Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å date som voksen kvinne i dag, vanskelig?

Gjest 00054...713

Anbefalte innlegg

Skrevet
Cascada81 skrev (10 minutter siden):

Det er heller ikke ensidig positivt i et evolusjonsbiologisk perspektiv med harem, fordi det vil fordele mannens bidrag over flere barns behov. Ved å formere seg vilt og med alle, kan føre til flere stykk avkom, men også redusere muligheten for hver enkelt av dem til å vokse opp

Harem er vel også i stor grad en sosial konstruksjon fremfor noe som er naturlig... Harem - ikkje eit sexparadis

Satan666 skrev (50 minutter siden):

Mannen er fra naturens side anlagt for å befrukte flest mulig kvinner: En liten pause etter å ha kommet, så er han klar igjen.

Kvinnen er fra naturens side anlagt for å gå svanger i 9 måneder og deretter fostre opp barnet.

Det er riktig at vi ikke trenger så veldig mange menn for å sette mange barn til verden. Men i et mindre samfunn, hvis en mann befrukter veldig mange kvinner, så vil man ende opp med innavl. Selv om kvinner er biologisk utrustet for å gå gravid i 9 måneder, så er ikke det samme tilfelle når det gjelder å fostre opp barnet (om du da ikke kun tenker på ammeperioden). Oppfostringen foregår nemlig i fellesskap, med å gi omsorg, oppdragelse, veiledning, bidra økonomisk slik at man har de grunnleggende behovene som mat, tak over hodet, klær osv. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Satan666 skrev (1 time siden):

Det du innbiller deg å være naturlig er bare sosiale konstruksjoner, som f.eks. normer og kjønnsroller.

Nei. At noe er naturlig betyr at det faller oss naturlig.

At dette er noe vi alltid har gjort, og vi ser gjenta seg naturlig.

Harem har aldri falt oss naturlig.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Satan666 skrev (11 timer siden):

Vi snakker om hva som konstituerer mannen, altså mannens natur og essens. Da blir det nokså meningløst å introdusere en målestokk som ikke relaterer til noe særegent for mannen.

Skal du spille dette "natur og essens"-spillet nytter det ikke å bruke "harem" som utgangspunkt, da kan du like gjerne gjøre det mot kvinner fordi kvinner også får barn om de har et harem av menn. Essensen rent biologisk er å få barn, ikke å ha et harem. Så, tell heller antall avkom hvis du på død og liv må gå den veien. Du trenger ikke noe "særegent for mannen" her. Især når du lager deg noe som ikke engang er "særegent for mannen". Kvinner på Tinder har jo f.eks. et harem i innboksene sine. Pick'n'choose, liksom.

• Liker 1
Skrevet
Satan666 skrev (10 timer siden):

Mannen er fra naturens side anlagt for å befrukte flest mulig kvinner: En liten pause etter å ha kommet, så er han klar igjen.

Kvinnen er fra naturens side anlagt for å gå svanger i 9 måneder og deretter fostre opp barnet.

Mann og kvinne er altså to vidt forskjellige naturer.

Samfunn og kulturer dreier seg i høy grad om undertrykkelse og transformasjon av menneskets fundamentale natur, særlig det seksuelle.

Det du innbiller deg å være naturlig er bare sosiale konstruksjoner, som f.eks. normer og kjønnsroller.

Menn er laget for å være trofaste mot kvinner og å sørge for at barnet ikke bare blir født, men også faktisk vokser opp - gjennom å være emosjonelt knyttet til begge to og være en del av oppveksten. Dette syns jo den dag i dag, hvor menn er veldig opptatt av barnefordelingssaker i likestillingsdebatten - fordi selv når sønnen har blitt 15 år gammel, har ikke biologien sagt "jeg har pult og barnet har kommet til verden, så jobben min er gjort her". Menn og kvinner er to rimelig like naturer, hvor begge f.eks. opplever forelskelse ganske så likt og de forskjellene som er, er gjerne på individnivå.

• Liker 2
Skrevet
Iki skrev (9 timer siden):

Nei. At noe er naturlig betyr at det faller oss naturlig.

At dette er noe vi alltid har gjort, og vi ser gjenta seg naturlig.

Harem har aldri falt oss naturlig.

Enig med deg. Jeg har ALDRI hørt en mann som har en kjæreste/kone gått rundt og savne å ha en til. Hvis noe er sære unntak til en generell regel, er det dette.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gjest 07b7d...19c skrev (12 timer siden):

Hvit mann og asiatisk dame har laveste skillsmisseraten. lavere enn alle andre som f.eks hvit mann-hvit kvinne. 

så hvis du ikke vil ende opp som i trådstarter sin historie så finn en snerten liten asiatisk dame. 

masse haters her inne som kommer med (oppkonstruerte?) anekdoter for å slenge dritt om dumme menn som henter asiatisk dame og desperate asiatere som tar til takke med en dum hvit mann. 
Dette er selvfølgelig bullshitt. Jeg hadde vært både dum og desperat hvis jeg måtte ta til takke med en gjennomsnittlig norsk feminist.

mye skjult rasisme her tror jeg, eventuelt «bare» mannehat. Trist. 
kanskje det er derfor kvinner klager over at de ikke finner mann. Når flere og flere menn reiser til Asia for å finne en, blir det færre menn som kjemper om norske kvinner. Jeg kjenner mange i miljøet her jeg bor og de fleste er ikke 60+ år og de er ikke uattraktiv. De er derimot lei av norske kvinner og har som oftest hatt lange forhold med norske kvinner som har gått i oppløsning. De gutta har stukket til Asia og funnet noe, mens eksen deres enten blir femcel eller kattedame. Trist egentlig.

Anonymous poster hash: 07b7d...19c

Jeg skjønner godt du velger å anonymisere brukernavnet ditt med holdningene du viser her.

Å slenge ut påstander om rasisme og mannehat er bare en dårlig taktikk for å flytte fokus over fra sitt eget forkastelige kvinnesyn til de som er kritiske til det kvinnesynet man forfekter i et håp om at kritikken skal stilne... 

Jeg ser at du i et tidligere innlegg i tråden peker på at det er viktig at hun ikke blir "norsk", kan jeg forstå det slik at du ikke ønsker at hun skal bli integrert i det norske samfunnet? Kan det hende du mister "kontrollen" over henne da? Tenk om hun en dag finner ut at du må vaske etter deg sjæl..?. - Jeg kjente ingen i Norge utenom mannen min - adressa.no

Noen er ute etter seksuelle tjenester, andre vil ha kvinnen som en pleier eller hushjelp. Menn i slike forhold tviholder på makten for å unngå at hun skal bli selvstendig."

Jeg kan heller ikke finne at det er dokumentert noe sted denne påstanden din om at asiatiske kvinner sjeldnere skiller seg enn det norske kvinner gjør. Faktisk, hvis man går inn i denne statistikken /analysen fra SSB, så ser man at andelen ekteskap med norsk mann og utenlandsk kvinne ligger høyere enn befolkningen ellers i alle tidsintervallene, bortsett fra hvis man har vært gift under 3 år.  Noe som gir mening ettersom man må være bosatt i Norge i minimum 3 år for å få oppholdstillatelse. Om man da ikke får opphold på grunnlag av mishandlingsparagrafen151657 Tallene finner du i figur 3. Kjenner kjærligheten ingen grenser? - SSB

Kvinner som er utsatt for vold i ekteskapet, kan få opphold i Norge etter den såkalte «mishandlingsbestemmelsen» i Utlendingsloven. Den gir kvinner mulighet til å bli selv om de bryter ut av forholdet før det har gått tre år. Problemet er at kvinner i voldelige forhold ofte ikke er klar over slike muligheter, fordi de mest ressurssvake mangler nettverk og har dårlig kjennskap til rettighetene sine.

Å den der "cracy catlady" - holdninga er det bare å legge fra seg. Denne nedlatende holdningen at man skal ende opp alene med en katt er ingen trussel, tvert om: 

Å være økonomisk selvstendig, gjøre hva man vil når man vil, (nyte et glass vin eller andre ting i fred og ro), slippe å vaske etter andre enn seg selv (noe du jo selv har erfaring med å slippe), det er ingen trussel, det er frihet. Stadig flere norske kvinner nyter denne friheten, og likestillingen er på riktig vei i Asia også. Hva da, hva skal menn med kvinnefiendtlige holdninger gjøre når likestillingen gjør sitt inntog med styrke i Asia også? Tilfeller som grenser opp mot menneskehandel ser faktisk ikke pent ut: - Jeg kjente ingen i Norge utenom mannen min - adressa.no

For de kvinnene i transnasjonale ekteskap som har størst behov for hjelp, handler det ifølge advokat Gro Wildhagen om gjentatte, grove overgrep, vold og isolasjon.

– Enkelte menn deler kvinnen med andre menn, mot hennes vilje. Utnyttelse innenfor ekteskapets rammer grenser opp mot menneskehandel. Det har vært vanskelig å få domstoler og politi med på denne tankegangen, fordi det skjer innenfor et ekteskap.

Også FAFO-forsker Guri Tyldum beskriver enkelte slike ekteskap som ren menneskehandel.

Jeg vil samtidig påpeke at det finnes mange menn som får ekteskapene sine med utenlandske kvinner til å fungere bra. menn som gjør det de kan for at kona skal bli integrert og selvstendig. Og det er nettopp derfor det blir så veldig synlig når man møter på menn med antifeministiske holdninger, hvor dårlig liv noen av kvinnene kan få hvis de ender med å møte på en som syns det er bedre at hun blir isolert enn integrert. Å isolere kvinnen, begrense hennes deltakelse i samfunnet, det er ikke kjærlighet, det er makt og kontroll.

Fafo-forsker Guri Tyldum understreker at det finnes mange eksempler på vellykkede ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner. Men det å få ekteskap med store kulturforskjeller til å fungere, krever hardt arbeid fra begge parter.

– Det er nettopp ved å se på de flinke mennene at du skjønner hva som er galt med de andre. Mange menn bruker masse ressurser for å løfte kona opp på et nivå hvor hun blir likeverdig og selvstendig. De lærer henne å ta bussen, prøver å skaffe henne en jobb og et nettverk. Disse kvinnene har det kjempefint i Norge, fordi de har funnet menn som ønsker seg kjærlighet og en selvstendig partner, sier Tyldum.

Det er mulig at "flere og flere" drar til Asia for å finne dame slik som du sier. Men det trenger man jo teknisk sett ikke. Det er da masse asiatiske damer her i Norge, hvis man f.eks liker utseende og personligheten deres bedre. Si det heller rett ut som det er. Noen menn rømmer fra likestilling. Men de utgjør ikke en så stor gruppe at norske kvinner merker noe mindre etterspørsel av den grunn. Det er ikke tilgang på antall menn som er et problem for norske kvinner, men vi ønsker faktisk ikke å ha menn med slike holdninger som du fremviser her i tråden. (ikke at jeg ville kalt en med slike holdninger for en mann, det er masse andre ord som er mer treffende på slike, men best å sensurere meg selv før noen andre gjør det) ;) 

I tillegg har vi  f.eks et fødselsoverskudd på menn i Norge, så det er faktisk ikke nok kvinner til at hver nordmann skal få seg partner. Så noen må nødvendigvis lete andre steder uansett. I tillegg til fødselsoverskuddet, så er det flere menn enn kvinner som kommer til Norge som enslige innvandrere, så det forsterker egentlig bare situasjonen med at vi er for mange kvinner i Norge i forhold til menn. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

7 som er skilt ja da bør de vel ta lærdom? Onkel og tante har vært gift i 50 år noen greier og holde på kjærligheten andre ikke som en sa ekteskap er ett tapsprosjekt 

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Gjest 07b7d...19c
Skrevet
leticia skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner godt du velger å anonymisere brukernavnet ditt med holdningene du viser her.

Å slenge ut påstander om rasisme og mannehat er bare en dårlig taktikk for å flytte fokus over fra sitt eget forkastelige kvinnesyn til de som er kritiske til det kvinnesynet man forfekter i et håp om at kritikken skal stilne... 

Jeg ser at du i et tidligere innlegg i tråden peker på at det er viktig at hun ikke blir "norsk", kan jeg forstå det slik at du ikke ønsker at hun skal bli integrert i det norske samfunnet? Kan det hende du mister "kontrollen" over henne da? Tenk om hun en dag finner ut at du må vaske etter deg sjæl..?. - Jeg kjente ingen i Norge utenom mannen min - adressa.no

Noen er ute etter seksuelle tjenester, andre vil ha kvinnen som en pleier eller hushjelp. Menn i slike forhold tviholder på makten for å unngå at hun skal bli selvstendig."

Jeg kan heller ikke finne at det er dokumentert noe sted denne påstanden din om at asiatiske kvinner sjeldnere skiller seg enn det norske kvinner gjør. Faktisk, hvis man går inn i denne statistikken /analysen fra SSB, så ser man at andelen ekteskap med norsk mann og utenlandsk kvinne ligger høyere enn befolkningen ellers i alle tidsintervallene, bortsett fra hvis man har vært gift under 3 år.  Noe som gir mening ettersom man må være bosatt i Norge i minimum 3 år for å få oppholdstillatelse. Om man da ikke får opphold på grunnlag av mishandlingsparagrafen151657 Tallene finner du i figur 3. Kjenner kjærligheten ingen grenser? - SSB

Kvinner som er utsatt for vold i ekteskapet, kan få opphold i Norge etter den såkalte «mishandlingsbestemmelsen» i Utlendingsloven. Den gir kvinner mulighet til å bli selv om de bryter ut av forholdet før det har gått tre år. Problemet er at kvinner i voldelige forhold ofte ikke er klar over slike muligheter, fordi de mest ressurssvake mangler nettverk og har dårlig kjennskap til rettighetene sine.

Å den der "cracy catlady" - holdninga er det bare å legge fra seg. Denne nedlatende holdningen at man skal ende opp alene med en katt er ingen trussel, tvert om: 

Å være økonomisk selvstendig, gjøre hva man vil når man vil, (nyte et glass vin eller andre ting i fred og ro), slippe å vaske etter andre enn seg selv (noe du jo selv har erfaring med å slippe), det er ingen trussel, det er frihet. Stadig flere norske kvinner nyter denne friheten, og likestillingen er på riktig vei i Asia også. Hva da, hva skal menn med kvinnefiendtlige holdninger gjøre når likestillingen gjør sitt inntog med styrke i Asia også? Tilfeller som grenser opp mot menneskehandel ser faktisk ikke pent ut: - Jeg kjente ingen i Norge utenom mannen min - adressa.no

For de kvinnene i transnasjonale ekteskap som har størst behov for hjelp, handler det ifølge advokat Gro Wildhagen om gjentatte, grove overgrep, vold og isolasjon.

– Enkelte menn deler kvinnen med andre menn, mot hennes vilje. Utnyttelse innenfor ekteskapets rammer grenser opp mot menneskehandel. Det har vært vanskelig å få domstoler og politi med på denne tankegangen, fordi det skjer innenfor et ekteskap.

Også FAFO-forsker Guri Tyldum beskriver enkelte slike ekteskap som ren menneskehandel.

Jeg vil samtidig påpeke at det finnes mange menn som får ekteskapene sine med utenlandske kvinner til å fungere bra. menn som gjør det de kan for at kona skal bli integrert og selvstendig. Og det er nettopp derfor det blir så veldig synlig når man møter på menn med antifeministiske holdninger, hvor dårlig liv noen av kvinnene kan få hvis de ender med å møte på en som syns det er bedre at hun blir isolert enn integrert. Å isolere kvinnen, begrense hennes deltakelse i samfunnet, det er ikke kjærlighet, det er makt og kontroll.

Fafo-forsker Guri Tyldum understreker at det finnes mange eksempler på vellykkede ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner. Men det å få ekteskap med store kulturforskjeller til å fungere, krever hardt arbeid fra begge parter.

– Det er nettopp ved å se på de flinke mennene at du skjønner hva som er galt med de andre. Mange menn bruker masse ressurser for å løfte kona opp på et nivå hvor hun blir likeverdig og selvstendig. De lærer henne å ta bussen, prøver å skaffe henne en jobb og et nettverk. Disse kvinnene har det kjempefint i Norge, fordi de har funnet menn som ønsker seg kjærlighet og en selvstendig partner, sier Tyldum.

Det er mulig at "flere og flere" drar til Asia for å finne dame slik som du sier. Men det trenger man jo teknisk sett ikke. Det er da masse asiatiske damer her i Norge, hvis man f.eks liker utseende og personligheten deres bedre. Si det heller rett ut som det er. Noen menn rømmer fra likestilling. Men de utgjør ikke en så stor gruppe at norske kvinner merker noe mindre etterspørsel av den grunn. Det er ikke tilgang på antall menn som er et problem for norske kvinner, men vi ønsker faktisk ikke å ha menn med slike holdninger som du fremviser her i tråden. (ikke at jeg ville kalt en med slike holdninger for en mann, det er masse andre ord som er mer treffende på slike, men best å sensurere meg selv før noen andre gjør det) ;) 

I tillegg har vi  f.eks et fødselsoverskudd på menn i Norge, så det er faktisk ikke nok kvinner til at hver nordmann skal få seg partner. Så noen må nødvendigvis lete andre steder uansett. I tillegg til fødselsoverskuddet, så er det flere menn enn kvinner som kommer til Norge som enslige innvandrere, så det forsterker egentlig bare situasjonen med at vi er for mange kvinner i Norge i forhold til menn. 

Ser jeg traff en nerve. Det ser ut som du har lest noe i avisen og nå tror du alle menn som finner seg en søt asiat er en overgriper. 
Fakta er at alle i nisselandet Norge ikke har lyst å leve i et feministisk forhold 🤮 

Og da er Asia ypperlig. Damen og venninnene hennes her sier at vi nordmenn er mye bedre partnere enn mennene de finner i hjemlandet 🙂 så dette er vinn-vinn. Eneste som blir sure er norske feminister og mennene i hjemlandet deres, men heldigvis bryr vi oss ikke om dere 😄

Skrevet
Gjest 07b7d...19c skrev (2 timer siden):

Ser jeg traff en nerve. Det ser ut som du har lest noe i avisen og nå tror du alle menn som finner seg en søt asiat er en overgriper. 
Fakta er at alle i nisselandet Norge ikke har lyst å leve i et feministisk forhold 🤮 

Og da er Asia ypperlig. Damen og venninnene hennes her sier at vi nordmenn er mye bedre partnere enn mennene de finner i hjemlandet 🙂 så dette er vinn-vinn. Eneste som blir sure er norske feminister og mennene i hjemlandet deres, men heldigvis bryr vi oss ikke om dere 😄

Og ingen bryr seg om at dere er valgt bort og forkastet av norske kvinner. Det er der for dere stikker ut av landet. Sikkert fint å late som dere får kjærlighet, dog - mens alt avhenger av at dere sender nok penger til Filippinene eller Thailand.

• Liker 5
Skrevet
Gjest 07b7d...19c skrev (1 time siden):

Med den frykt-listen @leticia kom med tidligere i tråden og sporing fra dating-temaet inn på partnerdrap i denne tråden også så tror jeg hun har et godt over gjennomsnittlig panisk forhold til menn generelt. Tidligere har hun snakket litt om historikk med en eks og det kan ha satt sitt preg på henne. I min omgangskrets er kvinner mer avslappet når det kommer til menn, feminisme, datingkultur, forhold osv. Jeg har ikke inntrykk av at det er vanlig at kvinner har sånne fryktlister eller frykter å være alene med menn eller måtte møtes på offentlige steder for å føle seg trygge nok osv. 

• Liker 2
Skrevet

Det ser ut som du har lest noe i avisen og nå tror du alle menn som finner seg en søt asiat er en overgriper. 

Mulig innlegget mitt ble litt for langt å lese for deg, slik at du ikke fikk med deg beskrivelsen av at det er mange menn som løfter sin asiatiske kvinne opp, og hjelper henne til å integreres i stedet for å isoleres i det norske samfunn. Trenger du en oppdatering på det? 

leticia skrev (11 timer siden):

Så nei  jeg tror ikke alle er overgripere, faktisk bare en mindre andel. Men noen er det, og det bør det norske samfunn ha bedre ordninger for å forsøke å hindre. (Denne mindre andelen ville sannsynligvis ha behandlet en norsk kvinne på samme måten, noe som langt på vei antydes i artikkelen ved at tidligere kone og hans barn ikke ville ha kontakt med mannen). Men det er lettere for en norsk kvinne å komme seg unna, fordi hun har mer kjennskap til de rettighetene hun har, og sannsynligvis større nettverk. En norsk kvinne møter heller ikke på språkbarrierer. 

Og da er Asia ypperlig. 

Ja, Asia er ypperlig for norske uselvstendige nisser 😛 

Damen og venninnene hennes her sier at vi nordmenn er mye bedre partnere enn mennene de finner i hjemlandet 🙂

Det tror jeg på, sånn generelt, men "mye bedre partnere" trenger ikke bety det samme som "gode partnere". Hvis man har en partner som ikke ser deg som likestilt / likeverdig så kan man alltids finne seg noe bedre mener jeg. Noen ganger er faktisk gresset grønnere på den andre siden.  

--- 

Vel uansett, denne tråden handlet om norske kvinner som sliter med å finne seg menn. Jeg kjøper  faktisk ikke denne historien om  at det plutselig var så mange single kvinner så kjapt. Hele historien høres ut som fantasier fra et incelforum... 

• Liker 4
Skrevet (endret)
knopflerbruce skrev (9 minutter siden):

Og ingen bryr seg om at dere er valgt bort og forkastet av norske kvinner. 

Ingen bryr seg om spydigheter som de ikke føler gjelder dem. Noen menn drar målrettet til Asia fordi de liker den type damer bedre enn norske. Utseende, kultur, væremåte, etc. 

Det er der for dere stikker ut av landet.

Ja, nå fikk du vel dolket han ordentlig i ryggen med noen sårende ord.. :roll: .. som han muligens ikke føler seg truffet av. Nyter du slike verbale stikk? Herlig? 

Sikkert fint å late som dere får kjærlighet, dog - mens alt avhenger av at dere sender nok penger til Filippinene eller Thailand.

Nei, så støttende og fin holdning altså... :roll: .. det er sikker helt umulig at disse damene har ærlige og gode motiver og tror de faktisk har funnet ekte kjærlighet..

Du sparker nedover og nyter det. Føler du deg litt høyere på deg selv når du får rakket skikkelig ned på noen?

Her klarer du kunststykket å ikke bare rakke ned på gjesten men også kvinner i Norge med asiatisk opphav. Som om de er 2. eller 3. sortering, i gråsonen til menneskehandlet.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Simen1 skrev (3 timer siden):

Med den frykt-listen @leticia kom med tidligere i tråden og sporing fra dating-temaet inn på partnerdrap i denne tråden også så tror jeg hun har et godt over gjennomsnittlig panisk forhold til menn generelt. Tidligere har hun snakket litt om historikk med en eks og det kan ha satt sitt preg på henne. I min omgangskrets er kvinner mer avslappet når det kommer til menn, feminisme, datingkultur, forhold osv. Jeg har ikke inntrykk av at det er vanlig at kvinner har sånne fryktlister eller frykter å være alene med menn eller måtte møtes på offentlige steder for å føle seg trygge nok osv. 

Du tar helt feil Simen1. Jeg er ikke redd for menn i det hele tatt. Jeg er heller ikke redd for å være alene med menn. Jeg trives veldig godt med menn. Faktisk så foretrekker jeg mannlige venner fremfor kvinnelige. Antifeminister  ( både av kvinnelige og mannlige)  derimot, de er siste sort. 

Edit: Det går faktisk an å snakke om samfunnsproblemer uten at de er selvopplevd. 

Endret av leticia
edit
  • Liker 5
Skrevet
Simen1 skrev (35 minutter siden):

Ingen bryr seg om spydigheter som de ikke føler gjelder dem. Noen menn drar målrettet til Asia fordi de liker den type damer bedre enn norske. Utseende, kultur, væremåte, etc. 

Ja, nå fikk du vel dolket han ordentlig i ryggen med noen sårende ord.. :roll: .. som han muligens ikke føler seg truffet av. Nyter du slike verbale stikk? Herlig? 

Nei, så støttende og fin holdning altså... :roll: .. det er sikker helt umulig at disse damene har ærlige og gode motiver og tror de faktisk har funnet ekte kjærlighet..

Du sparker nedover og nyter det. Føler du deg litt høyere på deg selv når du får rakket skikkelig ned på noen?

Her klarer du kunststykket å ikke bare rakke ned på gjesten men også kvinner i Norge med asiatisk opphav. Som om de er 2. eller 3. sortering, i gråsonen til menneskehandlet.

Ja, de drar til Asia når de er godt oppi åra og "har funnet ut at de liker asiatiske damer". Og, vi snakker om å DRA TIL ASIA - ikke sjekke opp en nordmann som f.eks. er adoptert som ung eller har asiatiske foreldre og er født i Norge.

Hadde dette vært en ektefølt preferanse, ville man reist til Asia og hentet kone når man var 20, og ikke 35...

Sparke nedover? Menn som reiser til Thailand er ikke "under meg" bare fordi de reiser dit. Hvor henter du feberfantasiene dine fra? Kanskje du burde ha litt mer respekt for disse mennene, og ikke late som at de liksom har et handicap i forhold til meg - og kan betraktes som min likemann.

• Liker 6
Skrevet
leticia skrev (43 minutter siden):

Antifeminister derimot, de er siste sort. 

Det er jammen en enorm, uspesifikk og vag definisjon som potensielt treffer 20-80% av menn alt etter hvem sin definisjon en går etter.  

• Liker 5
Skrevet
knopflerbruce skrev (12 minutter siden):

Ja, de drar til Asia når de er godt oppi åra og "har funnet ut at de liker asiatiske damer". Og, vi snakker om å DRA TIL ASIA - ikke sjekke opp en nordmann som f.eks. er adoptert som ung eller har asiatiske foreldre og er født i Norge.

Du snakker som om det ikke finnes damer i hopetall i Norge/den vestlige verden som er "gold diggers" / blir sammen med menn hovedsakelig på grunn av resursene/pengene/statusen de allerede har...? 

Synes du det er like feil at menn/folk blir sammen med dem også?

• Liker 1
Skrevet
wampster skrev (30 minutter siden):

Du snakker som om det ikke finnes damer i hopetall i Norge/den vestlige verden som er "gold diggers" / blir sammen med menn hovedsakelig på grunn av resursene/pengene/statusen de allerede har...? 

Synes du det er like feil at menn/folk blir sammen med dem også?

"I hopetall" - du finner sikkert et par hundre på landsbasis, om du er heldig.

Deres valg. Og, forskjellen er at de er ressurssterke nok til å stå på egne bein om det skjærer seg. En mulighet en fattig asiat i et land hvor de i beste fall snakker det lokale språket gebrokkent, og som har press på seg for å levere penger til familien hjemme i tillegg, ikke har. De står mellom barken og veden, og det utnytter en del som henter konene sine der. Så kan du sikkert innvende at noen av dem later som de er forelsket og at det ikke er et godt utgangspunkt for et ekteskap, men det er nå engang slik at alle vet at det er en stor risiko for at de dater for penger og ikke for kjærlighet. Da er det vanskelig å ha sympati med de som med viten og vilje legger hodet i krokodillens kjeft.

• Liker 4
Skrevet (endret)
wampster skrev (2 timer siden):

Det er jammen en enorm, uspesifikk og vag definisjon som potensielt treffer 20-80% av menn alt etter hvem sin definisjon en går etter.  

Siden det er mitt sitat så er det vel min definisjon som bør brukes... (la forøvrig til en endring i sitatet mitt, antifeminister finnes i form av begge kjønn, akkurat slik som feminister gjør det). 

Tror nok man havner ganske godt under 20 % av menn altså. Jeg kjenner ikke til flere enn jeg kan telle på en hånd. (Hvis jeg ikke regner med folk her inne da) 😛

Endret av leticia
feil ord
  • Liker 1
Skrevet
Simen1 skrev (7 timer siden):

Det sies at «hurt people hurt people», og jeg synes dessverre at dette underforumet og temaet virker alt for preget av nettopp denslags; mennesker som har det vanskelig som trekker hverandre ned.

Simen1 skrev (7 timer siden):

Jeg har ikke inntrykk av at det er vanlig at kvinner har sånne fryktlister eller frykter å være alene med menn eller måtte møtes på offentlige steder for å føle seg trygge nok osv. 

Jeg tror ikke heller det er vanlig med slik frykt eller å mer eller mindre frikoblet fra temaet komme med lister over hvor fæle ‘de andre’ er. I en tråd om dating fremstår det temmelig malplassert og som et forsøk på å gjøre dette til enda en ‘kjønnskrigstråd’. Det er synd, for hvordan moderne dating- og samlivskultur utspiller seg er et interessant tema, og viktigere enn jeg tror vi tar innover oss. For viktig til å reduseres til ‘kjønnskrig’.

• Liker 1
Skrevet

Det er enkelt å bare avfeie frykten som ligger der hos mange kvinner. Selv om frykten kan være irrasjonell, så er den såpass tilstedeværende hos mange jenter / kvinner i en datingsituasjon og i andre situasjoner hvor man er alene med ukjente menn at kvinner tar forholdsregler for å gjøre situasjonen tryggere.  Å snakke om frykt kan virke som et sidespor, jeg ser den.  Men det var i forbindelse med å forklare for en bruker hvorfor noen kvinner muligens kan komme med lange lister med "krav" og "røde flagg". Det kan være fordi trygghet, og hvilke menn man velger å få barn med kan ha stor betydning for kvinner. Kvinner er spesielt sårbare under svangerskap og de er fysisk underlegne menn.  Da må de sikre seg at de har blitt sammen med en beskytter, og ikke en som vender styrken sin mot henne og eventuelle barn.

Legger ved noen linker og utdrag fra dem for å klargjøre at mange kvinner kjenner på frykt, ofte ubegrunnet, men noen ganger kan det dessverre skje kjipe ting, og det er vel slike hendelser som gjør at frykten oppstår i utgangspunktet. 

Slår alarm: Økende antall voldtekter etter Tinder-møter

I Fredriksstad Blad i helgen advarte lederen for overgrepsmottaket i Fredrikstad, Ann Helen Lomsdalen, unge jenter mot naiv bruk av Tinder.

– Vi ser flere voldtekter i forbindelse med Tinder-dater. Det er en trend vi synes er skremmende. 

" Til sammen har de møtt omkring 15 gutter etter først å ha matchet på dating-appen, men de tar alltid sine forholdsregler. "

Jentene er ikke overraskede over det høye antallet henvendelser til overgrepssentralen. De mener man skal være veldig forsiktig med å dra hjem til en gutt på første date.

Som hovedregel møter ikke jentene sine Tinder-matcher hjemme hos verken den ene eller den andre, men heller på et offentlig sted.

Ny undersøkelse: - 70 prosent av kvinner er redde for å trene i mørket

70 prosent av de 440 jentene som har svart oppgir at de kjenner på en redsel for at noe skal skje på utetreningsøkta, hovedsakelig fra fremmede menn med vonde hensikter, 

Sundquist sier videre at 26 prosent av jentene sier de har fått kjenne på ubehagelige situasjoner på joggeturen.

- De fleste oppgir at de har opplevd forfølgelse av menn, biler som stopper opp og tuter og guttegjenger som roper, følger etter og plystrer.

72 prosent velger alltid å trene på folksomme områder og opplyste veier.

58 prosent av jentene orienterer alltid venner/familie/kjæreste om hvor de trener og 75 prosent svarer at de alltid er bekymret når de trener ute alene.

Det er uakseptabelt at kvinner skal være så redde, og dette må menn ta tak i: De må rydde opp i holdninger og kvinnesyn som råder hos mange av dem.

Men det er ingen tvil om at det er en slags irrasjonell frykt, gitt hvor mange kvinner som beveger seg ute og ut fra statistikken. Statistisk sett er sjansen liten for at det skal gå galt, men hvis det skulle skje, kan det både ødelegge livet ditt og i ytterste konsekvens ta livet ditt, sier den erfarne eks-politisjefen.

Kvinner er redde for å gå hjem alene i mørket: – Du føler deg utrygg 

Den siste tiden har hun og mange andre kvinner over hele verden fortalt at de er redde for å bli overfalt når de går hjem alene om natta.

Saken har fått stor oppmerksomhet. På Instagram og Twitter deler kvinner sine historier under #TextMeWhenYouGetHome, om hva de gjør for å passe på seg selv mens de går hjem alene.

Her skriver kvinner blant annet at:

de skifter sko før de går hjem i tilfelle de må løpe vekk fra noen

de ofte går omveier hjem for å unngå å møte på folk

de krysser gata om noen går bak dem

de deler posisjonen sin med folk de kjenner, så noen kan følge med mens de går hjem

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...