Gå til innhold

Oljekrise - Hva tenker du om det?

Oljepris  

19 stemmer

1. 1. Er det fordel for Norge at oljeprisen går opp, siden Norge er et oljenasjon?

• Ja
      6
    • Nei
      13

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Oljen har økt til himmels og diesel og bensin står på tur. Oljen har bikket mellom 110 og 115 dollar. Nå er den på 100 dollar ifølge e24.no. Hva tror du konsekvenser blir? Jeg tror at bensin, diesel, matvarer går opp, dermed går også renta opp. Dette kommer til å bli kastrofalt for noen med svak økonomi. Dette kommer til å bli mer vanskelig å bo hvor som helst. Det kommer til å bli mindre moro å leve med pga. krigen.

Er det fordel for Norge at Oljeprisen går opp når Norge er et oljenasjon?

Oljeprisen, Privat økonomi | Skyhøye oljepriser på grunn av Midtøsten – Slik påvirkes nordmenn

Oljeprisen til himmels – E24

Sterke reaksjoner på økte drivstoffpriser: Ine Alise Olsen må spare på hjemturer – NRK Troms og Finnmark

Endret av Sosialismen
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutes ago, Sosialismen said:

Oljen har økt til himmels og diesel og bensin står på tur. Oljen har bikket mellom 110 og 115 dollar. Nå er den på 100 dollar ifølge e24.no. Hva tror du konsekvenser blir? Jeg tror at bensin, diesel, matvarer går opp, dermed går også renta opp. Dette kommer til å bli kastrofalt for noen med svak økonomi. Dette kommer til å bli mer vanskelig å bo hvor som helst. Det kommer til å bli mindre moro å leve med pga. krigen.

Oljeprisen til himmels – E24

Sterke reaksjoner på økte drivstoffpriser: Ine Alise Olsen må spare på hjemturer – NRK Troms og Finnmark

Det er bare negativt med at den går opp. Inflasjonen og renta går opp men lønnsoppgjøret går ned fordi bedriftene gjør det dårligere.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (3 minutter siden):

Det er bare negativt med at den går opp. Inflasjonen og renta går opp men lønnsoppgjøret går ned fordi bedriftene gjør det dårligere.

Det er jeg helt enig med at det bare negativt med krigen med at den dreper uskyldig folk i verden indirekte og direkte. Det er jo lønnsøkninger hvert år?

• Liker 1
Skrevet
22 minutes ago, Sosialismen said:

Det er jeg helt enig med at det bare negativt med krigen med at den dreper uskyldig folk i verden indirekte og direkte. Det er jo lønnsøkninger hvert år?

Det er bare negativt med denne krigen uansett hvordan en ser på det.

• Liker 2
Skrevet
16 minutes ago, torbjornen said:

Dei einaste som tener på denne krigen er vel Putin og Russland.

No trur heller ikkje eg at denne krigen kjem til å vare lenge.

Oljeprisen går opp og børsene faller, det får Trump til å svette, så mulig du har rett.

Skrevet (endret)
torbjornen skrev (23 minutter siden):

Dei einaste som tener på denne krigen er vel Putin og Russland.

No trur heller ikkje eg at denne krigen kjem til å vare lenge.

Akkurat nå er Russland den kommende vennen til flere land i Midtøsten. Ting endrer seg fort i internasjonal politikk. USA har driti seg så ut så kraftig.

Endret av Boing 4EVER
Skrevet
Boing 4EVER skrev (8 minutter siden):

Akkurat nå er Russland den kommende vennen til flere land i Midtøsten. Ting endrer seg fort i internasjonal politikk. USA har driti seg så ut så kraftig.

No er det jo faktisk Russland sin allierte som er den som bombar desse landa. Det er vel heilt ope korleis dette vil slå ut.

• Liker 1
Skrevet

Kunsten å si absolutt ingenting med mange ord er de gode på

Staten tjener jo grovt på dette. Først på økt oljepris, deretter på økt moms på salg av drivstoff

Jens Stoltenberg (Ap) uttalte på en pressekonferanse mandag formiddag at det ikke finnes planer om å subsidiere pumpeprisene på drivstoff.

– Når det gjelder pumpeprisen, så er det slik at når oljeprisen går ned, så er det ikke slik at vi har økt avgiftene, så da er det ikke sånn at vi innfører noen subsidier når oljeprisene går opp, sa han.

Skrevet
Jarmo skrev (5 minutter siden):

Ned til ca. 90 dollar nå.

Sitat

Trump til CBS: Tror krigen er så godt som fullført

Publisert som en viktig melding klokken20:32 iKrigen i Midtøsten

CBS-reporter Weijia Jiang skriver på X at hun har intervjuet president Donald Trump.

– Jeg tror krigen i stor grad er fullført. De har ingen marine, ingen kommunikasjonsmidler, de har ikke noe luftvåpen, skal den amerikanske presidenten ha sagt i intervjuet.

Trump legger til at USA ligger langt foran tidsskjemaet på 4–5 uker, skriver Jiang.

Oljeprisene har steget kraftig siden Iran-krigens utbrudd. Etter Trumps kommentarer raser den.

De siste timene har prisen på nordsjøolje (Brent Spot) vaket rundt 100 dollar fatet.

I skrivende stund har den falt til rundt 89. Det er likevel en unormalt høy pris.

Reuters melder at amerikanske oljepriser falt med 10 prosent etter CBS-intervjuet.

Trump advarte Iran:

– De har skutt alt de har, og de bør ikke prøve seg på noe ellers blir det slutten på det landet, skal Trump ha sagt.

Tidligere mandag varslet den iranske rådgiveren Kamal Kharazi at Iran er klar for en lang krig, skriver CNN.

lE2RR0ISwzjZTwvKKo3XMQgGR23iKeAMQzZUtqiB

• Liker 2
Skrevet

Startet dagen med å passere 120 usd, etterhvert sank den til 86 usd. Mye usikkerhet hvertfall. Så en stasjon som hadde drivstoff til 19.90 i dag, det varer nok ikke lenge. Vanlig pris blir nok 25-27 fremover. Selv om dette skulle gå helt over i løpet av noen uker vil det være langvarig usikkerhet og kan gå lang tid før priser synker igjen. I løpet av en uke har prisen på anleggsdiesel steget 3 kroner, veiledende pris. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Bensinstasjonselskapa vil nok også prøve å sko seg på å setje opp drivstoffprisen så mykje som mogeleg, og då med meir enn det innkjøpsprisane stig.

Endret av torbjornen
Skrevet

Jeg tror prisen vil nå 30 kroner, men det vil være en periode hvor den ligger og vaker rundt 25 kroner. Dette fordi inntil videre vil markedet tro på Trumps lovnad om at krigen snart er over.

Skrevet

Viser verden at olje er noe dritt, og jeg regner med mange vil øke satsningen på og frigjøre seg fra dette svarte svineriet.

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, kremt said:

24.89 på de fleste stasjoner her nå i dag. Så fort 4 kroner økt pumpepris på en uke

Hmm, hvorfor øker prisen med 4kr  i Norge, mens i Sverige har listeprisen kun økt med 60 øre? Blir vi rundlurt av selskapene i Norge?

• Liker 2
Skrevet
agvg skrev (1 time siden):

Viser verden at olje er noe dritt, og jeg regner med mange vil øke satsningen på og frigjøre seg fra dette svarte svineriet.

Det vil de ikke klare, enda ihvertfall. Med det kjøret vi holder, er det ikke nok energi i verden.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...