Gjest 07b7d...19c Skrevet 19. mars Skrevet 19. mars leticia skrev (13 timer siden): Det er enkelt å bare avfeie frykten som ligger der hos mange kvinner. Selv om frykten kan være irrasjonell, så er den såpass tilstedeværende hos mange jenter / kvinner i en datingsituasjon og i andre situasjoner hvor man er alene med ukjente menn at kvinner tar forholdsregler for å gjøre situasjonen tryggere. Å snakke om frykt kan virke som et sidespor, jeg ser den. Men det var i forbindelse med å forklare for en bruker hvorfor noen kvinner muligens kan komme med lange lister med "krav" og "røde flagg". Det kan være fordi trygghet, og hvilke menn man velger å få barn med kan ha stor betydning for kvinner. Kvinner er spesielt sårbare under svangerskap og de er fysisk underlegne menn. Da må de sikre seg at de har blitt sammen med en beskytter, og ikke en som vender styrken sin mot henne og eventuelle barn. Legger ved noen linker og utdrag fra dem for å klargjøre at mange kvinner kjenner på frykt, ofte ubegrunnet, men noen ganger kan det dessverre skje kjipe ting, og det er vel slike hendelser som gjør at frykten oppstår i utgangspunktet. Slår alarm: Økende antall voldtekter etter Tinder-møter I Fredriksstad Blad i helgen advarte lederen for overgrepsmottaket i Fredrikstad, Ann Helen Lomsdalen, unge jenter mot naiv bruk av Tinder. – Vi ser flere voldtekter i forbindelse med Tinder-dater. Det er en trend vi synes er skremmende. " Til sammen har de møtt omkring 15 gutter etter først å ha matchet på dating-appen, men de tar alltid sine forholdsregler. " Jentene er ikke overraskede over det høye antallet henvendelser til overgrepssentralen. De mener man skal være veldig forsiktig med å dra hjem til en gutt på første date. Som hovedregel møter ikke jentene sine Tinder-matcher hjemme hos verken den ene eller den andre, men heller på et offentlig sted. Ny undersøkelse: - 70 prosent av kvinner er redde for å trene i mørket 70 prosent av de 440 jentene som har svart oppgir at de kjenner på en redsel for at noe skal skje på utetreningsøkta, hovedsakelig fra fremmede menn med vonde hensikter, Sundquist sier videre at 26 prosent av jentene sier de har fått kjenne på ubehagelige situasjoner på joggeturen. - De fleste oppgir at de har opplevd forfølgelse av menn, biler som stopper opp og tuter og guttegjenger som roper, følger etter og plystrer. 72 prosent velger alltid å trene på folksomme områder og opplyste veier. 58 prosent av jentene orienterer alltid venner/familie/kjæreste om hvor de trener og 75 prosent svarer at de alltid er bekymret når de trener ute alene. Det er uakseptabelt at kvinner skal være så redde, og dette må menn ta tak i: De må rydde opp i holdninger og kvinnesyn som råder hos mange av dem. Men det er ingen tvil om at det er en slags irrasjonell frykt, gitt hvor mange kvinner som beveger seg ute og ut fra statistikken. Statistisk sett er sjansen liten for at det skal gå galt, men hvis det skulle skje, kan det både ødelegge livet ditt og i ytterste konsekvens ta livet ditt, sier den erfarne eks-politisjefen. Kvinner er redde for å gå hjem alene i mørket: – Du føler deg utrygg Den siste tiden har hun og mange andre kvinner over hele verden fortalt at de er redde for å bli overfalt når de går hjem alene om natta. Saken har fått stor oppmerksomhet. På Instagram og Twitter deler kvinner sine historier under #TextMeWhenYouGetHome, om hva de gjør for å passe på seg selv mens de går hjem alene. Her skriver kvinner blant annet at: de skifter sko før de går hjem i tilfelle de må løpe vekk fra noen de ofte går omveier hjem for å unngå å møte på folk de krysser gata om noen går bak dem de deler posisjonen sin med folk de kjenner, så noen kan følge med mens de går hjem Spurte damen. Hun føler seg veldig trygg her sammenlignet med hjemlandet. Stemmer du på et av partiene som vil åpne mer opp for asylsøkere? Da bør du revurdere det https://www.aftenposten.no/norge/i/eK3oy/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo Kvinner har høyere risiko for å bli voldtatt, menn har høyere risiko for å bli slått ned. Sånn er livet, men å gå og gruble og bekymre seg over det er ikke sunt. Livet er dødelig, vi dør alle sammen til slutt 🤷 Anonymous poster hash: 07b7d...19c
leticia Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars Gjest 07b7d...19c skrev (54 minutter siden): Spurte damen. Hun føler seg veldig trygg her sammenlignet med hjemlandet. Så bra Norge er generelt et trygt land å ferdes i. Gjest 07b7d...19c skrev (55 minutter siden): Stemmer du på et av partiene som vil åpne mer opp for asylsøkere? Da bør du revurdere det Jeg stemmer på det partiet som jeg mener der og da har den beste totale politiske løsningen ut fra de sakene jeg bryr meg mest om akkurat da. Det er kun SP og KRF av de på Stortinget jeg holder meg konsekvent unna. Det er ikke overfallsvoldtekter som er det man bør være mest redd for heller men: "overgriperen var som regel kjent av offeret; ofte en partner, ekspartner eller venn" Høy forekomst av vold og overgrep i Norge - NKVTS Gjest 07b7d...19c skrev (59 minutter siden): Kvinner har høyere risiko for å bli voldtatt, menn har høyere risiko for å bli slått ned. Sånn er livet, men å gå og gruble og bekymre seg over det er ikke sunt. Jeg er enig, og jeg er ikke redd selv. Jeg bare sier at mange kvinner tar denne "risikovurderingen" fordi de søker etter trygghet, og at det kan være derfor, eller iallefall en medvirkende årsak til at noen kvinner har lange lister av "krav" og "røde flagg" når de skal treffe en potensiell partner, i større grad enn det en mann har. 1 1
Fatninja Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars 13 minutes ago, leticia said: Så bra Norge er generelt et trygt land å ferdes i. Jeg stemmer på det partiet som jeg mener der og da har den beste totale politiske løsningen ut fra de sakene jeg bryr meg mest om akkurat da. Det er kun SP og KRF av de på Stortinget jeg holder meg konsekvent unna. Det er ikke overfallsvoldtekter som er det man bør være mest redd for heller men: "overgriperen var som regel kjent av offeret; ofte en partner, ekspartner eller venn" Høy forekomst av vold og overgrep i Norge - NKVTS Jeg er enig, og jeg er ikke redd selv. Jeg bare sier at mange kvinner tar denne "risikovurderingen" fordi de søker etter trygghet, og at det kan være derfor, eller iallefall en medvirkende årsak til at noen kvinner har lange lister av "krav" og "røde flagg" når de skal treffe en potensiell partner, i større grad enn det en mann har. Jeg er tilbøyelig til å stemme på samtlige stortingspartier utenom SV. Jeg spurte en av stortingskandidatene deres om hva de ville bruke mindre penger på og svaret jeg fikk var at det eneste de ville bruke mindre penger på var oljeleting.... Deres viktigste sak ifølge dem selv var ikke Norge men...... Palestina. PS. De flagget med Palestina flagg og sa at det norske flagget var rasistisk. Jeg tilba dem et, og de ville ikke ha det fordi det er rasisme å bry seg om Norge. Alle stortingspartier som ikke har Norge som viktigste sak, bør tvangsoppløses. Det bør være lover mot sånt. PS. Rødt til sammenligning var ikke i nærheten like virkelighetsfjerne. 1
Last natty Skrevet 5. april Skrevet 5. april Ironisk nok er kravene til de fleste damer som er i 30+ kategorien i dag, er at de mennene de søker kan velge fra øverste hylle. Og de damene er ikke på den hyllen. 3 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå