Ebba Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Her kan dere også legge ut hus eller leilighet på Finn. Jeg synes det er vanskelig å vite selv. Er dette huset greit? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=450771668
Salvesen. Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Tenker det er helt perfekt om en ønsker å starte en sekt og er god på å få sekt medlemmene i arbeid til oppussing og restaurering 😛 8
Maskinfører Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Mere enn ok her var det lang vei til nærmeste nabo noe som betyr at man kan mekke og skru og bråke døgnet rundt 😀 2
Salvesen. Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Maskinfører skrev (7 minutter siden): Mere enn ok her var det lang vei til nærmeste nabo noe som betyr at man kan mekke og skru og bråke døgnet rundt 😀 Tja, så langt er det vell ikke? 😛 1
panzerwolf Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Klin inntil en vei. Gjennomfartsvei attpåtil. For min hadde det vært totalt uaktuelt. 1
Femtekolonne Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar 9 minutes ago, panzerwolf said: Klin inntil en vei. Gjennomfartsvei attpåtil. For min hadde det vært totalt uaktuelt. Antagelig ikke stor trafikk her.
Femtekolonne Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Så ut som ett kult utgangspunkt hvis man kan bo der mtp jobb. Men ville lest taksten godt og kanskje tatt med en kyndig å sett i kjeller og på konstruksjonen generelt. Å betale noen for å sette det i stand hvis det er dårlig vil gjøre dette huset dyrere enn ett nybygg. Tenker man rive og sette opp nytt så er tomteprisen alt for høy. Dette området kommer nok aldri til å bli spesielt attraktivt og bidra til ville budrunder. Ser også til at tomtegrenser ikke helt stemmer overens med virkelig bruk og plassering av hus. Det vil også få betydning om man vil bygge noe nytt.
panzerwolf Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Femtekolonne skrev (3 minutter siden): Antagelig ikke stor trafikk her. For min del hadde enebolig såpass inntil en vei vært uaktuelt uansett Akkurat denne veien, er en riksvei med en del trafikk, faktisk. Nå er "stor" objektivt, men veien er et alternativ til Lillestrøm og nordover samt Kongsvinger og videre mot Sverige om man vil unngå trafikken gjennom Oslo.
Simen1 Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Glimrende om man skal starte med onlyfans og trenger en unik setting som gjør at videoene skiller seg ut som spesielt kinky. Men en viss fare for at forrige eier ikke føler seg helt utflyttet og begynner å lage bråk. Spoiler Men seriløst, jeg tror det finnes like mange unike behov, ønsker og budsjett som det finnes folk. Det handler nok like mye om TS som person som om eiendommen. Smak og behag osv.
sedsberg Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Sjekk tilstandsrapporten. Det var mye TG3 her. https://file-proxy.rfcdn.io/file-proxy/public/v1/aktiv/novh/doc/MSAKTV~6EE714E0-4564-490D-A60B-078972A1FEAA~611989890030651~43/Digital~salgsoppgave.PDF?t=1771501466 Hvis du ikke vil trykke på lijnken kan du på Finn gå ned på "Se komplett salgsoppgave" og så scrolle ned til "Dokumenter" og velge "Salgsoppgave". På side 44 starter tilstandsrapporten. 3 1
:utakt Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Praktisk med eget forsamlingslokale. Da slipper du å tenke på det når du skal arrangere konfirmasjon, førtiårslag og minnesamvær.
Ebba Skrevet 28. februar Forfatter Skrevet 28. februar Er det med fukt som jeg er mest bekymra for. Er det veldig skadelig da? Mye på grunnmur og trepanel og alt.
sedsberg Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Fukt er et av de alvorligste problemene da det kan forårsake råte, som kan få hele dritten til å kollapse. Å fikse dette samt ordne drenering etc. for å bort fuktproblematikk er som regel 1. prioritet. Er det kun kledning og rundt grunnmur er det ikke så voldsomt arbeid å fikse. Hvis det har begynt på bærende konstruksjon eller takkonstruksjon blir det fort mye værre. Har sett mange hus som i prinsippet er rivningsobjekter selv om de tilsynelatende ser fine ut. 1
Lenvar Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar (endret) Spennende objekt, mye et stort rom kan brukes til... og planlegger man en stor familie kan en stor stue i tillegg til en mindre stue i første etasje, og å omgjøre hele andre etasjen til soverom være nyttig. Eller man kan gjøre om på planløsningen etter eget ønske, så lenge man tar hensyn til bærevegger og slikt. Potensielt mange muligheter som åpner seg i første etasje her. Og gode forutsetninger for å bli "godt kjent" med noen tidligere beboere som ikke har tenkt å forlate bostedet sitt, for de som tror på spøkelser og gjenferd Og kanskje boligen er "kristnet" i og med at det var et meninghetshus? Sikkert noe som synes det er helt supert også. Men for å ta over et slikt objekt, bør man i utgangspunktet være godt over gjennomsnittet nevedyktig selv, ellers kan det bli veldig dyrt å fikse opp og vedlikeholde over tid. Spesielt fukt må sjekkes nøye. Og at veien ligger så nært, må man også ta med i betraktningen. Gamle hus har gjerne ikke verdens beste lydisolering. Er det en del tungtrafikk og/eller høy fartsgrense (>60 km/h), kan det bli stressende å bo der. EDIT: Et stort obs! fra salgsoppgaven: Vedlikehold ol; Bygningen anses å ha liten eller ingen teknisk verdi. Det registreres råte og skjevheter, og man bør vurdere nytteverdi opp mot utbedringskostnad. Ellers veldig mange andre notater, som kan tilsi at dette er et mulig rivningsobjekt, og at det man betaler for i hovedsak er eiendommen, og ikke boligen. Endret 28. februar av Lenvar 2
Ebba Skrevet 28. februar Forfatter Skrevet 28. februar Det stod også mye om drenering. Så dette huset er nesten som renoveringsobjekt da? Burde jeg være veldig skeptisk her? Lenvar skrev (9 minutter siden): Spennende objekt, mye et stort rom kan brukes til... og planlegger man en stor familie kan en stor stue i tillegg til en mindre stue i første etasje, og å omgjøre hele andre etasjen til soverom være nyttig. Eller man kan gjøre om på planløsningen etter eget ønske, så lenge man tar hensyn til bærevegger og slikt. Potensielt mange muligheter som åpner seg i første etasje her. Og gode forutsetninger for å bli "godt kjent" med noen tidligere beboere som ikke har tenkt å forlate bostedet sitt, for de som tror på spøkelser og gjenferd Og kanskje boligen er "kristnet" i og med at det var et meninghetshus? Sikkert noe som synes det er helt supert også. Men for å ta over et slikt objekt, bør man i utgangspunktet være godt over gjennomsnittet nevedyktig selv, ellers kan det bli veldig dyrt å fikse opp og vedlikeholde over tid. Spesielt fukt må sjekkes nøye. Og at veien ligger så nært, må man også ta med i betraktningen. Gamle hus har gjerne ikke verdens beste lydisolering. Er det en del tungtrafikk og/eller høy fartsgrense (>60 km/h), kan det bli stressende å bo der. EDIT: Et stort obs! fra salgsoppgaven: Vedlikehold ol; Bygningen anses å ha liten eller ingen teknisk verdi. Det registreres råte og skjevheter, og man bør vurdere nytteverdi opp mot utbedringskostnad. Ellers veldig mange andre notater, som kan tilsi at dette er et mulig rivningsobjekt, og at det man betaler for i hovedsak er eiendommen, og ikke boligen. Rivningsobjekt er ikke så positivt nei. De to siste avsnittene gjør meg veldig i tvil.
onkel_jon Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Personlig hadde jeg heller kjøpt en tidligere barnehage enn menighets hus, litt flere rom som man kan innrede 😝
Simen1 Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar (endret) Du bør helt klart ha peiling på råteskader og en plan for hvordan du enten utbedrer skadene, eller en plan om å rive huset for å bygge noe nytt. NB. Husk at prisantydningen ofte hviler på at det finnes restverdi i huset. Ofte er det billigere å kjøpe en tom tomt i samme området enn å kjøpe et rivingsobjekt som koster hundretusner å bli kvitt, før du får en "ren" tomt til å begynne å bygge noe. Riving koster gjerne en god del i både arbeidsinnsats, maskiner og utstyr, avfallshåndtering og tid (kapitalkostnader). Hvis du leier inn folk for å rive det huset der så vil jeg tippe i størrelseorden 3-500 000 kr. Så hvis du bare trenger ei tomt så burde du stoppe budene på tomtepris minus rivekostnad. Endret 28. februar av Simen1 1
Lenvar Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar (endret) Ebba skrev (15 minutter siden): Rivningsobjekt er ikke så positivt nei. De to siste avsnittene gjør meg veldig i tvil. Les hele salgsoppgaven, som sedsberg linket til. Jeg tror det vil lønne seg å rive hele greia og bytte nytt fra grunnen av. Det er neppe mye dyrere. Omfattende råteskader er bare et av faretegnene; skjevheter, barkrester/insektsangrep, mus, mulig dårlig tak og undertak, og anbefalt omfattende tiltak for å forhindre at problemene kommer tilbake, er noen av de andre faretegnene. Tenk også på at gamle bygg gjerne har dårlig isolasjon (stort strømforbruk). Grunn med kvikkleire ville også gjort meg litt skeptisk ("Eiendommen ligger i aktsomhetsområde for kvikkleire.") Med mindre du i innleggene dine utelater at du er en snekker med god erfaring innen totalrenovering av bygg og veldig god, bør du se deg om etter noe annet. Og selv om du er det, må du påregne store kostnader for å sette boligen i tilfredsstillende stand. Endret 28. februar av Lenvar 1
sedsberg Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar Etter min erfaring er eneboliger i denne prisklassen veldig ofte, eller nesten alltid, renovasjons- eller rivningsobjekter. Unntakene er hvis beliggenheten er "i gokk". 1
Ebba Skrevet 28. februar Forfatter Skrevet 28. februar sedsberg skrev (3 minutter siden): Etter min erfaring er eneboliger i denne prisklassen veldig ofte, eller nesten alltid, renovasjons- eller rivningsobjekter. Unntakene er hvis beliggenheten er "i gokk". Men beliggenheten er i gokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå