AndersT2 Skrevet 1. april Skrevet 1. april Noen som kjenner til en musikk app som gjør at jeg kan velge sanger osv fra bilens skjerm, ved bruk av Android Auto eller Bluetooth? Har ikke greid å finne noen som kan det. Har testet flere som folk sier er beste for AA osv., men får kun pauset eller byttet til neste/forrige låt. Ikke godt nok hvis man vil endre det man hører på, da man ikke skal bruke telefonen under kjøring. Testet nå sist Musicolet
minim Skrevet 4. april Skrevet 4. april De har gjort Android Auto så sikkert at man må ha telefonen oppe for å gjøre sånt. Totalt mot sin hensikt.. sist jeg sjekket måtte det jailbreaking til for å løse dette så jeg følger spent med på løsning.
The Avatar Skrevet 4. april Skrevet 4. april Høyrer ikkje på musikk men bruker Podcast Addict til podcaster på AA. Der fungerer det slik at du velger mappe, og deretter velger fil fra den mappa. Eller du kan sjølvsagt opne download mappa for å få opp alt du har lasta ned.
toralfb Skrevet 4. april Skrevet 4. april (endret) Benytter Spotify og Player FM. Begge fungerer via Android Auto. Kan velge sang / podcast fra skjermen. For litt tid siden kom det en oppdatering til bilen. Etter denne oppdateringen kan adresser skrives inn i navigasjonen til Android Auto (Google Maps) selv om bilen kjører. Før var det bare mulig med stemme søk i fart. Måtte stå parkert for å gjøre adresse slik via tastaturet på bilens skjerm. Ergo kan det trolig variere hvor "streng" Android Auto er mellom bilmerker, modeller og programvare versjoner. Endret 4. april av toralfb
AndersT2 Skrevet 9. april Forfatter Skrevet 9. april Ribo skrev (På 4.4.2026 den 10.18): Sier dere seriøst at Spotify ikke fungerer på Android Auto ? Hvor nevnes det Spotify? Jeg bruker den uansett ikke, men eneste den kanskje har mulighet til etter ett kjapt søk er å velge spille lister, ikke direkte sang. Ellers bare som de andre start/pause og neste/forrige
qualbeen Skrevet 9. april Skrevet 9. april AndersT2 skrev (3 minutter siden): Jeg bruker den uansett ikke, men eneste den kanskje har mulighet til etter ett kjapt søk er å velge spille lister, ikke direkte sang. Ellers bare som de andre start/pause og neste/forrige Helt feil. Spotify kan brukes akkurat slik enhver ønsker/forventer: søk etter låt, søk etter liste, søk på mye annet rart, podcasts, bytte sang, spole innad i en sang, +++ Det er ingen forskjell å bruke Spotify over A.Auto/CarPlay som på egen mobil. Riktignok har jeg betalt utgave av Spotify, da. En gratis-variant kan ha begrensninger. Men det skyldes i så fall ikke Android Auto. Det skyldes at man aktivt har valgt gratis (og begrenset) funksjonalitet fra de.
AndersT2 Skrevet 9. april Forfatter Skrevet 9. april qualbeen skrev (37 minutter siden): Helt feil. Spotify kan brukes akkurat slik enhver ønsker/forventer: søk etter låt, søk etter liste, søk på mye annet rart, podcasts, bytte sang, spole innad i en sang, +++ Det er ingen forskjell å bruke Spotify over A.Auto/CarPlay som på egen mobil. Riktignok har jeg betalt utgave av Spotify, da. En gratis-variant kan ha begrensninger. Men det skyldes i så fall ikke Android Auto. Det skyldes at man aktivt har valgt gratis (og begrenset) funksjonalitet fra de. Takk. Da har en svart opp at det er en musikk app som kan det. Det jeg har spurt etter i tråden. Slipper egentlig å bruke det, da jeg slipper å bytte bil som dette var aktuelt for. Jeg kikket kun kjapt på en Youtube video om Spotify på AA, og så kun Queue oppe i hjørnet på den, mens resten var som alle andre musikk avspillere.
Ribo Skrevet 9. april Skrevet 9. april AndersT2 skrev (1 time siden): Hvor nevnes det Spotify? Jeg bruker den uansett ikke, men eneste den kanskje har mulighet til etter ett kjapt søk er å velge spille lister, ikke direkte sang. Ellers bare som de andre start/pause og neste/forrige Nei, det er korrekt at Spotify ikke nevnes. Men at den ikke nevnes tenker jeg i seg selv er noe merkelig på det grunnlag at man her leitet etter en app... og ikke testet Spotify. Jeg ville helt klart satt denne som førstevalg, og innlysende at denne hadde vært testet. Jeg har brukt Spotify på carplay i mange år og den fungerer utmerket. At et så stort og "seriøst" selskap ikke har tilsvarende opplevelse på AA ville vært meget overraskende.
AndersT2 Skrevet 9. april Forfatter Skrevet 9. april (endret) Ribo skrev (15 minutter siden): Nei, det er korrekt at Spotify ikke nevnes. Men at den ikke nevnes tenker jeg i seg selv er noe merkelig på det grunnlag at man her leitet etter en app... og ikke testet Spotify. Jeg ville helt klart satt denne som førstevalg, og innlysende at denne hadde vært testet. Jeg har brukt Spotify på carplay i mange år og den fungerer utmerket. At et så stort og "seriøst" selskap ikke har tilsvarende opplevelse på AA ville vært meget overraskende. Bruker ikke selv spotify, da jeg har kjøpt min musikk, og har plass til det på telefon. Kun testet det for mange år siden, og da var mye av min musikk ikke tilgjengelig hos dem. Selv om det har bedret seg, så har jeg ikke sett noen grunn til å betale for dem, når jeg har musikken jeg liker selv, og artisten tjener mer på at jeg kjøper den. Samt spiller man fra app som bruker musikk fra telefon, så slipper man nok unna steder hvor det ikke er dekning (Ja, jeg vet Spotify har mulighet for nedlasting til lokal enhet også). Har kompis som bruker gratis versjonen, og det hadde jeg aldri orket så nedåst som det er. EDIT: Kan legge til at jeg har Youtube music som del av Youtube abonnentet, men det virket ikke veldig moro å sette opp når jeg testet det kjapt i helgen. Der var Spotify mye enklere etter det jeg husker. Endret 9. april av AndersT2
AndersT2 Skrevet 10. april Forfatter Skrevet 10. april Testet Spotify og Youtube musikk på vei til jobb i dag. Begge kan velge i biblioteket man har osv. Så langt bedre enn de andre musikk appene jeg har testet. Eneste minuset er abonnent og streaming av musikk. Youtube Music hadde markant bedre lydkvalitet enn Spotify. Hørte ikke noe forskjell fra USB disken med FLAC rip fra CDen, mens Spotify var en del dåligere, selv ved kompensering for lavere lydnivå. Lang mindre detaljert, samt merker alltid trykk i ørene når ting er full loudness (Loudness War som det har blitt kaldt). Og merket det med hver gang jeg byttet til Spotify fremfor Youtube. Brukte selvfølgelig samme låt på alle 3. Jeg lastet kun ned appene, og gjorde ingen innstillinger hvis man kan det på musikk kvalitet. Spotify er kun gratisversjonen jeg testet med. Hadde lagt til en del band i Spotify i går, så og syntes det var mye enklere å finne frem i AA enn på mobilen når jeg skulle hente frem musikk. Youtube så hadde jeg ikke gjort det, men var kjapt å søke ved tale. Hadde jeg kunne brukte Spotify fra egen musikk liggende på telefon, så hadde det vært fint. Men ikke sjekket om det var mulig. Så det var noe på lokal musikk, men regner med det er når man har lastet ned fra dem til lokal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå