Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex er mer nødvendig for menn enn for kvinner?

Gjest 5c9d7...71e

Anbefalte innlegg

Gjest 5c9d7...71e
Skrevet

Er det lettere for kvinner å være aseksuell enn det er for menn? 

Anonymous poster hash: 5c9d7...71e

Videoannonse
Annonse
Gjest 17348...7fc
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 17348...7fc

Gjest aa711...f02
Skrevet

Min erfaring her tilsier at det er mer traumer, norm og skam som gjør at kvinnene lettere avstår fra sex

På en side har du kvinner som føler det er nedverdignende å gi en BJ, på den andre siden er det styrkende for noen kvinner.

På en side får kvinnen avsmak av å ri typen fordi hun er redd valkene eller puppa skvulper, på den andre siden gir det mersmak og de går virkelig "all-in" 

Igjen, skam, traumer og dårlig selvtillit er nok grunnen til at det er lettere for kvinner å bare droppe det.
De får jo ikke akkurat en god assosiasjon med sex når det er tankene deres.

Har ligget med begge type jenter, og jeg skjønner hvorfor mange går fra hverandre hvis man er stuck med førstnevnte tilfeller.

Anonymous poster hash: aa711...f02

Skrevet

Jeg har nesten blitt aseksuell. Har drevet med forskjellige interesser som gjør at jeg glemmer alt med damer å gjøre. I tillegg så går jeg på medisin med liten sexlyst som bivirkninger. 

• Liker 1
Skrevet

Livsstil og ulike medikamenter har en stor rolle i om en synes sex er veldig attraktivt eller ikke. Om en føler seg attraktiv og er enda en viktig faktor. Love handles kan være ekstremt turn off for mange. 

Men det du spør om virker som et vanskelig om ikke et umulig svar å gi på. Et spørsmål tilbake, hvorfor lurer du på dette? Hvorfor ikke bare "hvorfor er sex mer nødvendig for noen enn andre?" 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Ja, det er mye lettere for en kvinne. En mann MÅ typisk før eller siden masturbere for å tømme seg, mens en kvinne kan gå i årevis uten å masturbere.

• Liker 3
Skrevet
Satan666 skrev (4 timer siden):

Ja, det er mye lettere for en kvinne. En mann MÅ typisk før eller siden masturbere for å tømme seg, mens en kvinne kan gå i årevis uten å masturbere.

Tror jeg også.

Hvis jeg ikke får mus så kan jeg like godt dra på Jernia å kjøpe det tjukkeste tauet de har..😰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest 9a2ff...e56
Skrevet

Jeg tror det helt grunnleggende behovet til menn og kvinner har gått fra å være noe man er inneforstått med til å bli noe som man skal skamme seg over òg problematisere. En mann har fysiologiske behov som medfører helsemessige utfordringer dersom man ikke vedlikeholder kroppen sin. Kall det hva man vil.

Kroppens behov har blitt rett og slett belastende å ta opp i en del forhold. Mange kvinner klarer seg fint uten denne formen for intimitet. Men det setter helt sikkert spor.

Men for en mann så er samspillet man har intimt også et av de dypeste formene for kjærlighet og omsorg som en mann kan uttrykke. Men det har blitt helt glemt av storsamfunnet. En mann skal være tøff og ikke la seg ense av noe. Men på hjemmebane er det mange menn som går på eggeskall for å få oppfylt grunnleggende behov. 

Å være aseksuell er vidt forskjellig for begge kjønn. Det som jeg personlig ser på med undring er hvordan man har normalisert det å frata hverandre intimitet i et forhold om man er uenige med hverandre. Det er en skummel utvikling. 

Anonymous poster hash: 9a2ff...e56

• 4 uker senere...
Gjest a9f8c...1c5
Skrevet

Fysisk så er det slik at menn må, ikke kvinner i samme grad. Derfor problemet med prostitusjon kanskje? 

Anonymous poster hash: a9f8c...1c5

• 1 måned senere...
Gjest 9a2ff...e56
Skrevet

Jeg vil ikke sette menneskelige behov opp mot kjønn. Kan vi ikke heller tenke slik at debatten rundt hvordan man håndterer ønsker om nærhet og felles gjensidig behov har blitt veldig polarisert?

Gjest a9f8c...1c5
Skrevet
Gjest 9a2ff...e56 skrev (På 30.5.2026 den 18.48):

Jeg vil ikke sette menneskelige behov opp mot kjønn. Kan vi ikke heller tenke slik at debatten rundt hvordan man håndterer ønsker om nærhet og felles gjensidig behov har blitt veldig polarisert?

Alt for mange ønsker det du prøver på, å tone ned kjønnsforskjeller. Dette har vi allerede for mye av allerede. Det er viktige forskjeller på kjønn. Begge ønsker sex, og begge ønsker noe mer. Menn ønsker mest av det første, kvinner mest av det siste. Det er en kjønnsforskjell som ikke kan ignoreres, men må hensyntas, av begge.

Anonymous poster hash: a9f8c...1c5

Skrevet

Det viktige er forskjeller mellom individer, ikke grupper. Det er også forskjeller mellom advokater og snekkere - uten at det nødvendigvis trenger bety at en skal ta masse "hensyn" i alle mulige retninger. For, i den sammenlikningen har vi en større aksept for å la være å se på gruppetenking og fokusere på individer.

Så kan en saktens spørre seg hva som er reelt og ikke. Menn og kvinner er strengt tatt ikke veldig ulike på de fleste parametre. Det er ikke sånn at menn har mange ganger så høyt behov for sex som kvinner. Dette er nyanser - i beste fall. Det som er fordummende, er at intimitet når en snakker om menn plutselig blir til sex - mens det ikke er det for kvinner. Samme begrep, ulikt innhold - avhengig av hvilket narrativ en ønsker pushe. Intimitet er også å holde rundt noen, eller å bli holdt rundt. For eksempel.

• Innsiktsfullt 1
Gjest 8fc2d...196
Skrevet

Hadde du spurt meg som 25-åring hadde jeg svart noe annet enn som 40-åring i et 10 år langt forhold og med 3 unger i barnehagealder.

Søvn trumfer sex for min del om dagen.

Anonymous poster hash: 8fc2d...196

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...