Gå til innhold

Kansellering av Produkt Homeit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg hadde kansellert en samsung tab fra HOMEIT. Jeg har ringt kansellert ordre til kundeservice. De sa den er kansellert og du får pengene tilbake om 3-5 virkedager. Jeg fikk ALDRI pengene tilbake.

Noen som har erfaringer med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Femtekolonne skrev (4 minutter siden):

Ville tatt kontakt med dem. Handlet derifra nylig, for første gang, og var veldig overrasket over service. Fikk levert på døren.

Jeg har tatt kontakt med dem, hvis du ser hva jeg har skrevet. Dessuten ser jeg negative kommentar av homeit på trustpilot.

Skrevet
4 minutes ago, Sosialismen said:

Jeg har tatt kontakt med dem, hvis du ser hva jeg har skrevet. Dessuten ser jeg negative kommentar av homeit på trustpilot.

Jeg ser du tok kontakt å kansellerte ordre, men ikke at du nå så lenge etterpå har kontaktet og etterlyst pengene. Hadde purret skriftlig jevnt og trutt.

Skrevet
Femtekolonne skrev (Akkurat nå):

Jeg ser du tok kontakt å kansellerte ordre, men ikke at du nå så lenge etterpå har kontaktet og etterlyst pengene. Hadde purret skriftlig jevnt og trutt.

Det har jeg gjort og. Skrev skriftlig etter at de ikke tok telefonen. Fikk ingen svar.

Skrevet
9 minutes ago, Sosialismen said:

Det har jeg gjort og. Skrev skriftlig etter at de ikke tok telefonen. Fikk ingen svar.

Spesielt. Men det er jo også interessant da jeg selv aldri har opplevd det. Hvilke muligheter har man da til å få igjen pengene?

Skrevet
14 minutes ago, Sosialismen said:

Betalte du med kort? Ta kontakt med banken og gi beskjed om at selger ikkje oppfyller sine forpliktelser (leverer produktet), og heller ikkje svarer på krav om heving, og at du derfor ber banken betale tilbake beløpet. Legg ved e-postkorrespondanse du har hatt med selger. Vent fem dager så har du penger på konto.

Skrevet
Sosialismen skrev (På 7.3.2026 den 11.28):

Hei

Jeg hadde kansellert en samsung tab fra HOMEIT. Jeg har ringt kansellert ordre til kundeservice. De sa den er kansellert og du får pengene tilbake om 3-5 virkedager. Jeg fikk ALDRI pengene tilbake.

Noen som har erfaringer med det?

På hvilken måte betalte du? Vipps, kort, PayPal etc Du kan enkelt ta kontakt hos disse og legge frem saken så  hjelper de deg. Homeit må da bevise, med sporingsnr, at de har levert varen. Hvis ikke, så får du garantert tilbake alt innbetalt. Ser at de bruker Klarna og kort. Så dette skulle være grei skuring.

Skrevet
Lord River skrev (1 time siden):

På hvilken måte betalte du? Vipps, kort, PayPal etc Du kan enkelt ta kontakt hos disse og legge frem saken så  hjelper de deg. Homeit må da bevise, med sporingsnr, at de har levert varen. Hvis ikke, så får du garantert tilbake alt innbetalt. Ser at de bruker Klarna og kort. Så dette skulle være grei skuring.

Jeg brukte klarna til å delbetale, men betaler fortsatt.

Skrevet
Sosialismen skrev (3 timer siden):

Jeg brukte klarna til å delbetale, men betaler fortsatt.

Enkelt. Hvis du ikke har mottatt noen vare, så tar du kontakt med Klarna kundeservice og forklarer saken. Da bør du har bestillingen klar, evt ordre, arkiv nr. Du finner dette på kravene fra Klarna. Men de finner deg i sitt arkiv også bare på navn, varetype og ca bestillingsdato. Da tar de kontakt med Homeit og forlanger dokumentasjon, sporingsnr, på at varen er levert og at du har mottatt den. Hvis Homeit ikke klarer det, så får du tilbake alt du har innbetalt inkl renter og gebyr.

• Liker 1
Skrevet

De

Lord River skrev (På 9.3.2026 den 23.40):

Enkelt. Hvis du ikke har mottatt noen vare, så tar du kontakt med Klarna kundeservice og forklarer saken. Da bør du har bestillingen klar, evt ordre, arkiv nr. Du finner dette på kravene fra Klarna. Men de finner deg i sitt arkiv også bare på navn, varetype og ca bestillingsdato. Da tar de kontakt med Homeit og forlanger dokumentasjon, sporingsnr, på at varen er levert og at du har mottatt den. Hvis Homeit ikke klarer det, så får du tilbake alt du har innbetalt inkl renter og gebyr.

Tror det går bra, så lenge jeg får pengene tilbake på en annen form. Jeg har kontaktet klarna, de sier at jeg må betale :(

Skrevet
On 3/15/2026 at 9:10 PM, Sosialismen said:

De

Tror det går bra, så lenge jeg får pengene tilbake på en annen form. Jeg har kontaktet klarna, de sier at jeg må betale :(

Send reklamasjon til Klarna der du krev alt innbetalt tilbake, og vis til at selger ikkje har levert vara. Klarna er kredittyter, og du kan difor halde dei ansvarlege for seljar sine forpliktelsar j.f. finansavtalelova §2-7.

Skrevet

Ville vært ekstremt skeptisk til å bestille av slike minibedrifter, som antakelig kun er familie. Ser man på firmaadressen ser det  ut som en vanlig bolig og ikke bedriftslokaler. Det er registrert et eget lager. Jeg vil gjette på at all tid og energi går på å effektuere bestillinger, få ting fra lager til postfrakt. Da er det neppe mye tid igjen til kundeservice, RMA etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...