Gå til innhold

Valve svarer om lootboks-søksmål: – Vi er skuffet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"Steam-makeren påpeker videre at den har jobbet iherdig for å slå ned på brukere og grupper som bryter med retningslinjene for spillgjenstander. Totalt har en million Steam-kontoer blitt stengt som følge av koblinger til gambling, svindel og tyveri."

Som vell burde være bevis nok for dem alene mot å stoppe med dette moralsk sett, men her er det selvsagt pengene som styrer å dette er da også et bevis på hvor mye de faktisk drar inn på å ofte utnytte svake uten selv kontroll (eller muligere retter skevet, uten Økonomisk sans i det hele tatt). Jeg mener om det fortsatt er god butikk når det skaper så mye støy rundt dem, som de da selv bekrefter. 

Endret av simalarion
  • Liker 1
Skrevet
simalarion skrev:

"Steam-makeren påpeker videre at den har jobbet iherdig for å slå ned på brukere og grupper som bryter med retningslinjene for spillgjenstander. Totalt har en million Steam-kontoer blitt stengt som følge av koblinger til gambling, svindel og tyveri."

Som vell burde være bevis nok for dem alene mot å stoppe med dette moralsk sett, men her er det selvsagt pengene som styrer å dette er da også et bevis på hvor mye de faktisk drar inn på å ofte utnytte svake uten selv kontroll (eller muligere retter skevet, uten Økonomisk sans i det hele tatt). Jeg mener om det fortsatt er god butikk når det skaper så mye støy rundt dem, som de da selv bekrefter. 

Vi stenger ikke motorveier (eller noen andre veier) bare fordi folk kjører for fort. Ikke forbyr vi biler som går over 100km/t heller. Det riktige er å håndheve fartsgrensen som er satt, og alle som ikke bryter den kan fortsette å bruke veien som tiltenkt. Synes det prinsippet bør gjelde her også. La oss ikke kollektivt straffe millioner av brukere fordi et par hundre fjasekopper ikke klarer oppføre seg.
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg klarer ikke helt å se et godt argument for å ikke tillate loot-bokser men tillate Pokemon-pakker. Pokemon er i utgangspunktet enda verre, i mitt syn, ettersom det er vanskelig å spille spillet uten å først gamble. Mens dataspillene kan man fint spille uten å gamble.

(Om disse spillene skulle hatt samme tilnærming som Pokemon skulle de ikke gitt spilleren noen våpen utover det de finner i loot-bokser, eller kjøper av andre spillere. Ville det gjøre ting bedre?)

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Skrevet

Hjelper lite å sammenligne Epler & Pærer, videre gjør ikke det at det allerede finnes 1 måte å lure penger ut av unger på det bedre å gjøre det videre i andre former, dårlig logikk... 

Veldig greit for oss som ikke lar oss lure eller ikke har problemer med å sette grenser på idioti å la andre ta regningen i spillene men det er ikke veldig moralsk riktig å tenke slik. 

Men det er jo ikke noe nytt at Noen vill gjøre samffunnet bedre for alle mens andre tenker mest på seg selv. 

• Liker 2
Skrevet
Er vel frivillig å kjøpe dette og dette barne tøvet har de brukt som argument i alle år men kjøp av ting som man må ha for å kunne gjennomføre spiller er jeg i mot og bør forbys!
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...