hjulpet meg å forstå i mye større grad hva jeg driver med i terminalen, og hjulpet meg å sette opp mye nettverksgreier som jeg alltid har vært litt skeptisk til å rote så mye borti tidligere, da nettverk er å regne som svart magi uten noe mening.
vortex Skrevet 29. august Skrevet 29. august On 8/27/2026 at 4:48 PM, ahpadt said: Det jeg fant ut var den enkleste måten å installere non-Steam spill på var faktisk å bruke Steams "Add Non-Steam Game" funksjonalitet. Følg instruksene der og bare pek på Windows-installasjonsfilen på spillet du ønsker. Jeg kjører Battle.net på denne måten. La til battle.net som non-steam game, så installerte den launchern. Og inni den launchern kjører jeg alle spill. Steam fikser alt med proton å gjøre. Har enda ikke brukt noen annen launcher enn steam. Syntes dette er mye mer "clean" enn å bruke så mange launchere. Det blir fort rot med å laste ned ørten .exe filer fra GOG, derfor foretrekker jeg launcher for GOG spill, jeg vet jeg kan legge dem til i Steam å kjøre det under Proton der. Det som er kjekt med Heroic og Lutris er at du får en oversikt over spillene med thumbnails og fks info om spilletid osv ( Gjelder Heroic spesielt ) 1
Fantomtegningen Skrevet 4. september Skrevet 4. september Hit, men ikke lengre... 🥲 Begynte å oppstå bugs ved at energikrystaller plutselig forsvinner fra lager, noe som resulterer i at luftforsyningen streiker og jeg aldri klarer å samle X antall krystaller for å vinne. Synderen er mest sannsynlig noe korrupsjon i save-filen(e). Har hatt sporadisk tilfeldige krasj, som ble fikset ved hjelp av å begrense CPU kjerner som blir brukt til 1 og skru av DXVK og D3D-Extras i bilde. Så da ble det naturligvis Manic Raiders som tok over, føles som juks å kunne zoome ut såpass mye. 😛 Fungerer knirkefritt gjennom Lutris, ganske genialt at en kan gjøre så mye systemendringer på spillfilene der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå