Gå til innhold

utestengt fra nettbanken, vil bank/Visakort fortsatt fungere i butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde et sprøtt akutt jernteppe i stad når jeg skulle logge inn i nettbanken og tastet feil kode for mange ganger, ergo kommer jeg ikke inn nå heller, når jeg omsider husker passordet.

Det står "prøv igjen senere" noen som vet hvor mange timer en bør vente, og fungerer Visakortet i mellomtiden? skulle vært en tur på Kiwi, vil helst unngå å stå i kassen å ikke få betalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
36 minutes ago, Mr.M said:

hadde et sprøtt akutt jernteppe i stad når jeg skulle logge inn i nettbanken og tastet feil kode for mange ganger, ergo kommer jeg ikke inn nå heller, når jeg omsider husker passordet.

Det står "prøv igjen senere" noen som vet hvor mange timer en bør vente, og fungerer Visakortet i mellomtiden? skulle vært en tur på Kiwi, vil helst unngå å stå i kassen å ikke få betalt.

Prøvd å ringe banken?

Skrevet
Imaginacíon skrev (10 minutter siden):

Prøvd å ringe banken?

nei (ikke ennå i alle fall)

btw, de har gjort det rimelig kronglete å verifisere seg på andre måter, jeg tenkte at en mulig omvei rundt var å laste ned Bank-ID app å sette nytt passord, men da må man ha gyldig pass eller Nasjonalt id-kort, jeg har ingen av delene.

Skrevet
7 minutes ago, Mr.M said:

btw, de har gjort det rimelig kronglete å verifisere seg på andre måter, jeg tenkte at en mulig omvei rundt var å laste ned Bank-ID app å sette nytt passord, men da må man ha gyldig pass eller Nasjonalt id-kort, jeg har ingen av delene.

Jeg ville ha ringt banken hvis de har åpent ennå. Hvis ikke så får du prøve å bruke kortet og se hva som skjer.

Skrevet
Imaginacíon skrev (5 minutter siden):

Jeg ville ha ringt banken hvis de har åpent ennå. Hvis ikke så får du prøve å bruke kortet og se hva som skjer.

jau, finner ut av det imorgen.

så lenge jeg får brukt kortet og evt. vipps, så "overlever" jeg.

forhåpentligvis, virker innlogging i nettbanken (med riktig passord) etter en pause på et døgn eller noe.

Skrevet

Bankkort (bankaxept/VISA) blir ikke sperret av dette, kun nettbanken.

Jeg vil tro at sperringen av nettbanken er bare en time, men vet ikke dette.

Jeg trodde Bank-ID kunne lages ved hjelp av kodebrikke/kodekort. Men jeg ser at å ha gyldig pass eller Nasjonalt id-kort kan være viktig.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Svein M skrev (7 timer siden):

Jeg trodde Bank-ID kunne lages ved hjelp av kodebrikke/kodekort. Men jeg ser at å ha gyldig pass eller Nasjonalt id-kort kan være viktig.

under normale omstendigheter kan man vel det, men ved "glemt passord" får du en QR-kode i nettbanken som skal brukes av appen regner jeg med, og dette med krav om pass/Nasjonal ID-kort er kanskje QR-kode på de og, som skal avleses i prosessen.

btw, det er QR-kode på førerkoret, rart det ikke kan være tilstrekkelig.

Skrevet (endret)
Svein M skrev (16 timer siden):

nettbank fortsatt sperret i ettermiddag, så ringte kundeservice. Etter noen kontrollspørsmål, hevet de sperringen. Enkelt & smooth.

btw, Visakortet fungerte i butikken (som forventet) tidligere på dagen, og ikke berørt.

Endret av Mr.M
  • Liker 3
Skrevet
Svein M skrev (19 timer siden):

Bankkort (bankaxept/VISA) blir ikke sperret av dette, kun nettbanken.

Det ligger en chip inne i passet som telefonen leser av når man installerer BankId-appen.

Skrevet (endret)

Jeg brukte bare kodebrikke fra banken for å komme inn igjen i nettbank (app) og BankId-app etter bytte av mobil. (pass/Nasjonal ID-kort var alternativer)

Endret av Svein M
Skrevet (endret)
Mr.M skrev (3 timer siden):

nettbank fortsatt sperret i ettermiddag, så ringte kundeservice. Etter noen kontrollspørsmål, hevet de sperringen. Enkelt & smooth.

btw, Visakortet fungerte i butikken (som forventet) tidligere på dagen, og ikke berørt.

Greit å vite, ikke tenkt over det faktisk.

Har ikke tastet feil, men greide å miste telefonen i bakken så skjermen gikk i svart - og uten Bank ID så er man fucked i dag!
Var sjeleglad for den billige reserve-smarttelefonen jeg hadde kjøpt en måned i forveien.
Så viktig som Bank ID er burde alle ha reserve-løsninger. Har fått meg kodebrikke til nettbanken også.

Endret av Neptun1
Skrevet
Mr.M skrev (23 timer siden):

Jeg forstår ikke logikken... hvorfor blir din første reaksjon å stille et spørsmål på et diskusjonsnettsted, hvor alt blir spekulasjoner,  i stede for å ta en telefon til banken for å få fakta?! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...