Gjest 18b23...756 Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Er en del i samfunnet som sier menn leter etter bare unge supermodeller og derfor får de ikke napp i kjærestefronten. At de må senke kravene sine. Hva menes med det? Vi må jo like det vi ser ikke sant? Hva som er en vakker kvinne er subjektivt, men betyr det at vi må ned i et sånt nivå ikke for å høre overfladisk ut? Spoiler https://no.wikipedia.org/wiki/Susan_Boyle#/media/Fil:Susan_Boyle_Nov_2009.jpg Anonymous poster hash: 18b23...756
FrihetensRegn Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Både menn og kvinner har for høye krav, ofte helt urealistiske krav til både utseende og personlighet. Noe som ender opp med at man lager lange lister der bare ett "rødt flagg" er en dealbreaker som gjør at mange unge i dag er alene. Datingkulturen i 2026 skal visstnok være enda verre enn før - nå er for eksempel politisk uenighet noe man ikke tåler, og det er jo ganske splittende i dag da unge menn og kvinner er henholdsvis mer i ytterkantene politisk enn før (unge menn mer mot ytre høyre og unge kvinner mer mot ytre venstre). Lavere krav og forventninger hadde gjort folk mindre skuffet, for begge kjønn. 4 2
Markiii Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Gjest 18b23...756 skrev (1 time siden): Er en del i samfunnet som sier menn leter etter bare unge supermodeller og derfor får de ikke napp i kjærestefronten. At de må senke kravene sine. Hva menes med det? Vi må jo like det vi ser ikke sant? Hva som er en vakker kvinne er subjektivt, men betyr det at vi må ned i et sånt nivå ikke for å høre overfladisk ut? Skjul innhold https://no.wikipedia.org/wiki/Susan_Boyle#/media/Fil:Susan_Boyle_Nov_2009.jpg Anonymous poster hash: 18b23...756 Hvilket nivå er du selv på da? Hvis du mener å si at du er på Susan Boyles nivå, så kan du neppe forvente å trekke damer på supermodell-nivå selv. 2
Markiii Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars FrihetensRegn skrev (31 minutter siden): Datingkulturen i 2026 skal visstnok være enda verre enn før - nå er for eksempel politisk uenighet noe man ikke tåler Joda, man tåler politisk uenighet, men å støtte psykopatfascisten Trump handler ikke om politikk. Det handler om grunnleggende moral. 8
Populært innlegg FrihetensRegn Skrevet 8. mars Populært innlegg Skrevet 8. mars Markiii skrev (34 minutter siden): Joda, man tåler politisk uenighet, men å støtte psykopatfascisten Trump handler ikke om politikk. Det handler om grunnleggende moral. Jeg møtte nylig en fin, konservativ og kristen jente som hate woke og liker både Trump og ICE, så det finnes absolutt diamanter med godt utseende og god moral der ute :-) 5 5
Gjest b9cd5...627 Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars FrihetensRegn skrev (9 minutter siden): Jeg møtte nylig en fin, konservativ og kristen jente som hate woke og liker både Trump og ICE, så det finnes absolutt diamanter med godt utseende og god moral der ute 🙂 Noe sier meg at det egentlig var en "jente" på 50+, og at du fant henne på facebook veggen til Document. 👍😃 Anonymous poster hash: b9cd5...627
DukeNukem3d Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Markiii skrev (50 minutter siden): Joda, man tåler politisk uenighet, men å støtte psykopatfascisten Trump handler ikke om politikk. Det handler om grunnleggende moral. For en del er det uaktuelt om man stemmer FRP 1 1
Gjest 18b23...756 Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Markiii skrev (3 timer siden): Hvilket nivå er du selv på da? Hvis du mener å si at du er på Susan Boyles nivå, så kan du neppe forvente å trekke damer på supermodell-nivå selv. Jeg er slank og 179 cm høy. Har litt kviser. Jogger ganske mye spesielt på fjellet så er i god form. Men har mistet alt håret, så shaver det lille som er igjen regelmessig. Anonymous poster hash: 18b23...756
sedsberg Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars Krav 1: Må være dame. Krav 2: Må være menneske. Krav 3: Må være i live. Vanskelig å senke slike krav. 😛 3 5
FrihetensRegn Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars Gjest b9cd5...627 skrev (12 timer siden): Noe sier meg at det egentlig var en "jente" på 50+, og at du fant henne på facebook veggen til Document. 👍😃 Anonymous poster hash: b9cd5...627 24 år, rett fra universitetet (der hun påstår at både elever og lærere er en gjeng med SVere lol), møtte henne på et jobbseminar og hun er en sjelden diamant i en steinrøys der kvinner flest er politisk korrekte og emosjonelle i avgjørelsene angående hvordan verden fungerer. Men kravene er ofte de samme både hos menn og kvinner: utseende, høyde, kroppsvekt, inntekt, materialisme (penger, hus, bil, klær etc), mye som ofte går på førsteinntrykk, så senere personlighet, jobb, hobby, venner, hvor aktiv man er osv. Menn setter ofte mer krav til utseende mens jenter/kvinner ofte setter mer krav til sosial status og inntekt. Men det er naturligvis unntak. 3 1
Simen1 Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars sedsberg skrev (1 time siden): Krav 1: Må være dame. Krav 2: Må være menneske. Krav 3: Må være i live. Vanskelig å senke slike krav. 😛 Din nøye utkårede partner må føle seg spesiell! /sarkasme
Simen1 Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars Hvem er det som sier at menn må senke kravene? Og hvorfor vil de overprøve mennenes egne vurderinger? Jeg synes premisset høres psykopatisk og overkontrollerende ut. Hvis man legger til et tilleggs-premiss om at man må dette for å oppnå partnerskap, så sier man i praksis at man må ha et partnerskap. Som om det var en selvfølge og må prioriteres høyere enn at man faktisk trives i det partnerskapet. Jeg tenker at partnerskap er noe som kommer, hvis premissene faller på plass for begge. Altså betinget og uten ekstern tvang (sosialt press om hva "må"). Hvis det resulterer i at man forblir singel så bør det respekteres, ikke utløse sosiale krav om at man må date "Susan Boyle"-damer. Jeg har hatt "Susan Boyle" etter meg hele livet og hun kommer aldri i mål her. Det er jeg i min fulle rett til å bestemme selv og det er ingen andre sin businiss. 2 1
Gjest 18b23...756 Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars Simen1 skrev (1 time siden): Hvem er det som sier at menn må senke kravene? Og hvorfor vil de overprøve mennenes egne vurderinger? Jeg synes premisset høres psykopatisk og overkontrollerende ut. Hvis man legger til et tilleggs-premiss om at man må dette for å oppnå partnerskap, så sier man i praksis at man må ha et partnerskap. Som om det var en selvfølge og må prioriteres høyere enn at man faktisk trives i det partnerskapet. Jeg tenker at partnerskap er noe som kommer, hvis premissene faller på plass for begge. Altså betinget og uten ekstern tvang (sosialt press om hva "må"). Hvis det resulterer i at man forblir singel så bør det respekteres, ikke utløse sosiale krav om at man må date "Susan Boyle"-damer. Jeg har hatt "Susan Boyle" etter meg hele livet og hun kommer aldri i mål her. Det er jeg i min fulle rett til å bestemme selv og det er ingen andre sin businiss. Men hva kan en mann gjøre hvis det er stort sett 'Susan Boyle' kvinner han har sjans på? Norske damer er gjennomsnittlig pene. Det får jeg høre fra mange utlendinger som besøker oss. Men allikevel er det en del menn som føler seg utestengt fra å bli kjent med en dame midt på treet som anser som fortsatt pen. Anonymous poster hash: 18b23...756
sedsberg Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars Har man ikke sjans på damene så holder man seg unna dem selvsagt. Normal folkeskikk. 2 1
Gjest 18b23...756 Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars sedsberg skrev (52 minutter siden): Har man ikke sjans på damene så holder man seg unna dem selvsagt. Normal folkeskikk. Hvilke type damer? Jeg er enig hvis de er supermodeller eller influensere damer du snakker om. Anonymous poster hash: 18b23...756
Simen1 Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars (endret) Gjest 18b23...756 skrev (2 timer siden): Men hva kan en mann gjøre hvis det er stort sett 'Susan Boyle' kvinner han har sjans på? Norske damer er gjennomsnittlig pene. Det får jeg høre fra mange utlendinger som besøker oss. Men allikevel er det en del menn som føler seg utestengt fra å bli kjent med en dame midt på treet som anser som fortsatt pen. Du får spørre de.. :) Noen raske brainstorm forslag: Fortsette å lete etter den rette Slutte å lete etter den rette Endre definisjon av den rette og prøve på nytt Endre strategi for å finne den rette og prøve på nytt Endret 9. mars av Simen1
skaftetryne32 Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars Gjest 18b23...756 skrev (19 timer siden): men betyr det at vi må ned i et sånt nivå ikke for å høre overfladisk ut? Dette er faktisk et vanlig utseende for en kvinne på den alderen, jeg vet ikke helt hva du forventer av utseende, men det er kanskje greit å fokusere kompatibilitet først, mennesker man faktisk liker blir gjerne litt mer attraktive fysisk også. 2
helsten2 Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars En liten digresjon - sann historie fra virkeligheten: En butikk som selger nye ektemenn har åpnet i New York City. Der kan kvinner gå for å finne seg en ektemann. Ved inngangen står følgende instruksjoner: «Du kan kun besøke denne butikken én gang! Det er seks etasjer, og verdien av produktene øker for hver etasje du går opp. Du kan velge et produkt i en etasje - eller gå opp en etasje. Men du kan ikke gå ned igjen, bortsett fra å forlate butikken, og da mister du retten til å handle.» En kvinne bestemmer seg for å besøke Ektemann-butikken. I første etasje står det på et skilt: «Disse mennene har fast jobb.» Hun er interessert, men nysgjerrig, og går videre opp. I andre etasje står det: «Disse mennene har fast jobb og elsker barn.» «Det er bra», tenker hun, «men jeg vil se hva som finnes høyere opp.» Hun går til tredje etasje, og på skiltet står det: «Disse mennene har fast jobb, høy inntekt, elsker barn og ser ekstremt bra ut.» «Jøss!» tenker hun, men nysgjerrigheten vinner igjen, og hun går videre. I fjerde etasje står det: «Disse mennene har fast jobb, ekstremt høy inntekt, elsker barn, ser sinnssykt bra ut - og hjelper til med husarbeidet.» «Herregud,» sier hun, «jeg holder det ikke ut!» Men hun fortsetter likevel opp en etasje til. I femte etasje står det: «Disse mennene har fast jobb, ekstremt god inntekt, elsker barn, ser sinnssykt bra ut, er veltrente, elsker å shoppe, hjelper til hjemme - og er svært romantiske.» Hun er fristet. Men hun må bare vite hva som finnes på toppen. Hun går til sjette etasje, der et stort skilt lyser: «Du er besøkende nummer 41.456.012 i denne etasjen. Det finnes ingen menn her. Denne etasjen eksisterer kun som bevis på at det er umulig å tilfredsstille kvinner. Takk for at du besøkte Ektemann-butikken.» PS: For å unngå beskyldninger om kjønnsdiskriminering har eieren åpnet en Ny Hustru-butikk rett over gaten. I første etasje finner man damer som elsker sex. I andre etasje finner man damer som elsker sex - og liker øl og fotball. De resterende etasjene har aldri hatt besøkende… 1
Gjest 18b23...756 Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars helsten2 skrev (2 timer siden): En liten digresjon - sann historie fra virkeligheten: En butikk som selger nye ektemenn har åpnet i New York City. Der kan kvinner gå for å finne seg en ektemann. Ved inngangen står følgende instruksjoner: «Du kan kun besøke denne butikken én gang! Det er seks etasjer, og verdien av produktene øker for hver etasje du går opp. Du kan velge et produkt i en etasje - eller gå opp en etasje. Men du kan ikke gå ned igjen, bortsett fra å forlate butikken, og da mister du retten til å handle.» En kvinne bestemmer seg for å besøke Ektemann-butikken. I første etasje står det på et skilt: «Disse mennene har fast jobb.» Hun er interessert, men nysgjerrig, og går videre opp. I andre etasje står det: «Disse mennene har fast jobb og elsker barn.» «Det er bra», tenker hun, «men jeg vil se hva som finnes høyere opp.» Hun går til tredje etasje, og på skiltet står det: «Disse mennene har fast jobb, høy inntekt, elsker barn og ser ekstremt bra ut.» «Jøss!» tenker hun, men nysgjerrigheten vinner igjen, og hun går videre. I fjerde etasje står det: «Disse mennene har fast jobb, ekstremt høy inntekt, elsker barn, ser sinnssykt bra ut - og hjelper til med husarbeidet.» «Herregud,» sier hun, «jeg holder det ikke ut!» Men hun fortsetter likevel opp en etasje til. I femte etasje står det: «Disse mennene har fast jobb, ekstremt god inntekt, elsker barn, ser sinnssykt bra ut, er veltrente, elsker å shoppe, hjelper til hjemme - og er svært romantiske.» Hun er fristet. Men hun må bare vite hva som finnes på toppen. Hun går til sjette etasje, der et stort skilt lyser: «Du er besøkende nummer 41.456.012 i denne etasjen. Det finnes ingen menn her. Denne etasjen eksisterer kun som bevis på at det er umulig å tilfredsstille kvinner. Takk for at du besøkte Ektemann-butikken.» PS: For å unngå beskyldninger om kjønnsdiskriminering har eieren åpnet en Ny Hustru-butikk rett over gaten. I første etasje finner man damer som elsker sex. I andre etasje finner man damer som elsker sex - og liker øl og fotball. De resterende etasjene har aldri hatt besøkende… Skulle ønsket noe sånt eksisterte. Anonymous poster hash: 18b23...756
knopflerbruce Skrevet 10. mars Skrevet 10. mars (endret) Ingen "må" noe som helst, men det virker jo som om en del forventer at kvinner skal løse "singel mann som har falt ut av samfunnet"-problemet ved å endre sine preferanser. Som om kvinner har et moralsk ansvar for at single menn skal få seg dame. Først og fremst har vi et ansvar overfor oss selv ved å se etter noen vi føler vi passer med, og hverken legge lista så lavt at dem som kommer over den skaper mer bryderi enn glede, eller unødvendig høyt gjennom å ønske seg noe vi strengt tatt ikke trenger. At det ene kjønnet skulle være verre enn det andre til å slenge på unødvendige utvelgelseskriterier, har jeg aldri sett noe bevis på - bare påstander og løst snakk rundt. Endret 10. mars av knopflerbruce 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå